پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: حذف اطلاعات
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام
چگونه می توانم اطلاعات را به دو صورت حذف کنم؟

1- حذف همه اطلاعات (حتی کاربران و کالاهای تعریف شده) به گونه ای که انگار نرم افزار تازه نصب شده و خالی از هر اطلاعاتی است.

2- حذف اطلاعات سندی و فاکتورها و ... (به گونه ای که تعاریف اولیه کالا و کاربران و مانده انبارحذف نشود ) از ابتدا تا مثلا یکماه قبل به منظور جلوگیری از افت سرعت در دراز مدت بدلیل حجیم شدن اطلاعات
سلام
آموزش حذف همه اطلاعات
http://kahlek.ir/rahkaredu/index.php/post355334

اگرهنوز در ابتدای کار هستید شما میتوانید بعد از تعریف کالاها و کربران یک نسخه بک آپ بگربد و هر موقع خواستید اطلاعات را حذف کنید اون نسخه بک آپ را بازیابی کنید
اگر هم فاکتور خرید و فروش و سند مالی زدید میتوانید ابتدا به قسمت ویرایش فاکتوها بروید و با تنظیم بازه زمانی کل فاکتورها را حذف کنید و بعد سندهای مالی را حذف کنید
اما اصولا حذف اطلاعات کار درستی نیست مگر اینکه تسویه تمام فاکتور های خرید و فروش شما به صورت نقدی باشد و شما از نرم افزار بیشتر به عنوان ماشین حساب استفاده میکنید که باز هم با گزارشی که بابت فروش ماهیانه و سالیانه دارید میتوانید برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنید.
با سلام

نقل قول:چگونه می توانم اطلاعات را به دو صورت حذف کنم؟

1- حذف همه اطلاعات (حتی کاربران و کالاهای تعریف شده) به گونه ای که انگار نرم افزار تازه نصب شده و خالی از هر اطلاعاتی است.

در این مورد آموزشی که دوست عزیز آقای beheshty ارسال کردند دقیقا درست است، از ایشان تشکر می کنیم که دانسته هایشان را با دیگران به اشتراک می گذارند.

روش پاک کردن کلی اطلاعات نرم افزار فروشگاهی راهکار
http://kahlek.ir/rahkaredu/index.php/post355334


نقل قول:2- حذف اطلاعات سندی و فاکتورها و ... (به گونه ای که تعاریف اولیه کالا و کاربران و مانده انبارحذف نشود ) از ابتدا تا مثلا یکماه قبل به منظور جلوگیری از افت سرعت در دراز مدت بدلیل حجیم شدن اطلاعات

در اینجا صورت مساله شما مشکل دارد.
شما می خواهید اطلاعات را حذف کنید تا از افت سرعت در دراز مدت جلوگیری کنید!!!

اساسا این صورت مساله خیلی اشکال دارد. تمامی ارزش ثبت اطلاعات در این است که در بلند مدت بتوانید به روند کار نگاه کنید و از این آمارها در تصمیم گیریهایتان کمک بگیرید.

ضمن اینکه شما اگر فاکتورهای خرید و فروش را پاک کنید تمامی موجودی انبار شما به هم می ریزد، چون این موجودی انبار حاصل از آن خرید و فروشها است.

این کار را به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنیم، چون صورت مساله غلط است.

در مورد نگرانی شما از کندی نرم افزار در صورت حجیم شدن داده ها چند نکته قابل عرض است.

1. فرمهای عملیاتی مثل ثبت فاکتور خرید یا فروش طوری طراحی شده اند که ارجاعی به داده های قدیمی شما ندارند و اساسا حتی اگر 1 میلیون فاکتور هم در سیستم موجود داشته باشید تاثیری در سرعت ثبت عملیات خرید و فروش و یا سایر عملیاتهای روزانه شما نخواهد گذاشت.
2. قطعا در گزارشات بالا رفتن حجم داده ها می تواند باعث کند شدن بارگزاری داده ها شود، بعنوان مثال پردازش 1 هزار رکورد با 1 میلیون رکورد قطعا متفاوت است و دومی نیاز به منابع سخت افزاری بیشتری دارد. در این زمینه بهسازی هایی در سیستم انجام شده است که تا حد ممکن نرم افزار سریع عمل کند. اما راه حل اصلی آن که در تمامی سازمانها و اساسا تمامی جاهایی که با داده های حجیم سر و کار دارند اینست که سخت افزار خود را ارتقاء دهید. این روش منطقی است و نه اینکه شما بیایید اطلاعات ارزشمندتان را که برای تولیدش زمان و انرژی زیادی گذاشته اید را پاک کنید.
آدرسهای ارجاع