پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: تغيير و شخصي سازي برخي اطلاعات نرم افزار
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
با سلام
بعضي از اطلاعات نرم افزار مانند نوع حواله در زمان صدور حواله انبار يا نوع رسيد در زمان صدور رسيد انبار و ... از قبل تعريف شده است و برخي از گزينه ها مانند "نامشخص" در نوع حواله انبار قابل استفاده نيست. آيا امكان تغيير اين گزينه ها و اضافه كردن گزينه هاي جديد وجود دارد؟؟
اگر به طور كلي در مورد امكان شخصي سازي اطلاعات اينچنيني نرم افزار اطلاع رساني كنيد ممنون ميشم. با تشكر
با سلام

نقل قول:بعضي از اطلاعات نرم افزار مانند نوع حواله در زمان صدور حواله انبار يا نوع رسيد در زمان صدور رسيد انبار و ... از قبل تعريف شده است و برخي از گزينه ها مانند "نامشخص" در نوع حواله انبار قابل استفاده نيست. آيا امكان تغيير اين گزينه ها و اضافه كردن گزينه هاي جديد وجود دارد؟؟

گزینه های "نوع رسید" و "نوع حواله" جزء اطلاعات ثابت برنامه می باشند و به همین دلیل امکان تغییر آنها وجود ندارد. این اطلاعات ثابت توسط برنامه نویسان در کد نرم افزار مورد استفاده قرار می گیرند و برای همین امکان تغییر آنها را به کاربر نداده اند. بعنوان مثال وقتی شما نوع رسید را "انتقال از انبار دیگر" انتخاب می کنید در صفحه یک گزینه نمایان می شود و انبار مبدا را از شما سوال می کند.
شما اگر نوعی را مد نظرتان هست و در این گزینه ها نمی بینید به عنوان پیشنهاد به ما منتقل کنید تا ما هم به تیم برنامه نویسی و تحلیل ارجاع دهیم. چون مساله صرفا اضافه کردن یک گزینه نیست و بحث تعبیه مکانیزم مطرح است.

یک نکته هم درباره گزینه "نامشخص" خدمتتان عرض کنم. شما این نامشخص را تعبیر به "عادی" کنید. در نسخه های بعدی برنامه این اسم تغییر خواهد کرد. متاسفانه در نامگذاری این گزینه عبارت خوبی استفاده نشده است و منظور از نامشخص در واقع همان عادی می باشد.

نقل قول:اگر به طور كلي در مورد امكان شخصي سازي اطلاعات اينچنيني نرم افزار اطلاع رساني كنيد ممنون ميشم.

گزینه های انتخابی در نرم افزار در حالت کلی دو نوع هستند.
1. گزینه هایی که کاربر امکان افزودن ، ویرایش و حذف آنها را دارد.
2. گزینه هایی که جزئی از برنامه می باشند و به کاربر امکان ویرایش آنها داده نشده است.

در مورد گزینه هایی که کاربر امکان ایجاد و ویرایش آنها را دارد، در قسمت تعاریف پایه بخش مربوطه فرمهای لازم برای این کار تعبیه شده است. لذا هر گزینه ای را می بینید که امکان ایجادش را ندارید قطعا جزء موارد ثابت برنامه می باشند.
با سلام

اگر شخصی دانش کافی از لحاظ دیتا بیس داشته باشد خودش میتواند عنوان هایی مانند نوع رسید که "نامشخص" میباشد به چیز دیگری تبدیل کند؟ ( البته در صورتی که پس از انتخاب رویه دیگری نباشد)

مثلا "نا مشخص" را تبدیل به "دریافت ار تولید" کند.

و همینطور درمورد حواله ها " نامشخص " تبدیل به " ارسال به تولید" شود.
با سلام

نقل قول:اگر شخصی دانش کافی از لحاظ دیتا بیس داشته باشد خودش میتواند عنوان هایی مانند نوع رسید که "نامشخص" میباشد به چیز دیگری تبدیل کند؟ ( البته در صورتی که پس از انتخاب رویه دیگری نباشد)

مثلا "نا مشخص" را تبدیل به "دریافت ار تولید" کند.

و همینطور درمورد حواله ها " نامشخص " تبدیل به " ارسال به تولید" شود.

به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود مخصوصا همین مواردی که گفتید. در مورد این مورد یعنی نوع رسید و نوع حواله مقداری توضیحات می دهم تا مساله روشن شود.

یکسری از اطلاعات دیتابیس ما ثابت هستند و در نرم افزار بعنوان داده ثابت در کد ها استفاده شده اند. (در برنامه نویسی اصطلاحا به این موارد hardcode گفته می شود). این نوع رسید و حواله ها هم از همین نوع هستند. دستکاری آنها به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود.
البته همه اطلاعات داخل دیتابیس از این نوع نیستند اما به عنوان یک قاعده کلی این کار را به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنیم.
آدرسهای ارجاع