پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: راهنمایی در خصوص جمع و تفریق کردن در گزارش
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
ضمن تشکر از شما
ببخشید اینجانب با استفاده از نرم افزار گزارش ساز فرمی جهت دفتر حساب درست کرده ام. می خواهم در پایان صفحات جمع بدهکاروبستانکار و مانده را درج نمایم . مشکل من در قسمت مانده است و یا اینکه می خواهم جمع بدهکار بستانکار و مانده هر صفحه را به صفحه بعد انتقال داده و در صفحه جدید عبارت نقل از صفحه قبل را درج نمایم چگونه میتوانم این کارها را انجام دهم با تشکر
دوست عزیز با سلام.
آموزش مربوط به این قسمت از آن سری آموزشهایی می باشد که باید بصورت تصویری ایجاد گردد و اندکی باید صبر کنید تا آموزشهای کامل را در سایت قرار بدهیم.
اما بصورت خلاصه وار مسیر زیر را باید طی کنید.
در پنجره Data قسمتی با عنوان Totals وجود دارد. بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه New Total را انتخاب کنید تا صفحه مربوط به ان باز گردد.
مقادیر زیر را باید وارد نمایید.
Total Name : جمع_مانده
Function : Sum
Print on Band : Page Footer

بعد از وارد کردن مقادیر ok را کلیک کنید . از فیلد ایجاد شده در قسمت Page Footer می توانید استفاده نمایید.
امیدوارم مفید بوده باشد.
ضمن تشکر از راهنمایی شما به استحضار می رساند که اینجانب میخواهم در گزارشهای مورد نظر دو عدد را از یکدیگر کسر نمایم . (مثلا جمع بدهکار صفحه منهای جمع بستانکارصفحه ) چگونه می توانم این کار را انجام دهم. ضمنا چگونه میتوانم یک عدد (مثلاً جمع بدهکار یک صفحه) را در صفحه بعدی گزارش درج نمایم. لطفا راهنمایی نمایید
با سلام و عرض پوزش بابت تاخیر در پاسخگویی.

برای اینکه ستون محاسباتی در گزارش داشته باشید مراحل زیر را انجام بدهید.

در قسمت Data بر روی ReportData راست کلیک کنید و گزینه New Calculated Column را کلیک کنید.
یک فیلد جدید به انتهای لیست فیلدها اضافه می گردد. فیلد ذکر شده را انتخاب کنید و سپس Properties را انتخاب کنید. برای انتخاب آن می توانید از منوی View استفاده کنید.
دقت کنید که وقتی پنجره Properties را مشاهده می کنید نام فیلد باید در قسمت Name نمایان باشد.
داخل پنجره Properties در انتهای لیست گزینه Expression قابل مشاهده می باشد. و در مقابل آن یک دکمه با علامت ... وجود دارد. دکمه مذکور را کلیک کنید تا صفحه Edit Expression باز شود. در اینجا شما می توانید از سمت راست فیلدهای مورد نظر را با کشیدن و رها کردن (Drog & Drop) به سمت چپ ببرید و در لابلای فیلدها می توانید از علائم ریاضی مانند جمع و تفریق و ضرب و تقسیم و ... استفاده نمایید.
در پایان بر روی ok کلیک کنید. هم اکنون می توانید از فیلد محاسباتی ایجاد شده بر روی صفحه گزارش چاپی استفاده نمایید.
البته ابزار گزارش ساز موجود در نرم افزار راهکار قابلیتهای پیشرفته بسیار دیگری نیز دارد که از طریق کد نویسی به زبان VB.NET یا C#.Net در قسمت Code صورت می پذیرد و معمولآ توسط کارشناسان شرکت در نرم افزارهای اختصاصی مورد استفاده قرار می گیرد . بهرحال اگر با این زبانهای برنامه نویسی آشنایی داشته باشید می توانید از این قابلیتها نیز استفاده نمایید و محاسبات متنوع و پیچیده را نیز انجام بدهید.
آدرسهای ارجاع