پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: کارهای اولیه
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام و درود
برای اولین بار از یک نرم افزار فروشگاهی دارم استفاده می کنم و آشنایی با اصول حسابداری ندارم . فیلمهای آموزشی هم دیدم ولی در فیلمها اشاره شده بود در بخش بعدی جزییات رو صحبت می کنیم ولی فقط 2 فیلم موجود بود .
الان می خوام این کارها رو انجام بدم ولی نیاز به راهنمایی دارم :

- بنده و شریکم مبلغی با هم گذاشتیم.
- یک سری هزینه های اولیه داریم انجام میدیم تا دفترمون رو راه بندازیم
این هزینه ها کجا و چطوری باید ثبت بشه که هم مشخص بشه هر کدوم چقد سرمایه گذاشتیم و پقد خرج کردیم؟
صندوق رو چطور باید تعریف کنیم؟ ماهیت صندوق بدهکار و بستانکار در چه صورتیه؟
آموزش کاملی از برنامه و امکانات جدیدش و کاربردهاشون دارین؟
نرم افزارتون خوش دست و راحته . مشکل از منه که خودم تا الان وارد موضوعات اینچنینی نشدم راهنمایی کنین ممنون میشم
با سلام

نقل قول:- بنده و شریکم مبلغی با هم گذاشتیم.
- یک سری هزینه های اولیه داریم انجام میدیم تا دفترمون رو راه بندازیم
این هزینه ها کجا و چطوری باید ثبت بشه که هم مشخص بشه هر کدوم چقد سرمایه گذاشتیم و پقد خرج کردیم؟

در مورد میزان سرمایه گزاری هر شخص می توانید از آموزش زیر استفاده کنید.

آموزش نحوه ثبت اسناد امور مالی در نرم افزار فروشگاهی راهکار
http://kahlek.ir/rahkaredu/index.php/post355285

در مورد هزینه ها:

نحوه ثبت هزینه ها در نرم افزار فروشگاهی راهکار
http://kahlek.ir/rahkaredu/index.php/post355279

نقل قول:صندوق رو چطور باید تعریف کنیم؟ ماهیت صندوق بدهکار و بستانکار در چه صورتیه؟

آموزش معرفی صندوقها و عملیات مرتبط با آن در نرم افزار فروشگاهی راهکار
http://kahlek.ir/rahkaredu/index.php/post355283

نقل قول:آموزش کاملی از برنامه و امکانات جدیدش و کاربردهاشون دارین؟

در دانشنامه راهکار آموزشهای زیادی می توانید در مورد امکانات مختلف نرم افزارهای راهکار ببینید.

لینک دانشنامه راهکار :
http://kahlek.ir/rahkaredu/

نکته : اگر در سایت راهکار سافت به آدرس rahkarsoft.com بر روی منوی آموزش کلیک کنید وارد دانشنامه می شوید.

علیرغم آموزشها باز هر ابهامی بود مطرح نماید.
از توضیحات کامل و با حوصله تون واقعا ممنون . ازین برنامه چند روزیه دارم استفاده می کنم و ارتباط خوبی باهاش پیدا کردم . ولی چند تا اشکال هست و یکی دو مورد سوال خدمتتون عرض می کنم :

- فرمها یا پنجره ها چرا وسط صفحه باز نمی شن؟ و گوشه سمت چپ بالا میرن باید دراگ کنیم بیاریم وسط

- هزینه های صندوق رو که ثبت می کردم برای بار اول پیش فرض روی صندوق پیش فرض هست اما ثبت و جدید که میزنم صندوق هم حذف میشه . و اگه 10 تا هزینه بخواهیم ثبت کنیم دائما بایدصندوق رو انتخاب کنیم.

