پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: صدور سند برای بخش اموال جهت خرید دارایی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
با سلام
احتراما، من با توجه به لینک آموزش زیر
http://kahlek.ir/rahkaredu/index.php/post355373
برای اموالی که خرید دارایی بودند آرتیکل دوم سند را ثبت نموده ولی متاسفانه در اسناد قابل رویت نمی باشد و شماره سندی برای آن ثبت نگردیده است.(همچنین در صدور سند اتوماتیک برای ثبت اولیه دارایی نیز موردی را نمایش نمی دهد.)
چگونه باید سند خرید دارایی را ثبت نمود ؟

با تشکر
نقل قول:با سلام
احتراما، من با توجه به لینک آموزش زیر
http://kahlek.ir/rahkaredu/index.php/post355373
برای اموالی که خرید دارایی بودند آرتیکل دوم سند را ثبت نموده ولی متاسفانه در اسناد قابل رویت نمی باشد و شماره سندی برای آن ثبت نگردیده است.(همچنین در صدور سند اتوماتیک برای ثبت اولیه دارایی نیز موردی را نمایش نمی دهد.)
چگونه باید سند خرید دارایی را ثبت نمود ؟

با تشکر

با سلام

برای درک بهتر موضوع علاوه بر آموزشهای متنی موجود در دانشنامه راهکار، یک فیلم آموزشی به مدت 30 دقیقه ساخته شده است که می توانید از لینک زیر آن را دانلود و یا مشاهده نمایید.

فیلم آموزشی : ماژول اموال و داراییهای ثابت از سیستم یکپارچه راهکار
http://kahlek.ir/rahkaredu/index.php/post355436

و اما دلیل اینکه چرا سند را مشاهده نمی کنید می تواند یکی از موارد زیر باشد :
1. اول مطمئن شوید که در تنظیمات شرکت جاری و در قسمت اموال گزینه "تولید تمام اتوماتیک اسناد حسابداری برای بخش اموال" تیک داشته باشد.
2. هر سند با تاریخ انجام عملیات اموال ارتباط دارد بعنوان مثال اگر شما در تاریخ 24 فروردین 96 چند دارایی را ثبت نمایید تمامی این داراییهای طی یک سند از نوع "اموال" به تاریخ 24 فروردین در حسابداری ثبت می شوند و به ازاء هر دارایی ثبت شده آرتیکلهایی در همان سند اضافه می گردد. این موضوع را نیز بررسی نمایید.
3. حتما فیلم مربوطه را ببینید چون این مواردی که در اینجا ذکر کردیم با مثالهای عملی در فیلم تشریح شده اند.

با سپاس
مشکلم حل شد...ممنونم از راهنمایی خوبتان...
با سلام
اگر من طبق فیلم آموزشی باید خودم آرتیکل های سند را در اموال ثبت نمایم سند اتوماتیک در اموال به خصوص زمانیکه حساب های مرتبط تعریف شده است به چه معناست؟ (فقط یک ردیف از سند اتومات ثبت می شود)

با تشکر
نقل قول:با سلام
اگر من طبق فیلم آموزشی باید خودم آرتیکل های سند را در اموال ثبت نمایم سند اتوماتیک در اموال به خصوص زمانیکه حساب های مرتبط تعریف شده است به چه معناست؟ (فقط یک ردیف از سند اتومات ثبت می شود)

با تشکر

در سیستم یکپارچه راهکار تا جای ممکن سعی شده است تا تمامی اسناد حسابداری بصورت کاملا اتوماتیک صادر گردند، اما در برخی جاها این مساله بصورت صد در صد اتوماتیک میسر نمی باشد. بعنوان مثال سند خرید دارایی را در نظر بگیرید. سیستم می داند که قطعا با خرید دارایی حساب مربوط به آن دارایی باید بدهکار شود اما اینکه شما وجه آن را از صندوق یا بانک پرداخته کرده اید و یا بصورت نسیه خریداری کرده اید و می خواهید تا یک حساب پرداختنی تحت تاثیر قرار بگیرد (و یا حتی ترکیبی از همه این حالتها)، این را سیستم نمی تواند حدس بزند و ناچارا در برخی مواقع از شما خواسته می شود تا طرف دوم آرتیکل را مشخص کنید.
البته در آینده ممکن است این بخشها هم ارتقاء داده شود و بین سیستم اموال و سیستم خزانه داری ارتباطات لازم برقرار گردد تا حالت تمام اتوماتیک را بتواند پوشش دهد.

با سپاس
آدرسهای ارجاع