پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: اعلام مشکلات سیستم جامع
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
با سلام
1- چرا برای محاسبه استهلاک یک سال کامل سیستم شما 364 روز را محاسبه میکند ؟؟؟
یعنی اگر بزنید مستقیم 10 ساله باید هر سال 10 درصد مبلغ به عنوان استهلاک کسر گردد ولی این مبلغ در سیستم شما به اندازه یک روز در سال کمتر است.
2- چرا اگر سال مالی مثلا 93/10/11 تا 94/12/29 باشد و برای محاسبه استهلاک تاریخ محاسبه استهلاک را 94/12/29 وارد کنیم فقط تا پایان 93/12/29 یعنی تا پایان سال 93 محاسبه می شود و مابقی سال مالی را محاسبه نمی کند؟؟؟؟
3- چرا پس از معرفی بانک ها و حسابها و پیوند آنها با سرفصل حسابداری مورد نظر ، اگر سندی بزنیم که مثلا هزینه ای از بانک پرداخت شود (کسر از موجودی بانک) یا واریزی به بانک داشته باشیم (اضافه به موجودی بانک) ، موجودی بانک در گزارشات ثابت و برابر با موجودی اول دوره می باشد و تغییر نمی کند؟؟
مثلا حساب بانکی با موجودی اول دوره 0 ريال باز کنید و بعد یه سند افتتاحیه برنید که موجودی بانکتون X ريال بدهکار شود در این صورت باید موجودی بانک شما در گزارشات X ریال گردد که این امر در سیستم شما انجام نمی شود.
با سلام

قبل از پاسخ سوالات یک تقاضا از شما دارم. موارد اینچنینی را که شامل چندین موضوع مختلف می شوند حتما در موضوعات جداگانه مطرح کنید.


نقل قول:1- چرا برای محاسبه استهلاک یک سال کامل سیستم شما 364 روز را محاسبه میکند ؟؟؟

این موضوع را بررسی کردیم و حق با شما بود. اطلاع دادیم و اشکال آن را برطرف کردند در نسخه بروز رسانی بعدی این مشکل را نخواهید داشت.

نقل قول:2- چرا اگر سال مالی مثلا 93/10/11 تا 94/12/29 باشد و برای محاسبه استهلاک تاریخ محاسبه استهلاک را 94/12/29 وارد کنیم فقط تا پایان 93/12/29 یعنی تا پایان سال 93 محاسبه می شود و مابقی سال مالی را محاسبه نمی کند؟؟؟؟

مکانیزم طراحی نرم افزار به همین شکل است، اگر در شرح اسناد استهلاک نیز دقت کنید این مساله یادآوری شده است. بعنوان مثال شرح سند استهلاک به این شکل ها است:
"هزینه استهلاک سال 1395"
"هزینه استهلاک سال 1396"
و ....
در واقع سند استهلاک به میزان استهلاک هر سال مالی محاسبه می شود و ثبت می شود. در این سیستم استهلاک میان دوره، یا مثلا برای یک دوره یک ماهه و ... ندارد.

نقل قول:3- چرا پس از معرفی بانک ها و حسابها و پیوند آنها با سرفصل حسابداری مورد نظر ، اگر سندی بزنیم که مثلا هزینه ای از بانک پرداخت شود (کسر از موجودی بانک) یا واریزی به بانک داشته باشیم (اضافه به موجودی بانک) ، موجودی بانک در گزارشات ثابت و برابر با موجودی اول دوره می باشد و تغییر نمی کند؟؟
مثلا حساب بانکی با موجودی اول دوره 0 ريال باز کنید و بعد یه سند افتتاحیه برنید که موجودی بانکتون X ريال بدهکار شود در این صورت باید موجودی بانک شما در گزارشات X ریال گردد که این امر در سیستم شما انجام نمی شود.

این مورد را با ارسال تصویر همراه کنید تا بتوانیم دقیقتر منظور شما را متوجه شویم و بررسی کنیم. تصاویر زیر را از اطلاعات نرم افزارتان که در صفحات نرم افزار می باشد ضمیمه کنید :

1. تصویر حساب بانکی که در آن سرفصلهای مرتبط شده مشخص باشد. مشابه تصویر زیر :

[عکس: 7l4j_article_0009.png]

2. تصویر گزارش مربوطه که می گویید موجودی را اشتباه نشان می دهد.
با تشکر از پاسخگویی شما
در مورد اشکال سوم در سریعترین زمان ممکن عکس هارا ضمیمه میکنم
عکس های درخواستی جهت اصلاح باگ سیستم
[attachment=93]
[attachment=94]
[attachment=95]
[attachment=96]

لطفا هرچه سریعتر نسبت به رفع این باگ اقدام نمائید
با تشکر از برنامه بسیار عالی شما
با سلام.

در ابتدا از اینکه تصاویر را ارسال کردید سپاسگزاری می کنم.
این مساله باگ نیست و منظقی است در ادامه توضیحات لازم را برای شفاف سازی مساله ارائه می دهیم.

شما وقتی از قسمت خزانه داری سندی را ثبت میکید (مثلا یک چک پرداختی) ، تاثیر آن در حسابداری مشخص می شود و در واقع به ازاء هر چکی که ثبت می کنید آرتیکلهای مالی لازم در اسناد حسابداری تولید می شوند.

اما وقتی که از حسابداری مستقیما سندی را می زنید در خزانه داری تاثیر نمی گزارد و این مساله کاملا منطقی است .

این مساله نه تنها در مورد سیستم خزانه داری بلکه در مورد سایر سیستمهای دیگر مثل خرید و فروش، اموال و ... نیز صدق می کند. اساسا تمامی نرم افزارهای اتوماسیون به این شکل هستند و باید هم به همین شکل باشند.

در حال حاضر با توجه به اینکه بصورت مستقیم از بخش حسابداری اقدام به بدهکار یا بستانکار کردن بانکها کرده اید برای مشاهده موجودی حساب بانکی مربوطه نیز باید از همان بخش حسابداری گزارش گیری نمایید که هم اسناد خزانه داری و هم اسناد مستقیم حسابداری را پوشش می دهد.

با سپاس
آدرسهای ارجاع