پشتیبانی راهکار
علت عدم ارائه ی نرم افزار با قفل سخت افزاری - نسخه قابل چاپ

+- پشتیبانی راهکار (http://forum.rahkarsoft.com)
+-- انجمن: پاسخ به سوالات آموزشی در زمینه نرم افزارهای راهکار سافت (/forumdisplay.php?fid=4)
+--- انجمن: سیستم یکپارچۀ راهکار (/forumdisplay.php?fid=31)
+--- موضوع: علت عدم ارائه ی نرم افزار با قفل سخت افزاری (/showthread.php?tid=4529)



علت عدم ارائه ی نرم افزار با قفل سخت افزاری - Abraham - 01-01-2020 09:23 AM

با سلام

متأسفانه با توجه به اینکه سالهاست نرم افزار حسابداری فروشگاه راهکار بدون قفل سخت افزاری ارائه میشود بنده امکان تهیه ی این محصول را ندارم، چندین مورد هم در بخش نظرات درخواست کردم که در صورت درخواست مشتری با قفل سخت افزاری ارائه شود که متأسفانه پاسخی ارائه نشد.
قفل نرم افزاری به دلیل امکان از دست رفتن سخت افزار ( سوختن هارد دیسک و غیره... ) و بالطبع از دست دادن لایسنس کامل نرم افزار اصولاً با اصل رعایت حق مشتری سازگاری ندارد.

با تشکر



RE: علت عدم ارائه ی نرم افزار با قفل سخت افزاری - admin - 01-01-2020 11:08 AM

با سلام
دلایل بسیاری داشته است که ما از قفل سخت افزاری اجتناب کرده ایم، در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

1. با توجه به اینکه بخشی از مشتریان راهکار سافت در کشورهای اطراف می باشند، و حتی آن بخشی هم که داخل ایران هستند در سراسر استانهای کشور پراکنده هستند، فاصلۀ ما تا مشتریان به لحاظ چغرافیایی یکی از دلایل عدم ارائه قفل سخت افزاری است. اگر قفل سخت افزاری ارائه بدهیم طبیعتاً مدتی زمان می برد تا قفل به دست مشتری برسد و خود این مسأله زمان بر و هزینه بر است. گذشته از آن هر نوع آسیب فیزیکی یا حتی گم شدن قفل دوباره این چرخۀ هزینه و زمان را تکرار می کند. ضمن اینکه خود قفل سخت افزاری هزینۀ دیگری را به نرم افزار اضافه می کند.
2. امروزه در ایران با این قیمتهای بالای سخت افزار هیچ شخص یا شرکتی کامپیوتری را تک منظوره و صرفاً به دلیل یک نرم افزار استفاده نمی کند، بلکه مجموعه ای از نرم افزارهای مختلف را بنا به نیازش بر روی آن نصب می کند، حال فرض بگیرید اگر هر کدام از فروشندگان بخواهند یک قفل سخت افزاری ارائه بدهند، عملاً تعداد پورتهای کامپیوترها کفایت اینهمه قفل را نمی کنند و در ضمن ممکن است باعث تداخل نیز بشوند.
3. رویه قفل سخت افزاری در دنیا زیاد رواج ندارد، امروزه تقریباً تمامی نرم افزارهای معتبر دنیا با همین رویۀ قفل نرم افزاری به فروش می رسند و معدود نرم افزاری را می توان یافت که با قفل سخت افزاری کار کند و بدین لحاظ نیز ما تابع خرد جمعی فروشندگان نرم افزار هستیم.

چند نکته هم در مورد صحبتهای شما:
قفل نرم افزاری راهکار بر اساس مادربرد است و ارتباطی به هارد دیسک و یا سایر قطعات کامپیوترتان ندارد. در واقع از دید ما کامپیوتر یعنی مادربرد. این هم که می فرمایید با رعایت حق مشتری سازگاری ندارد صرفاً نظر شخصی شما است، این تجربۀ بیش از 90 درصد شرکتهای نرم افزاری دنیا است و کاملاً قانونی و عرف و رایج می باشد، و حتی اگر هم ایرادی وارد باشد به تمامی شرکتها وارد است و خاص ما نیست.

با سپاس