پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: اشکال در محاسبه قیمت خرید
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
با سلام
برخی از کالاهایی که بنده خریداری می کنم با واحد فرعی (عمده) در فاکتور خرید ثبت می کنم و با واحد اصلی (خرده) فاکتور فروش ثبت می کنم. در این حالت قیمت خرید واحد اصلی محاسبه و بروز رسانی نمی شود.
اجازه دهید با یک مثال توضیح دهم. من مداد را با واحد عمده یعنی قراص خریداری کرده ام. هر قراص برابر است با 144 عدد که واحد اصلی شمارش و واحد فروش من است. هر مداد قراص به قیمت 850000 ریال خریداری شده که حدودا هر مداد 5903 ریال می شود. من پیش از این مداد را با واحد عدد خریداری کرده بودم به ارزش هر عدد 7000 ریال. حال انتظار می رود که نرم افزار پس از خرید با واحد فرعی ، قیمت خرید با واحد اصلی را نیز تغییر داده تا هنگام فروش با قیمت خرید دقیق تری اطلاعات ثبت گردد و سود واقعی تری محاسبه گردد.
تصویر نمونه ای که توضیح دادم به پیوست ارسال می گردد.
با سلام

نقل قول:حال انتظار می رود که نرم افزار پس از خرید با واحد فرعی ، قیمت خرید با واحد اصلی را نیز تغییر داده تا هنگام فروش با قیمت خرید دقیق تری اطلاعات ثبت گردد و سود واقعی تری محاسبه گردد.

این هوشمندی در حال حاضر در نرم افزار وجود ندارد، اما اگر قبل از ثبت فاکتور فروش بصورت دستی قیمت خرید مداد بر اساس واحد جزء (عدد) را به 5903 تغییر دهید (این فیلد ملاک محاسبه سود است) برنامه سود را دقیقتر محاسبه می کند.

توضیح اینکه واحدهای فرعی در حال حاضر بحث موجودی انبار را مدیریت می کنند و بصورت هوشمند قیمتهای خرید را مدیریت نمی کنند. یعنی اینطور نیست که چون شما مداد را به قراص خریداری کرده اید و هر قراص 144 عدد است برنامه هوشمند بیاید و قیمت خرید واحد جزء را نیز بروز رسانی کند.

به تیم فنی منتقل کردیم تا روی این موضوع دقیقتر شوند و تا حد امکان نرم افزار را هوشمندتر کنند.

از اطلاع رسانی شما سپاسگزاریم
برنامه شما نسبت به سایر نرم افزار های موجود در بازار بسیار کاربردی تر و گزارشات بسیار مفید و کارآمدتری دارد. در صورتی که این نکات ریز در آن دیده شود، نرم افزار شما به استاندارد های روز دنیا نزدیکتر خواهد شد.
بنده تجربه حسابداری و همچنین نرم افزار های حسابداری را بسیار گذرانده ام و با نرم افزارهای ERP بین المللی غیر ایرانی نیز کار کرده ام و تنها نکته منفی در نرم افزار شما را به عنوان یک نرم افزار فروشگاهی تمام عیار ، محاسبه قیمت خرید می دانم که در این پست و در یک پست دیگر به آن اشاره کرده بودم. (محاسبه میانگین موزون خرید در گزارش ارزش ریالی کالاها)
لطفا رفع آنها را در اولویت قرار دهید. اگر این محاسبات درست انجام شود ، گزارشاتتان بسیار عالی و دقیق خواهد بود.

با تشکر فراوان.
آدرسهای ارجاع