پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: کار با دو نسخه متفاوت
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
من نرم افزار سیستم یکپارچه را بر روی دو سیستم جداگانه نصب نموده ام نسخه یک سیستم 3.9 می باشد و نسخه سیستم دیگر 3.8 می باشد اگر اطلاعات سیستم نسخه 3.9 را ابتدا نسخه پشتیبان بگیرم و سپس در نسخه 3.8 با استفاده از گزینه بازیابی نسخه پشتیبان منتقل کنم آیا در سیستم نرم افزار مشکل ایجاد نمی کند؟
یکی از نسخه ها (3.9)را خریداری کرده ام ام نسخه دیگر (3.8)همچنان نسخه رایگان است
با سلام

نقل قول:من نرم افزار سیستم یکپارچه را بر روی دو سیستم جداگانه نصب نموده ام نسخه یک سیستم 3.9 می باشد و نسخه سیستم دیگر 3.8 می باشد اگر اطلاعات سیستم نسخه 3.9 را ابتدا نسخه پشتیبان بگیرم و سپس در نسخه 3.8 با استفاده از گزینه بازیابی نسخه پشتیبان منتقل کنم آیا در سیستم نرم افزار مشکل ایجاد نمی کند؟
یکی از نسخه ها (3.9)را خریداری کرده ام ام نسخه دیگر (3.8)همچنان نسخه رایگان است

این کار به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود و حتی اگر در ظاهر امر هم مشکلی پیش نیاید قطعا مشکل تداخل اطلاعات در آینده روی خواهد داد. اگر مجبور هستید بر روی دو نرم افزار مختلف به این شکل عملیات بک آپ و بازیابی داشته باشید حتما هر دو را از نظر نسخه متحد الشکل کنید یعنی یا هر دو نسخه 3.1 باشند و یا هر دو نسخه 3.9 باشند.

این موضوع نه تنها در مورد نرم افزارهای راهکار سافت بلکه در مورد تمامی نرم افزارها و علی الخصوص نرم افزارهای بانک اطلاعانی صدق می کند و تفاوتی نمی کند که سازنده آن نرم افزارها چه شرکتی باشد.

در واقع قانون این است که انتقال اطلاعات از نسخه پایینتر به بالاتر با تکمیل عملیات بروز رسانی هیچ مشکلی پیش نمی آورد، چون فرآیند بروز رسانی این موارد را برطرف می کند، اما عکس آن یعنی از نسخه بالاتر به پایینتر خطرناک است که در اصطلاح نرم افزاری ها به آن مشکل Downgrade می گویند.

با سپاس
آدرسهای ارجاع