پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: امتیاز وفاداری
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام
لطفا قسمتی به نرم فزار اضافه کنید که بر حسب مبلغ فاکتور فروش و یا.... به مشتریان امتیاز بدهد و این امتیاز در زیر فاکتور ها نمایان باشد تا مثلا اگر جمع امتیاز ها به 100 رسید بشود برای آنها هدیه ای در نظر گرفت
من الان به مشتریان نقدی گفتم فاکتور های خود را نگاه دارند و هر وقت جمع فاکتور ها به یک میلیون تومان رسید به اونها هدیه ای میدهم اما این حالت حساب کتاب خیلی سخت هست
اگر هم راه حلی وجود دارد که بشود سه تا صفر از مبلغ فاکتور برداشته شود و مثلا 5000 تومان را نمایش دهد 5 میشود اون کادر جمع قیمت فاکتور را جای دیگر کپی کرد به عنوان امتیاز وفاداری لحاظ کرد این مورد هم فعلا کار من را راه می اندازد
با سلام

این مورد را به تیم برنامه نویسی منتقل کردیم.

با سپاس
لطفا این لینک را مطالعه کنید تا در صورت امکان شماهم این امکانات را به نرم افزاتون اضافه کنید

http://www.nanotechnic.ir/index.php/باشگ...اری-هوشمند


مفهوم باشگاه مشتریان چیست؟

هدف از ایجاد باشگاه مشتریان چیست؟

مهم‌ترین راهکارهای جذب مشتری و افزایش فروش کدامند؟

چگونه می‌توان هزینه‌های تبلیغ کالا‌ها و خدمات را کاهش داد؟

چگونه می‌توان مشتری‌های دائمی را بیشتر و مشتری‌های اتفاقی را به مشتری دائمی تبدیل کرد؟

مدیران همیشه به دنبال روش‌هایی برای افزایش فروش محصولاتشان هستند، اما بسیاری از روش‌های مرسوم حتی با صرف هزینه‌های بسیار به نتیجه مطلوب نمی‌رسند.



روش‌های زیادی برای جذب مشتری وجود دارد اما فراموش نکنید در این راه، باید همیشه شتاب داشت و البته متفاوت بود.
مهم‌ترین راهکارهای شناسایی شده به منظور افزایش فروش:


۱. مدیریت مستمر مشتری مداری
- ایجاد رضایت در مشتریان
- ایجاد وفاداری در مشتریان
- استفاده مناسب از آمار و ارقام (جمع آوری اطلاعات دقیق از مشتریان جهت به کارگیری استراتژی‌های تبلیغ)
۲. مدیریت برند (مدیریت عملکرد نمایندگان و فروشندگان)
۳. معرفی خود در شبکه‌های اینترنتی می‌باشند.
حال با استفاده از سیستم باشگاه مشتریان می‌توان به سادگی راهکارهای ذکر شده را عملی کرد. این سیستم علاوه بر ایجاد وفاداری در مشتریان به عنوان یک ابزار مفید جهت تعیین استراتژیهای مدیریتی نیز استفاده می‌شود.

اهداف و مزایای باشگاه مشتریان
• حفظ مشتریان و جلوگیری از روی گردان شدن آن‌ها به سمت رقبا:
هزینه جذب مشتری جدید ۵ برابر بیشتر از هزینه حفظ مشتریان قدیمی ست. نظرات سایر مشتریان در مورد کالا یا خدمات شما، بیشترین تاثیر را در تصمیم گیری مشتریان جدید دارد.
• تولید آمارهای مدیریتی جهت تعیین استراتژی مناسب برای تولیدات آینده،
بازاریابی و تبلیغات:
یک شرکت قدرتمند باید یک مجموعه اطلاعات دقیق از مشتریان خود جمع آوری نماید تا با تحلیل آن‌ها بتواند استراتژیهای مناسب جهت فروش، تبلیغات و... را تعیین نماید. استفاده صحیح از این اطلاعات می‌تواند سرعت پیشرفت و سودآوری شرکت شما راچندین برابر نماید.
• ذخیره اطلاعات مشتریان و استفاده از آن در زمینه وفادار سازی:
مشتریان وفادار سودآوری بیشتری برای شما دارند. با استفاده از سیستم باشگاه مشتریان می‌توان مشتریان را به گروههای متفاوت تقسیم نمود و در راستای بالا بردن میزان رضایت هر گروه روشهای متفاوت و امکانات متفاوتی (مانند تخفیف، هدیه و...) را اعمال نمود.
• کمتر شدن ضربه‌پذیری شما در مقابل «رقبا» و همچنین «نوسانات بازار»
• کاهش فاصله بین مراجعات یک مشتری
• تبدیل مشتریان «گذری» به مشتریان «دائم»
• افزایش سود خالص کسب و کار
در این مفهوم مشتریان دائمی، به سرعت وارد تبلیغات کلامی برای کالا‌ها و خدمات ارائه شده از سمت شما می‌شوند، به عبارتی مشتریان به عنوان تاثیرگذار‌ترین عاملان تبلیغات، برای کالا و خدمات شما تبلیغ می‌کنند، به همین دلیل موجب کاهش هزینه تبلیغات و افزایش فروش خواهند شد.
پس باید مشتریان را به مشتری وفادار تبدیل کرد تا باعث افزایش چشمگیر فروش، جذب مشتریان جدید با هزینه بسیار کمتر، کاهش هزینه‌ها و در نتیجه افزایش سود خالص سازمان ‌شود.
به بیانی ساده‌تر؛
مشتری هنگام خرید و دریافت خدمات از هر سازمانی از خود می‌پرسد: خرید از این مکان چه سودی برای من خواهد داشت؟
و اما راه کارهای ارئه شده از جهت شما:
در نظر بگیرید که شما صاحب فروشگاه بزرگ و یا کوچکی می‌باشید و در نظر دارید که مشتریان را به خود وفادار سازید، یعنی روش یا راهکاری برای خود پیاده نمایید که مشتری شما را به رقیب، برای تهیه کالای خود ترجیح داده و تقریباً بطور دائم از شما خرید نماید.
برای پیاده سازی این منظور در نرم افزارهای مالی هوشمند روش‌هایی قرار داده شده که شما به راحتی بتوانید بر روند وفادار سازی مشتری به مجموعه خویش مدیریت نمایید و بر مبنای فعالیت مشتری در سیستم به او امتیاز بدهید.
این روش‌ها بر مبنای یک فعالیت بٌرد بٌرد (Win Win) قرار داده شده است.

