پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: مشکل در پشتیبان گبری اطلاعات
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام
خسته نباشید
هر بار که نرم افزار و میبندم یک بار پشتیبان گیری از اطلاعات انجام میشه و حین کار هم هر از گاهی بکاپ گیری از اطلاعات رو میزنم
ولی گاهی وقتا که حسابامو رسیدگی میکنم میبینم خیلی چیزا ثبت نشده!!!
به نظرتون مشکل چی میتونه باشه؟
از پاسخگوییتون بسیار سپاسگزارم
با سلام

نقل قول:هر بار که نرم افزار و میبندم یک بار پشتیبان گیری از اطلاعات انجام میشه و حین کار هم هر از گاهی بکاپ گیری از اطلاعات رو میزنم
ولی گاهی وقتا که حسابامو رسیدگی میکنم میبینم خیلی چیزا ثبت نشده!!!
به نظرتون مشکل چی میتونه باشه؟

قبل از پاسخ به این سوال اول توجه شما را به یک نکته مهم جلب می کنم:

پشتیبان گیری از اطلاعات به هیچ وجه به معنای ذخیره کردن اطلاعات نمی باشد و این طرز تلقی که اگر پشتیبان نگیرید اطلاعات ذخیره نشده اند کاملا اشتباه است. در واقع پشتیبان صرفا یک کپی از اطلاعات است که برای احتیاط گرفته می شود تا اگر به هر دلیل (بعنوان مثال هارد شما بسوزد) بتوانید این کپی را از روی سی دی یا هر وسیله ذخیره سازی دیگری که پشتیبانها را آنجا نگاهداری می کنید، بازیابی نمایید. یعنی اگر شما پشتیبان هم نگیرید هیچ تاثیری در ذخیره شدن اطلاعات ندارد.

حالا می روم سراغ موضوع دوم شما :

نقل قول:ولی گاهی وقتا که حسابامو رسیدگی میکنم میبینم خیلی چیزا ثبت نشده!!!
به نظرتون مشکل چی میتونه باشه؟

در هر صفحه شما وقتی اطلاعات را ثبت می کنید یک دکمه "ثبت" وجود دارد که معمولا نام این دکمه "ثبت و جدید" و یا "ثبت و خروج" است. در برخی جاها هم فقط همان "ثبت" است. اگر این دکمه را بزنید قطعا اطلاعات شما ذخیره می شود و اساسا اگر غیر از این باشد یعنی برنامه اشکال دارد. که تاکنون چنین مساله ای نداشته ایم و حتما یک جای کار شما باید اشکال داشته باشد.

ذکر این نکته نیز خوب است که خود ما هم برای ثبت اطلاعات فروشهایمان از همین نرم افزار فروشگاهی راهکار استفاده می کنیم و در واقع اولین کاربر این نرم افزار خود ما هستیم و تاکنون چنین مساله ای نداشته ایم.

شما برای اینکه از عملکرد سیستم مطمئن شوید می توانید مدتی همزمان با ثبت اطلاعات در سیستم آنها را در یک دفتر نیز یادداشت کنید و بعد از چند روز سیستم را با دفتر مقایسه کنید. البته این را برای اینکه خیال شما راحت شود خدمتتان عرض کردم و با اطمینان صد در صدی به شما می گویم که هیچ مشکلی از این بابت در نرم افزار وجود ندارد.

با سپاس
متشکرم
آدرسهای ارجاع