- من در کالاها بار کد ندارم و اجباری بودنش داره اذیتم میکنه . نمیشه بارکد اجباری نباشه؟

- کلا فاکتورهایی که میز نم در a5 هست و اصلا کاغذ کوچیک یا بزرگ ندارم . میشه پیش فرض همیشه رو a5 باشه؟

- آدرس رو چطور می تونم به زیر فاکتور اضافه کنم . البته می دونم که از طریق متن پایین فاکتور میشه . اما می خوام همون آدرس تلفنی که درج کردم در تنظیمات بیاد. فست ریپورت هم تاحدی بلدم

- وقتی فاکتور a5 رو می زنیم کاغذ رو عمودی می زاره اگه کاغذ رو افقی کنم تمام صفحه رو نیم گیره . ایا راهی هست فاکتور a5 افقی تمام صفحه باشه یا دوباره باید اصلاح کنم فاکتور را

- روش درستی که سهامدار پولی به صندوق تزریق می کنه و قاعدتا به سهمش افزوده میشه سیستم ثبت کنه چی هست ؟ واریز به صندوق از لحاظ حسابداری درسته؟؟

ممنون از شکیباییتون
با سلام

نقل قول: فرمها یا پنجره ها چرا وسط صفحه باز نمی شن؟ و گوشه سمت چپ بالا میرن باید دراگ کنیم بیاریم وسط

این مورد رو به تیم برنامه نویسی منتقل کردیم. البته خود این روش هم مزایایی دارد اگر همه فرمها وسط و روی هم باز شوند وقتی چند فرم با هم بازباشند مشخص نمی شود و هر کدام دیگری را مخفی می کند. البته در این حالت ما تنظیم موقعیت پنجره را به هوشمندی خود ویندوز سپرده ایم و این نیست که همیشه در یک گوشه نمایش داده شوند. بعنوان مثال شما فاکتور فروش را چندین بار باز کنید تا تاثیر این هوشمندی را در چینش پنجره ها بتوانید مشاهده نمایید.

نقل قول:هزینه های صندوق رو که ثبت می کردم برای بار اول پیش فرض روی صندوق پیش فرض هست اما ثبت و جدید که میزنم صندوق هم حذف میشه . و اگه 10 تا هزینه بخواهیم ثبت کنیم دائما بایدصندوق رو انتخاب کنیم.

این یک اشکال است که اطلاع دادیم تا تیم فنی بررسی و برطرف کنند.

نقل قول:من در کالاها بار کد ندارم و اجباری بودنش داره اذیتم میکنه . نمیشه بارکد اجباری نباشه؟

اجباری بودن وجود بارکد مزایای فراوانی دارد و از آن گذشته بسیاری از امور نرم افزار مبتنی بر بارکد است. حتی جاهایی که شما نام را جستجو می کنید در پشت صحنه عملیات با بارکد انجام می شود. شما می توانید مدیریت بارکدها را به نرم افزار بسپارید. آموزش زیر در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

آموزش نحوه فعال کردن قابلیت پیشنهاد بارکد کالا بصورت اتوماتیک توسط سیستم (در نرم افزار فروشگاهی راهکار)
http://kahlek.ir/rahkaredu/index.php/post355291

نقل قول:کلا فاکتورهایی که میز نم در a5 هست و اصلا کاغذ کوچیک یا بزرگ ندارم . میشه پیش فرض همیشه رو a5 باشه؟

بله می شود. وارد منوی "تعاریف - تنظیمات - تنظیمات کاربر" شوید. در تب "تنظیمات چاپ فاکتور" گزینه نوع چاپ فاکتور را بر روی A5 تنظیم کنید.

نقل قول:آدرس رو چطور می تونم به زیر فاکتور اضافه کنم . البته می دونم که از طریق متن پایین فاکتور میشه . اما می خوام همون آدرس تلفنی که درج کردم در تنظیمات بیاد. فست ریپورت هم تاحدی بلدم

وارد منوی "تعاریف - تنظیمات - ویرایش قالب گزارشات" شوید. بر روی قالبی که می خواهید ویرایش کنید (مثلا A5) دوبار کلیک کنیذ تا محیط ویرایش فست ریپورت را ببینید. فیلم آموزشی زیر نیز می تواند در مورد فست ریپورت به شما کمک کند.

