پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: شماره فاکتور
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام
پستهای دیگران را مطالعه کردم و متوجه شدم شماره فاکتور فعلا قابل صفر شدن نیست. اما در فاکتور فروش ما شماره به این صورت است که هفت هشت تا شش قبل از شماره فاکتور می اندازد. مثلا 666666666120 بعدی 666666666121 و 66666666122
چطور این شش های قبل از شماره فاکتور ر ا از بین ببرم؟
با سلام

الگوریتم شماره فاکتور بدین شکل است که بالاترین شماره فاکتور شما را می گیرد و بعلاوه یک می کند. وقتی شماره فاکتورهای شما اینقدر بزرگ شده اند به این دلیل است که حتما یکجایی یکی از شماره فاکتورها را دستی اضافه کرده اید و سیستم نیز بعد از آن بر اساس آن عمل کرده است. در حال حاضر تنها راه حل آن اینست که شماره فاکتورهای بزرگ را بصورت دستی ویرایش کنید و همه را به یک شماره پایینتر و کوچکتر ویرایش کنید. بعد از آن خود سیستم شماره های جدید را از روی آنها ارائه می دهد.

نکته : حتی اگر یک شماره فاکتور با عدد بزرگ در سیستم شما باشد سیستم بر اساس همان یک شماره فاکتور اعداد جدید را پیشنهاد می دهد.
مشکل اینجاست که حدود هزار تا فاکتور باید شماره اش اصلاح بشود که فکر می کنم اگر راه حل دیگری ندارد بی خیالش بشوم بهتر است. بگذار شش ها قبلش باشد. فقط یک سوال شماره فاکتور حداکثر تا چند رقم تعریف شده است؟ مثلا اگر دوازده رقم است و به شماره 999.999.999.999 برسیم فاکتور بعدی چه می شود؟ هنگ می کند یا دوباره از 1 شروع می شود؟
منظورم این است تا آنجا که فیلد اجازه می دهد 9 بگذارم و یک فاکتور ثبت کنم بعد سیستم می خواهد فاکتور بعدی را صادر کند و اگر از یک شروع کند خب این یک راه برای حل مشکل استBig Grin
با سلام

نقل قول:مشکل اینجاست که حدود هزار تا فاکتور باید شماره اش اصلاح بشود که فکر می کنم اگر راه حل دیگری ندارد بی خیالش بشوم بهتر است. بگذار شش ها قبلش باشد.

این مورد را به تیم فنی منتقل کردیم تا امکانی به نرم افزار اضافه کنند تا با اختیار کاربر بصورت اتوماتیک فاکتورها را از نو شماره گذاری مجدد کنند. به نوعی مشکل شما نیز با آن حل می شود.

نقل قول:فقط یک سوال شماره فاکتور حداکثر تا چند رقم تعریف شده است؟ مثلا اگر دوازده رقم است و به شماره 999.999.999.999 برسیم فاکتور بعدی چه می شود؟ هنگ می کند یا دوباره از 1 شروع می شود؟
منظورم این است تا آنجا که فیلد اجازه می دهد 9 بگذارم و یک فاکتور ثبت کنم بعد سیستم می خواهد فاکتور بعدی را صادر کند و اگر از یک شروع کند خب این یک راه برای حل مشکل است

اول اینکه شماره فاکتورها هیچ وقت دوباره از یک شروع نمی شوند. چون در برنامه شماره فاکتور فیلد یکتا (Unique) تعریف شده است و اجازه ثبت تکراری را به شما نخواهد داد. مگر اینکه این امکان توسط برنامه نویسان بعدها اضافه شود.

در مورد طول شماره فاکتور : نوع داده این فیلد در دیتابیس نرم افزار فروشگاهی راهکار bigint می باشد. از نظر ریاضی اگر بخواهیم بگوییم این نوع داده می تواند مقادیر را تا 2 به توان 63 (منهای 1) در خود نگهداری کند. یعنی شماره فاکتورهای شما می تواند تا عدد (9,223,372,036,854,775,807) ادامه پیدا کند. یعنی تا عدد 9223 تریلیارد (تقریبا نه هزار تریلیارد) برای شماره فاکتورها جا دارید (پس زیاد منتظر تمام شدنش نباشیدBig Grin )
آدرسهای ارجاع