پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: 2 ایراد فنی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
درود بر شما

1- در گزارش ساز فوری مورد داده های خام فاکتور فروش رو به عنوان نمونه انتخاب کردم و در مشاهده گزارش، اعداد رو با 4 رقم صفر بعد از اعشار نشان میدهد. چطور میتوان این موضوع را حذف کرده و تنها خود عدد بدون صفرهای پشت اعشار نشان داده شود

2- در هنگام ثبت فاکتور خرید زمانی که مبلغ تخفیف را در قسمت تخفیف کلی ثبت می کنم و بعد 9 درصد مالیات را نیز به آن اضافه میکنم، ابتدا مالیات عدد کلی محاسبه سپس تخفیف آن لحاظ می گردد در صورتی که ابتدا باید تخفیف و سپس مالیات اعمال شود . این موضوع را در هنگام ثبت یک فاکتور خرید رسمی از شرکت سامسونگ متوجه شدم که عدد انتهایی نرم افزار با فاکتور آن شرکت اختلاف دارد.
سپاسگزارم اگر توضیح دهید.
با سلام

نقل قول:1- در گزارش ساز فوری مورد داده های خام فاکتور فروش رو به عنوان نمونه انتخاب کردم و در مشاهده گزارش، اعداد رو با 4 رقم صفر بعد از اعشار نشان میدهد. چطور میتوان این موضوع را حذف کرده و تنها خود عدد بدون صفرهای پشت اعشار نشان داده شود

این مورد هنوز برنامه نویسی نشده. اتفاقا در دست برنامه نویسی هم می باشد و در نسخه بعدی که آنهم انشالله خیلی زود ارائه می شود برطرف خواهد شد. ضمن اینکه برنامه نویسی نمایش جمع مقادیر عددی در همین قسمت نیز در دست انجام است.

نقل قول:2- در هنگام ثبت فاکتور خرید زمانی که مبلغ تخفیف را در قسمت تخفیف کلی ثبت می کنم و بعد 9 درصد مالیات را نیز به آن اضافه میکنم، ابتدا مالیات عدد کلی محاسبه سپس تخفیف آن لحاظ می گردد در صورتی که ابتدا باید تخفیف و سپس مالیات اعمال شود . این موضوع را در هنگام ثبت یک فاکتور خرید رسمی از شرکت سامسونگ متوجه شدم که عدد انتهایی نرم افزار با فاکتور آن شرکت اختلاف دارد.

به این شکل که میفرمایید نیست. دقیقتر توضیح میدهم تا مساله روشن بشود. ابتدا به تصویر زیر دقت کنید :

[عکس: ydr_0001.png]

همانطور که در تصویر هم مشخص است تخفیف کلی و مالیات کلی هر کدام بصورت جداگانه از روی جمع مبلغ کالاها محاسبه می شوند.
در مثال بالا جمع مبلغ کالاها 200.000 ریال است و هنگام محاسبه مالیات و یا تخفیف صرفا جمع مبلغ کالاها لحاظ می گردد و با دیگری کاری ندارد. در واقع به این شکل محاسبه صورت می پذیرد که هر کدام مستقل از دیگری محاسبه می شوند.

اما یک نکته مهم دیگر :

اگر می خواهید در قسمت مالیات کلی تخفیف ها ابتدا کسر شوند این کار را انجام دهید. تخفیفها را بصورت موردی در اقلام فاکتور اعمال کنید و چون جمع مبلغ کالاها تغییر می کند و کاهش می یابد سپس مالیاتی را که بصورت کلی ثبت می کنید از این مبلغ جدید (که تخفیف روی آن اعمال شده است) کسر می گردد.

در پایان : این مورد را بنده مجددا به تیم تحلیل منتقل کردم تا روی آن بررسی انجام دهند و اگر لازم باشد تغییراتی روی شیوه محاسبه صورت دهند.
آدرسهای ارجاع