دانلود فیلم آموزش ابزار گزارش ساز راهکار (آموزش نرم افزار فست ریپورت Fast Report)
http://kahlek.ir/rahkaredu/index.php/post355256


نقل قول: وقتی فاکتور a5 رو می زنیم کاغذ رو عمودی می زاره اگه کاغذ رو افقی کنم تمام صفحه رو نیم گیره . ایا راهی هست فاکتور a5 افقی تمام صفحه باشه یا دوباره باید اصلاح کنم فاکتور را

این مورد هم در همان ویرایش قالب گزارش و تنظیمات پرینتر در فست ریپورت قابل اعمال است.

نقل قول:روش درستی که سهامدار پولی به صندوق تزریق می کنه و قاعدتا به سهمش افزوده میشه سیستم ثبت کنه چی هست ؟ واریز به صندوق از لحاظ حسابداری درسته؟؟

در حال حاضر این گزینه در نرم افزار وجود دارد و برای سرمایه گزاریها از همین واریز به صندوق و یا واریز به بانک (از نوع حواله طرف حساب) می توانید استفاده نمایید. از نظر حسابداری هم مشکلی ندارد. چون سهامدار بستانکار می شود و صندوق یا بانک مربوطه بدهکار می گردد. و این صحیح است. نرم افزار راهکار مدیریت سهامداران و کارهای اشتراکی را به شکلی که بین آنها تقسیم سود و غیره انجام شود، را انجام نمی دهد. اما در این حد که واریزها و برداشتهایشان مشخص باشد را می تواند مدیریت کند. در واقع سهامدار را هم به نوعی یک طرف حساب در نظر می گیرد.


یک نکته بسیار مهم : لطفا در موارد بعدی از مطرح کردن چندین سوال مختلف در یک موضوع بپرهیزید و برای هر سوال موضوع متفاوتی ایجاد کنید. رعایت این مساله در مورد سایر کاربرانی که در موضوعات سایت دنبال پاسخی هستند بسیار کمک می کند.
ممنون از راهنماییتان. اجازه بدهید از انجایی که به نظم سریعتر یافتن پاسخها به کاربران اشاره کردین بنده هم نظری درباره سایت اعلام کنم :
در سایت خوب راهکار نمی توان براحتی مطلب مدنظر را پیدا کرد . منوها گویا نیستند
- پشتیبانی را می زنیم وارد فروم یا تالارگفتگو می شویم این گمراه کنندست

-آموزش را می زنیم وارد صفحه ای می شویم که اصلا منوی اولیه سایت را ندارد انگار سایت دیگریست و همچنین دسته بندی واضحی وجود ندارد بنظرم می توانست زحماتی که بسیار فراوان تیم خوبتان می کشد این بخش را بهتر طراحی نماید . مثلا یه دسته بندی مشخص بین انوع نرم افزار ها باشد . عناوین هر دسته و موضواعات طبقه بندی شده مانند راهنما یا آموزش متعارف گروه بندی ، لیست و قابل جستجو براحتی باشد و نیازی به طی چندین page نباشیم.

- و ادامه فیلمهای آموزشی خوبی که درست کردید را ارائه بفرمایید چون خیلی مفید بود هرچند کیفیت صدا اصلا خوب نبوده.

