پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: اشکال در ثبت فاکتور خرید
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2
با سلام و احترام
از اونجایی که قیمت خرید هر کالا ممکنه در زمان های مختلف متفاوت باشه، بنابراین قیمت فروش هم متناسب با قیمت خرید تغییر میکنه .
من هنگامی که کالای x را از قبل موجود دارم و از طریق ثبت فاکتور خرید تعدادش رو میخام افزایش بدم با سه تا مشکل مواجه میشم:
1- وقتی قیمت خرید اون کالای x از دفعه قبل گرون تر میشه، داخل فاکتور خرید قیمت خرید جدید رو میدم و قیمت فروش جدید هم میدم و ثبت میکنم، ولی هنگامی که میخام اون کالا رو بفروشم با قیمت قبلی به فروش میرسه. در حالیکه باید با قیمت جدید که حالا یا ارزونتر هست یا گرونتر شده، توی فاکتور فروش ثبت بشه.
2- مشکل دوم هم در همون ارتباطه، وقتی کالایی رو با قیمت جدید در فاکتور خرید ثبت میکنم، وقتی به قسمت "کالا" ها میرم میبینم که قیمت خرید همون کالا هیچ تغییری نکرده. همینطور قیمت فروش.
البته من نمیدونم این اشکال نرم افزار هست یا سیاست حسابداری، ولی مشکلش اینه وقتی میخام به مشتری تخفیف بدم نمیتونم قیمت خرید واقعی رو ببینم.
در بعضی موارد قیمت کالا ممکنه دو برابر قیمت قبلی بشه که در این صورت ممکنه ضرر هنگفتی برای فروشگاه لحاظ بشه.
3- زمانیکه میخام کالایی رو از طریق ثبت فاکتور خرید ثبت کنم و اون کالا از قبل وجود نداشته، بلافاصله فرم ثبت کالای جدید ظاهر میشه که خیلی عالیه. فقط تنها مشکلش اینه گروه کالا در فرم وجود نداره و وقتی بعد از ثبت میخوام گروه کالا رو ویرایش کنم نمیذاره. اگر ممکنه گروه کالا نیز به این فرم اضافه بشه.
ممنون
با سلام

در مورد تغییر بهای خرید و فروش باید این امکان را در تنظیمات برنامه فعال کنید. لینک آموزشی زیر بصورت تصویری این موضوع را آموزش می دهد.

تغییر قیمت فروش کالا همزمان با ثبت فاکتور خرید در نرم افزار فروشگاهی راهکار
http://kahlek.ir/rahkaredu/index.php/post355344


در مورد امکان گروه بندی کالاها توجه داشته باشید که این قابلیت در نسخه های بروز رسانی اضافه شده است. اگر نسخه شما 1.0 است آن را ندارد. اگر نسخه 2.0 و بالاتر باشد باید درست کار کند.
بسیار عالی بود ممنون
اما در مورد قسمت اخر فقط "واحد اندازه گیری" وجود داره، "گروه کالا" رو در فرم نداره.
ورژن نرم افزار من 2.6.8.0 است
با سلام

نقل قول:اما در ورد قسمت اخر فقط "واحد اندازه گیری" وجود داره، "گروه کالا" رو در فرم نداره.
ورژن نرم افزار من 2.6.8.0 است

اگر منظور شما را درست فهمیده باشم، منظور شما در قسمت جستجوی گروه در فاکتور است.
در هنگامی که جستجوی شما بر روی گروه است که علامت آنهم "CT" می باشد. نام گروه نشان داده نمی شود و نام کالاهای موجود در گروه نمایش داده می شود. اما جستجو بر اساس نام گروه است. شما می توانید این موضوع را خودتان تست نمایید به این شکل که نام یکی از گروهها را در این وضعیت بنویسید و برنامه کالاهای موجود در آن گروه را به شما نشان می دهد.
با سلام مجدد

این فرم که به آن اشاره کردید در واقع محل اصلی معرفی کالا نمی باشد و تعمدا به صورت سبک و با حداقل اطلاعات ضروری کالا طراحی شده است.

