پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: محاسبه قیمت تمام شده کالای خریداری شده
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام و خسته نباشید
وقتی که جنسی را می خریم تا زمانی که دست ما می رسد هزینه هایی دیگری هم به قیمت اضافه می شود . مثلاً کرایه حمل داخل شهری + کرایه حمل بین شهری + هزینه کارگر بارگیری و... که این هزینه ها را جداگانه پرداخت می نمایم تا جنس دست ما برسد.
حال چگونه باید قیمت تمام شده جنس تا زمان ورود به انبار را محاسبه کنم.
-- اگر مبالغ پرداخت شده را به قیمت جنس اضافه نموده و در فاکتور خرید ثبت نمایم . تآمین کننده را بستانکار میکند .با این که هزینه های بعدی را خودمان پرداخت نموده ایم.
-- واگر پرداختی های بعدی را جزء هزینه های حمل و نقل ثبت کنیم که قیمت تمام شده کالا صحیح نیست .
لطفاً راهنمایی بفرمایید.
با تشکر
با سلام

آنچه مسلم است شما نمی توانید در فاکتور دست ببرید و باید فاکتور را دقیقا به همان شکلی که وجود دارد در سیستم ثبت نمایید. اساسا قرار نیست قیمت تمام شده کالا در فاکتور محاسبه شود. در این مورد توجه شما را به نکات زیر جلب می کنم :

1. اساسا بحث بهای تمام شده کالا یک بحث بسیار گسترده و تخصصی است و خیلی فراتر از چند موردی است که شما اشاره کردید، بعنوان مثال من می توانم صورت مساله شما را از این چیزی که گفتید پیچیده تر نیز کنم و این مساله را مطرح کنم که اگر بدین منوالی که شما مطرح کردید، اگر شما پرسنلی داشته باشید و این پرسنل بصورت ماهیانه از شما حقوق بگیرند قطعا دستمزد این افراد نیز باید در بهای تمام شده تاثیر بگزارد. هزینه اجاره مغازه، آب ، برق، گاز ، تلفن، هزینه ناهار ، هزینه دستمزد تاسیساتی که کولر گازی شما را راه اندازی کرده است و .... .
تازه تمامی این موارد برای وقتی است که شما خرید و فروش انجام می دهید. اگر خودتان کالایی را تولید کنید مقدار این پارامترها بازهم افزایش می یابد و هزینه پرتی کار و غیره و غیره و غیره نیز باید لحاظ شود.

2. از مسائلی که در مورد 1 مطرح کردم میخواهم نتیجه ای بگیرم و آن اینست که شیوه کار بدین شکل که شما مطرح کردید کاملا اشتباه است.

3. خوب. پس چه کار کنیم. ببینید ما یک مساله داریم بعنوان سود ناخالص و یک مساله داریم بعنوان سود خالص. سود ناخالص را می توان از کسر بهای خرید و فروش کالا (که البته خود آن هم روش هایی دارد که وارد شدن به آن بحث نیز ما را به سمت جزئیات بیشتری می برد، فعلا مدل ساده اش را تصور کنید) بدست آورد. اما سود خالص را به ازاء هر کالا یا هر فاکتور محاسبه نمی کنند و اساسا در یک مقطع زمانی (معمولا یکساله) اقدام به محاسبه سود خالص کلی می کنند. بدین شکل که نتایح کلی را با هم مقایسه می کنند. مثلا می گویند امسال کلا اینقدر فروش داشته ایم، اینقدر مجموعا هزینه کرده ایم و ...

4. البته همه چیز فقط محاسبه سود نیست، پارامترهای دیگری هم در سنجش توان بنگاه اقتصادی نقش دارند که در اقتصاد آنها خیلی مهم هستند بعنوان مثال : میزان نقدینگی، میزان موجودی حسابهای بانکی، میزان اثاثیه ، اموال و مستقلات موسسه، میزان موجودی کالا و ...

اساسا نرم افزار راهکار هدفش این نیست که بتواند بهای تمام شده کالاهای شما را به میزان دقیق محاسبه کند، بلکه در مدیریت خرید، فروش، انبارداری، حسابهای نقد و نسیه و اینگونه موارد به شما کمک می کند. ضمن اینکه تا حدودی هم سعی می کند تا با یکسری گزارشات سود و زیان تخمین بهتری از روند کاری شما ارائه بدهد.
تا بحال مواردی پیش آمده که نرخ فروش کالا به دلایلی مثل فروش عمده یا همکار یا تخفیفات و... پایینتر از قیمت معمول فروش کالا هاست . در چنین مواردی کارمندان فروش با مراجعه به قیمت خرید و اضافه کردن درصدی به مبلغ خرید جنس را میفروشند که بعضاً پیش آمده که جنس فروخته شده از بهای تمام شده پایینتر بوده.
لطفاً راهنمایی بفرمایید برای جلوگیری از چنین مواردی در سیستم فروشگاهی چه باید کرد.
ضمن اینکه هدف فقط محاسبه قیمت تمام شده تا مرحله ورود به فروشگاه می باشد .
از حوصله و وقتی که می گذارید سپاسگزارم
با سلام

نقل قول:هدف فقط محاسبه قیمت تمام شده تا مرحله ورود به فروشگاه می باشد .

در این مورد در حال حاضر در نرم افزار مکانیزمی وجود ندارد و در واقع نرم افزار تعیین قیمت فروش را بر عهده کاربر گذاشته است.
من این مورد را به تیم تحلیل نرم افزار فروشگاهی راهکار منتقل کردم تا روی آن وقت بگزارند و در صورت امکان مکانیزمی برای کمک به کاربر ایجاد نمایند.

با سپاس
سلام خسته نباشید
یعنی کاربر باید تمام هزینه ها رو اعم از حمل و نقل..انبارداری و... خودش محاسبه کنه و با قیمت خرید جمع کنه که بشه قیمت فروش؟
با سلام

در حال حاضر مکانیزم دیگری وجود ندارد.
آدرسهای ارجاع