از آنجایی که به این نرم افزار بعنوان یه برنامه نویس ، علاقه زیادی پیدا کردم دوست ندارم نقصی داشته باشه و امیدوارم از نقده بنده دلخور نشین

و اما بنظرم مواردی که عرض می کنپم درباره نرم افزار :
در خیلی بخشهای نرم افزار هوشمندی های خوبی دیده میشود که قابل تحسین هست اما بنظرم نرم افزار راهکار را باید یک نرم افزار آسان، ساده ولی کارگشا خواند چون واقعا برای یادگیری نیاز به دانش خاصی ندارد حال این نرم افزار ساده باید روانتر عمل کند مثال :
وقتی فرمی وارد می شود که دیتاگرید دارد و قرار است دیتایی نمایش داده شود قاعدتا بیشترین کاربردی که برای کاربر دارد این است که آخرین موارد را ببیند در غیر اینصورت می تواند جستجو کند . مثلا وقتی که ویرایش فاکتور را می زنیم در مرحله اول نباید نیازی به کلیک بر روی دکمه "برو" باشد و یا تاریخ وارد کنیم حداقل n رکورد آخر را باید بیاورد حتی بدون در نظر گرفتن تاریخ چون مسلما ویرایش فاکتور در مرحله اول مربوط به هفته جاریست اگر کاربر خواسته اش براورده نشد می تواند از جستجو های هوشمندتان استفاده کند

یا مثلا برای نام مشتری در هنگام درج فاکتور معلوم نیست چطور می توان بدون مشاهده لیست مشتری سریعا مشتری را پیدا کرد

یا اگر فاکتور را باز کردیم و مشتری را وارد سیستم نکرده ایم همانجا باید دکمه + برای Add کردن مشتری باشد

فاکتور را که ثبت و چاپ می کنیم اگر یادمان برود نوع سایز فاکتور را تعیین کنیم در پنجره دوم امکان انتخاب نوع کاغذ وجود ندارد و باید مجدد برگشت که با توجه به دکمه های متنوعی مانند خروج ، بازگشت به فاکتور و ... وجود دارد کمی وقتگیر است.

هنگام ثبت هزینه ها از صندوق بعد از ثبت چند رکورد آن قابلیتی که نوع هزینه ها باز می شود و می توان عدد 7 را بزنیم و بعد سیستم رکورد شناسه هفت را می آورد از بین می رود و ازعدد 7 بعنوان متن هزینه سرچ می کند که چون یافت نمی کند ....

موارد ریز اینچنین به چشم میخورد که اگر علاقمند باشین بنده بعنوان پیشنهاد درهر بار خدمتتان عرض خواهم کرد
با سلام

در ابتدا از وقتیکه گذاشتید و پیشنهاداتی که فرستادید سپاسگزارم.

در مورد شمای سایت یکسری توضیحات لازم است که قطعا با توجه به اینکه شما دید برنامه نویسی هم دارید تشریح می کنم. کلا ما در سایتمان سه بخش مهم داریم :

1. بخش اطلاع رسانی اخبار سایت که همان سایت اصلی ما می شود.
2. بخش پشتیبانی، که در واقع همین تالار گفتمان می باشد.
3. دانشنامه راهکار (که همان آموزش) می باشد.

این بخشها به مرور زمان تکمیل شده اند و تا حدود زیادی مشتریان ما به آنها عادت کرده اند و یا عادت خواهند کرد، طراحی یکپارچه آنها (که بهترین گزینه هم هست) می تواند هزینه خیلی زیادی برای ما داشته باشد، بعنوان مثال ما برای تالار گفتمان از یک انجمن ساز آماده و رایگان به نام MyBB استفاده کرده ایم چون خود طراحی تالار بصورت اختصاصی یک مقوله بسیار تخصصی و هزینه بر است.
در مورد دانشنامه در قسمت سمت چپ سایت دسته بندیهای خوبی انجام شده است ضمن اینکه جستجوی خیلی قوی هم دارد که از الگوریتم گوگل و ابزار گوگل در جستجوی آن استفاده شده است.
انشالله در آینده و قدرت گرفتن مجموعه از نظر مالی قطعا این مجموعه ها را به شکل متحد الشکل و یکپارچه طراحی خواهیم کرد. فعلا این را از ما بپذیرید.

سایر پیشنهادات شما را به تیم فنی منتقل کردیم. و باز هم سپاسگزاریم.
آدرسهای ارجاع