اساسا کاربرد این فرم و فلسفه آن به همین شکل است و بنا هم نیست که فیلدهای بیشتری از کالا در آن قرار بگیرد. هدف از این فرم اینست که در کوتاهترین زمان ممکن و با حداقل اطلاعات ضروری برای معرفی کالا بتوان یک کالا را معرفی نمود تا در فروشگاه هایی که روزانه تعداد خیلی زیادی فاکتور خرید و فروش دارند ثبت اطلاعات با سرعت بیشتری انجام پذیرد.

یک نکته مهم را در نظر داشته باشید که سرعت ثبت اطلاعات در نرم افزار فروشگاهی راهکار بسیار برای ما حائز اهمیت است و اگر در شیوه طراحی فاکتورهای خرید و فروش نیز دقت کرده باشید این مساله در حد امکان در همه جا لحاظ شده است.
خب اینجوری که کار کاربر بیشتر میشه. چون دوباره باید بره تک تک کالا ها رو ویرایش بزنه و تعیین گروه کنه.
با سلام

نقل قول:خب اینجوری که کار کاربر بیشتر میشه. چون دوباره باید بره تک تک کالا ها رو ویرایش بزنه و تعیین گروه کنه.

این فرمایش شما در صورتی صحیح است که کاربر بخواهد گروه را تعیین کند، اما اگر کسی اساسا نخواهد گروه تعریف کند چه؟ در آن صورت همین فیلد اضافی سرعت ثبت عملیاتش را پایین خواهد آورد.

همانطور که پیشتر هم اشاره کردم این فرم فقط فیلدهای ستاره دار و حداقلی را در خود دارد و تعمدا نیز اینطور طراحی شده است.
الان برای شما مساله گروه بندی کالا اهمیت دارد، ممکن است برای شخص دیگری موجودی اولیه کالا، نقطه سفارش و یا سایر اطلاعات کالا مهم باشد، اگر بنا باشد فیلدهای غیر ستاره دار را هم در این قسمت بگنجانیم تبدیل می شود به همان فرم اصلی معرفی کالا که با فلسفه طراحی این بخش مغایرت خواهد داشت.

در واقع این فرم برای یکسری مشتریان به اصلاح خودمان (ماشین حسابی ما) طراحی شده است. برخی از فروشگاه ها که تعدادشان کم هم نیست و مشتری ما هستند صرفا از نرم افزار بعنوان یک ماشین حساب استفاده می کنند و هدف اصلی آنها حذف ماشین حساب از روی میز کارشان و بالا رفتن دقت و سرعت کارشان می باشد. و در نهایت ممکن است یک پرینت فاکتور هم به مشتری بدهند. در واقع این قشر از مشتریان مهمترین پارامتر برایشان سرعت ثبت عملیات است و تمایلی هم ندارند از تمامی امکانات نرم افزار بهره مند شوند. ما با این مکانیزم هایی که در نرم افزا دیده ایم سعی مان بر اینست که نیازهای طیف های مختلفی را بررسی کنیم و در حد امکان نرم افزار طوری طراحی شود که نیازهای همه این طیف ها را پوشش بدهد و اگر غیر از این بود اساسا نیازی نبود تا یک فرم با اطلاعات حداقلی کالا در این قسمت بگنجانیم و همان فرم اصلی معرفی کالا را نمایش می دادیم.

اگر اطلاعات بیشتری از آنچه که در فرم ثبت سریع کالا وجود دارد بخواهید ثبت کنید باید از خود فرم معرفی کالا استفاده نمایید. بدین نحو که اول کالاهای جدید را معرفی کنید و سپس آنها را در فاکتور ثبت نمایید.
برای راحتی کار کاربران در صورتیکه بخواهند اطلاعات بیشتری از کالا ثبت نمایند، میانبری به فرم افزودن کالا در همان فرم ثبت فاکتور وجود دارد و می توانید از آن نیز استفاده نمایید.
ممنون از توضیحاتتون. ببخشید من یه سوال بی ارتباط با تاپیک اگر اشکال نداره بپرسم؟
منظور از "نقطه سفارش" چیه؟
صفحات: 1 2
آدرسهای ارجاع