- امتیاز برای خرید یک نوع محصول خاص
- امتیاز برای خرید تعدادی مشخص از یک نوع محصول
- امتیاز برای خرید بیشتر از یک مبلغ کلیه کالا‌ها
- امتیاز در قبال معرفی مشتری جدید
- امتیاز در قبال خرید کالاهای گروه و یا بخش خاص
- و...
تابه حال ممکن است سیستم‌های باشگاه مشتریان را دیده باشید اما این بار برای ساده‌تر شدن روند عملیات امتیازدهی و کنترل این عملیات سیستم باشگاه مشتریان همراه با نرم افزار حسابداری هوشمند ارائه شده است تا شما کاربران عزیز بتوانید تمام عملیاتی که در سیستم باشگاه مشتریان انجام می‌شود را به برنامه بسپارید و فقط روند فروش عادی را انجام دهید.

این روش‌ها می‌توانند به تعداد زیادی تعریف شوند و دارای اولویت باشند به این مفهوم که سبد خرید کالای مشتری برای دریافت امتیاز بررسی می‌شود و در زمان دریافت امتیاز در هر کدام از روشهای تعیین شده روش‌های دیگر بررسی نمی‌شوند.
به تصاویر زیر توجه نمایید.
اعمال امتیاز برمبنای مبلغ فاکتور:


در این روش مطابق مثال وارد شده در شکل میتوانید تعیین کنید که از تاریخ 01/01/1393 تا 29/12/1393 به ازای هر پنجاه هزار تومان 2 امتیاز لحاظ شود و یا درصورتی که مبلغ فاکتور از پنجاه هزار تومان بیشتر بود 2 امتیاز درنظر گرفته شود.
اعمال امتیاز برمبنای خرید تعداد کالاها :


در این روش میتوانید برای خرید کالاهای خاصی امتیاز درنظر بگیرید. کالاهای یک گروه ، یک بخش و یا یک کالا مثلا در شکل بالا از تاریخ 01/06/1393 تا 01/07/1393 برای مشتریانی که از کالاهای بخش شوینده خرید داشته اند به ازای هر 5 عدد 1 امتیاز درنظر گرفته شده است.
جلب اعتماد مشتری :
روش امتیاز دادن به مشتری روش جالبی است اما برای اینکه مشتری به عملکرد شما اعتماد داشته باشه باید عملکرد او را به او یادآوری کنیم برای این کار
- بعد از خرید امتیاز کسب شده را برای او پیامک می کنیم.
- جمع امتیازات دریافتی وی را در ذیل فاکتور به او نمایش می دهیم.
- این قابلیت را به وجود آوریم که در هر لحظه بتواند در فروشگاه اینترنتی امتیازات کسب شده خود را ببیند و روند خرید خود را بررسی کند.
پس می توانید برای خرید مشتریان خود امتیاز درنظر بگیرید ، روش های امتیازدهی متفاوتی را اعمال کنید مثلا روی مبلغ فاکتور، روی خرید کالاهای خاصی و یا درصورتی که مشتری جدیدی به سازمان معرفی کرد برای وی امتیاز درنظر بگیرید، با هر خرید میزان امتیاز را برای مشتری SMS کنید ، امکانی را فراهم کنید تا مشتری بتواند در سایت شرکت شما میزان خرید ، امتیازات کسب کرده و جوایز اهداشده را مشاهده کند.

برای تشویق بیشتر باید همیشه به مشتری بگویید که اگر به امتیاز خاصی دست پیدا کرد از چه مزایایی برخوردار می شود .
جایزه میتواند به چند شکل اتفاق بیفتد :
اول : اهدای کارت هدیه
اهدای کارت هدیه با میزان شارژ موردنظر شما جهت خرید از نمایندگی های فروش محصولاتتان



دوم : ثبت سند بستانکاری، یعنی به مشتری اجازه دهید تا سقف معینی از کالای دلخواه خود سفارش رایگان بدهد و یا به جای کالا، پول نقد بگیرد.


سوم : یک کالا و یا یک سبد کالا را به عنوان جایزه به مشتری تقدیم کنید.




چهارم : شرکت در قرعه کشی


هرماه قرعه کشی کنید و به این روش به مشتری هدیه دهید و در ازای شرکت در قرعه کشی از امتیازات مشتری کسر نمایید.
با سلام

تمامی موارد فوق به تیم فنی منتقل شدند.

از پیشنهادات شما سپاسگزاریم.
آدرسهای ارجاع