پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: اشتباه در محاسبه موجودی اولیه کالا نسخه2.7.2.0
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
با سلام. هنگام معرفی کالا موجودی کالا در اول دوره 10 بسته ذکر شده . طی ثبت فاکتور فروش در قسمت " موجودی کالای انتخاب شده" آنرا 19 بسته اعلام میکند. با انتخاب 2 بسته از آن محصول و ثبت فاکتور فروش موجودی کالا در انبار 17 بسته نمایش داده میشود. این مشکل برای محصول دیگری که در همان روز برای اولین بار در نرم افزار ثبت شده نیز بوجود آمده است! لطفا بفرمایید علت چیست؟
با سلام

در این مورد چند نکته باید خدمت شما عرض کنم :

ابتدا باید خدمتتان عرض کنم که در مورد محاسبه موجودی کالا در نرم افزار خیالتان راحت باشد که نرم افزار اشتباه محاسباتی (حداقل در این زمینه) ندارد و بارها این بخش تست شده است.
حالا به صورت مساله شما می پردازیم، در قسمت اول صحبتهایتان فرموده اید :

نقل قول:هنگام معرفی کالا موجودی کالا در اول دوره 10 بسته ذکر شده . طی ثبت فاکتور فروش در قسمت " موجودی کالای انتخاب شده" آنرا 19 بسته اعلام میکند.

همینجا باید یک چیزی را بررسی کنید. وقتی در موجودی اول دوره 10 عدد وارد شده ولی در انبار موجودی را 19 نشان می دهد این کالا حتما سند دیگری هم دارد. حال این سند می تواند فاکتور خرید، فاکتور برگشت از فروش، سند انبارگردانی و ... باشد.

برای اینکه بتوانید کلیه اسناد تاثیر گذار بر موجودی یک کالا را مشاهده کنید به شکل زیر عمل کنید :

ابتدا وارد منوی "گزارش - انبار - کاردکس کالا" شوید. تا گزارش کاردکس کالا را مشاهده نمایید.
در قسمت کالا، کالای مورد نظر را انتخای کنید. سپس در قسمت تاریخ گزارش یک بازه زمانی طولانی مدت انتخاب کنید تا شامل همه اسناد شود و یا اگر احیانا تاریخ سندی را اشتباه زده باشید آنرا نیز نشان دهد. بعنوان مثال من از تاریخ 1390/01/01 تا تاریخ 1396/12/29 را انتخاب کرده ام. بعد گزینه "همه انبارها" را تیک بزنید و در پایان بر روی دکمه "برو" کلیک کنید.
اسناد مربوطه در این گزارش نمایش داده می شوند. نمونه تصویری از این گزارش را برایتان ارسال می کنم.

[عکس: 5mat_article_0009.png]

بعد از تست موارد بالا که گفتم لطفا نتیجه را اطلاع دهید.
درود و تشکر . به استحضار میرسانم این محصولات برای اولین بار طی یک فاکتور خریداری و برای اولین بار در فاکتور خرید نرم افزار راهکار ثبت شده اند . قبلا ما نرم افزار شما را نداشتیم . با اینحال بفرموده مواردی که فرمودید را تست و نتیجه را خدمتتون گزارش میکنم.
درود . بررسی انجام شده را خدمتتون گزارش میدم
با سلام

تصاویری را که ارسال کردید بررسی کردم. همانطور هم که قبلا خدمتتان عرض کردم نرم افزار اشتباه محاسباتی نداشته است. به تصویر مربوط به کاردکس کالا که خودتان فرستاده اید دقت کنید.

[عکس: attachment.php?aid=119]

همانطور که در تصویر نیز مشاهده می کنید شما اسناد زیر را در ارتباط با این کالا ثبت کرده اید.

1. در تاریخ 1396/01/24 طی فاکتور خرید شماره 960003 : 10 بسته خریداری شده
2. در تاریخ 1396/01/24 که کالا را معرفی کرده اید : 10 بسته موجودی اولیه ثبت شده است
3. در تاریخ 1396/01/28 طی فاکتور خرید 960048 : 1 بسته فروش داشته اید

10 + 10 = 20 بسته
منهای 1 بسته که فروخته اید = 19 بسته

پس همه محاسبات نرم افزار درست است.

حالا دوباره برمیگردیم به موضوع اول که شما مطرح کردید :

نقل قول:هنگام معرفی کالا موجودی کالا در اول دوره 10 بسته ذکر شده . طی ثبت فاکتور فروش در قسمت " موجودی کالای انتخاب شده" آنرا 19 بسته اعلام میکند.

شما در این صحبت فقط اشاره کردید که موجودی اولیه زده اید، اشاره ای نداشتید که برای آن کالا فاکتور خرید هم ثبت کرده اید.

اشکال شما اینست که در اول دوره هم فاکتور خرید زده اید و هم موجودی اولیه داده اید که این اشتباه است، شما اگر موجودی اولیه کالا را ثبت کردید دیگر نیازی ندارید تا برای آن فاکتور خرید اول دوره هم ثبت نمایید و یکی از این دو کفایت می کرده است. در واقع موجودی اولیه برای این پیش بینی شده است تا شما مجبور نباشید تا در ابتدای شروع کارتان تمامی فاکتورهای خرید و فرش قدیمی را ثبت نمایید. و بعد از ورود موجودی اولیه باید اقدام به ثبت فاکتورهای جدیدتان نمایید.
درود و تشکر. ممنون از راهنمایی ارزشمند شما. مشکل حل شد.
آدرسهای ارجاع