پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: چند واحدی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
ایاامکان داره که چند واحد برای یک کالا تعریف کنیم که شخص مثلا یک پارچه را با یارد که90 سانت خرید میکنه و با متر میفروشه باشه که خودش تبدیل کنه اندازه ها و قیمت رو؟
با سلام

دوست عزیز به دلیل اینکه این مورد نیاز به آموزش داشت و متاسفانه هنوز آموزشی برای این بخش در دانشنامه راهکار موجود نبود آموزش مربوطه را ساختیم و در لینک زیر به دانشنامه راهکار اضافه کردیم. میتوانید جزئیات بیشتر را در لینک زیر ببینید.

واحدهای فرعی اندازه گیری کالا و بسته بندیهای متفاوت یک کالا در نرم افزار فروشگاهی راهکار
http://kahlek.ir/rahkaredu/index.php/post355336

با سپاس.
ببینید منظور من اینکه که یه جنس رو با یارد که 90 سانته میخری 1000و با متر که 1متر هست میفروشی 1200
با سلام

این موزدی که فرمودید دقیقا در نرم افزار قابل پیاده سازی است و با همان آموزشهایی که در لینک بالا ارائه شد می توانید آن را انجام بدهید.

با یک مثال این مساله را تشریح می کنم. قبل از خواندن مثال حتما مطمئن شوید که آموزش نحوه کار با این قسمت را می دانید. اگر هنوز مسلط نشده اید ابتدا لینک بالا را مطالعه کنید.

این مثال را عملی انجام دهید تا خوب درک شود.

مفروضات مساله : کالایی داریم به نام چسب نواری فله که آن را با یارد خریداری می کنیم و با متر می فروشیم.

1. یک کالا با نام "چسب نواری فله" در نرم افزار معرفی کنید و کوچکترین واحد اندازه گیری آن را سانتیمتر معرفی کنید. فعلا قیمت خرید و فروش آن را صفر تعریف کنید چون در این مرحله با این واحد کالا خرید و فروش نمی کنیم.
2. یک واحد فرعی با نام یارد برای این کالا معرفی کنید. به این شکل که هر یک یارد برابر است با 90 سانتیمتر. قیمت خرید هر یارد را 1000 وارد کنید و قیمت فروش آن را صفر بگذارید.
3. یک واحد فرعی دیگر با نام متر برای همین کالا معرفی کنید. به این شکل که هر یک متر برابر است با 100 سانتیمتر. قیمت خرید آن را صفر و قیمت فروش آن را 1200 معرفی کنید.
4. حالا یک فاکتور خرید ثبت کنید و کالای چسب نواری را به فاکتور اضافه کنید، واحد اندازه گیری در خرید را یارد قرار بدهید.
5. حالا یک فاکتور فروش ثبت کنید و کالای چسب نواری را به فاکتور اضافه کنید. واحد اندازه گیری را متر قرار بدهید.
6. به همین سادگی.


نکته مهم : آنچه که در این مثال باید به آن توجه کنید نگاه به مساله به شکل علمی تر است. درست است که ما مبادلات را با یارد و متر انجام می دهیم و با واحد سانتیمتر در ظاهر کار نداریم. اما با درگیر کردن واحد سانتیمتر بعنوان واحد پایه باعث می شویم تا محاسبات موجودی انبار نیز به شکل کاملا دقیق محاسبه شود و ضمن اینکه در قسمت موجودی کالا در انبار نیز هم موجودی را به سانتیمتر و هم به متر و هم به یارد در اختیار خواهیم داشت.
تشکر فراوان این یک پشتیبانی خوب و یک نرم افزار عالیست سپاس
سلام می خواستم یه پیشنهاد در مورد همین قسمت بدهم بهتر دیدم همینجا مطرح کنم
لطفا در فورم مربوط به اضافه کردن واحد فرعی کالا هم امکان اضافه کردن تخفیف لحاظ کنید. همینطور این قسمت هوشمند کنید تا با خرید کالا با یک واحد اندازه گیری تمام واحدها تغیر قیمت پیدا کنند.
مثال ما سیگار را همیشه بکسی خرید میکنیم و به صورت بکس و بسته فروش میرسانیم و هر روز تغیر قیمت داره حال اگر سیگاری که بکس ۳۰۰۰۰ تومان خرید و ۳۱۰۰۰ تومان فروش تعریف کردیم و فی بسته را ۳۰۰۰ تومان خرید و ۳۳۰۰ فروش ، در خرید بعدی اگر همان سیگار بکس ۳۱۰۰۰۰ خرید کردیم و فروش را برابر ۳۲۰۰۰ قرار دهیم فی واحد بسته ای تغیر نمی کند و باید دستی تغیر دهیم این برای تعداد زیاد سخت میشود
با سلام

این مورد را جهت تحلیل و بررسی دقیقتر به تیم برنامه نویسی منتقل کردیم.

با سپاس
آدرسهای ارجاع