پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: چند سوال از چند بخش و یک پیشنهاد
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
درود و عرض ادب و احترام خدمت دوستان راهکاری

1- بنده فروشنده لوازم امنیت تصویری هستم. چطور باید از فاکتور فروش سود و یا دستمزد نصاب ها به صورت اصولی تعریف و جدا کنم. چه همکاری سود همکاری که واسم مشتری میاره (که فک کنم میشه سود بازاریاب) و دستمزدی که برای نصاب ها در فاکتور لحاظ میشه . البته در فاکتور هزینه نصب و راه اندازی هم وجود داره که این هزینه بین فروشگاه و نصاب تقسیم میشه. یعنی حقوق نصاب از هر نصب رو چه طور باید به نرم افزار معرفی کرد؟
2- آیا امکان تعیین کاغذ پیش فرض جهت چاپ وجود دارد. چون اغلب از A5 و در صورت زیاد بودن فاکتور از A4 استفاده می کنم که هر دفعه باید کاغذ چاپ رو به A5 تغییر بدم.
3- آیا امکانش هست که من توضیحات مربوط به دریافتی و پرداختی های بعد از صدور فاکتور چه نقدی ، کارتخوان و یا چک رو در فاکتور چاپیش داشته باشم. چون خیلی وقت ها تو توضیحات نوشیتم علت دریافت یا پرداخت این وجه چیه اما تو کاغذ ثبت نشده و هر دفعه باید به نرم افزار مراجعه کنیم.
4- بند در حال حاضر نرم افزار رو روی کیس جدید دارم نصب می کنم . و از SQL 2014 استفاده کردم. آیا مشکلی پیش میاد؟ حتما باید 2008 نصب کنم؟
5- آیا امکان ویرایش غالب پیش فاکتور وجود داره ؟

بسیار سپاسگزارم از لطف بیکران شما
با سلام

نقل قول:1- بنده فروشنده لوازم امنیت تصویری هستم. چطور باید از فاکتور فروش سود و یا دستمزد نصاب ها به صورت اصولی تعریف و جدا کنم. چه همکاری سود همکاری که واسم مشتری میاره (که فک کنم میشه سود بازاریاب) و دستمزدی که برای نصاب ها در فاکتور لحاظ میشه . البته در فاکتور هزینه نصب و راه اندازی هم وجود داره که این هزینه بین فروشگاه و نصاب تقسیم میشه. یعنی حقوق نصاب از هر نصب رو چه طور باید به نرم افزار معرفی کرد؟

در مورد بازاریابها برنامه مکانیزم مدیریت بازاریابها را دارا می باشد. آموزش آن قسمت در لینک زیر وجود دارد.

آموزش استفاده از قابلیت ثبت پورسانت بازاریابها در نرم افزار فروشگاهی راهکار
http://kahlek.ir/rahkaredu/index.php/post355343

در مورد سایر مواردی که اشاره کردید، مثل این مورد تفکیک حقوق نصابها از هر نصب، این را نرم افزار نمی تواند مدیریت کند، اما به شما گزارشی بنام اقلام فاکتورها داده می شود که امکان جستجو بر اساس تمام پارامترها را می دهد و همچینین امکان چاپ و خروجی اکسل هم دارد. این گزارش می تواند در مدیریت این کار به شما کمک کند، اما نهایتا محاسبه آن بر عهده شماست.

نقل قول:2- آیا امکان تعیین کاغذ پیش فرض جهت چاپ وجود دارد. چون اغلب از A5 و در صورت زیاد بودن فاکتور از A4 استفاده می کنم که هر دفعه باید کاغذ چاپ رو به A5 تغییر بدم.

این امکان وجود دارد. وارد منوی "تعاریف - تنظیمات - تنظیمات کاربر" شوید. در صفحه ظاهر شده مشابه تصویر زیر در قسمت نوع چاپ فاکتور گزینه A5 را انتخاب کرده و دکمه "ثبت و خروج" را کلیک کنید.

[عکس: 00000000000000001689.PNG]

نقل قول:3- آیا امکانش هست که من توضیحات مربوط به دریافتی و پرداختی های بعد از صدور فاکتور چه نقدی ، کارتخوان و یا چک رو در فاکتور چاپیش داشته باشم. چون خیلی وقت ها تو توضیحات نوشیتم علت دریافت یا پرداخت این وجه چیه اما تو کاغذ ثبت نشده و هر دفعه باید به نرم افزار مراجعه کنیم.
این امکان وجود ندارد. به عنوان پیشنهاد به تیم فنی منتقل کردیم.

نقل قول:4- بند در حال حاضر نرم افزار رو روی کیس جدید دارم نصب می کنم . و از SQL 2014 استفاده کردم. آیا مشکلی پیش میاد؟ حتما باید 2008 نصب کنم؟

نرم افزار راهکار با اس کیوال سرور 2008 طراحی شده است و در واقع با توجه به مستنداتی که مایکروسافت برای اس کیو ال سرور 2008 تولید کرده است، نرم افزار نوشته شده است. البته معمولا مایکروسافت در نسخه های بالاتر بیش از 99 درصد موارد مربوط به نسخه های پایینتر را می گنجاند، اما بعضی مواقع هم مواردی هست که مایکروسافت دیگر در نسخه جدیدتر پشتیبانی نمی کند. مثلا نوع داده image را در نسخه های بعدی منقضی کرد و پشتیبانی نکرد. یا یکسری دستورات ریز و درشت دیگر را. بر همین اساس ما به هیچ وجه توصیه نمی کنیم کاربران به نسخه های بالاتر اس کیو ال سرور کوچ کنند. چون این اطلاع رسانی باید از سمت ما باشد و در واقع بعد از مرور کامل نرم افزار و تست دقیق هماهنگی با نسخه های بالاتر، مثلا می آییم و نسخه 2012 را برای دانلود در سایت قرار می دهیم.
البته ما دقیقا متوجه رشد تکنولوژی در این حوزه هستیم و همواره برنامه هایمان را با آخرین نسخه های ویندوز مایکروسافت مطابقت داده ایم. در حال حاضر نسخه 2008 بر روی تمامی ویندوزها از XP تا ویندوز 10 نصب می شود و توصیه ما هم همین نسخه 2008 است.
اگر از نسخه های بالاتر استفاده کنید، علیرغم اینکه ممکن هم هست هیچ مشکلی پیش نیاید، باز هم مسئولیت آن جانب شماست و ما گارانتی از این بابت نداریم.

نقل قول:5- آیا امکان ویرایش غالب پیش فاکتور وجود داره ؟

بله وجود دارد. فیلم آموزشی زیر در همین ارتباط است.

دانلود فیلم آموزش ابزار گزارش ساز راهکار (آموزش نرم افزار فست ریپورت Fast Report)
http://kahlek.ir/rahkaredu/index.php/post355256

یک نکته مهم دیگر : لطفا مواردی مثل این را که شامل چندین سوال می باشند در موضوعات جداگانه مطرح کنید و برای هر سوال یک موضوع جداگانه ثبت نمایید.

با سپاس
آدرسهای ارجاع