پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: نحوه ی ارتباط دادن اقلام برگشت از فروش به فاکتور فروش
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
درود به خدمت دوستان راهکاری خوب

اگر بخواهیم اقلام برگشت از فروش یک فاکتور را به خود فاکتور فروش ربط بدهیم چه کار می توان کرد. البته گزینه رفرنس مناسب است اما راهی هست در در فاکتور برگشت از فروش، مبلغ فاکتور فروش را نیز اضافه نمود تا بدانیم فاکتور چقدر بوده و مبلغی که از جنس برگشت داده شده کاسته می شود در کل چقدر باید پرداخت شود. این کار هم اکنون کمی طول می کشد اما اگر یک راهکار جدید برای این کار در خود فاکتور برگشت از فروش ارائه شود ( بعنوان مثال جایی در فاکتور برگشت از فروش یا خرید تعبیه شود تا شماره فاکتور فروش را وارد کنیم . سپس خود نرم افزار مبلغ فاکتور فروش را به صورتی که مقادیر نقدی، نسیه، چکی یا کارت را نیز مشخص کند) که با این کار سهولت در فاکتور زدن نیز به آسانی صورت می پذیرد.

سپاس گزارم از تلاش پر ثمر شما دوستان خوب
با سلام

صورت مساله ای که مطرح کردید مشکل دارد.

اساسا نیازی به ایجاد ارتباط بین فاکتور فروش و برگشت از فروش نمی باشد.
مهم در اینجا کالاهای برگشتی و طرف حساب مربوطه میباشد.

سعی می کنم با یک مثال این مساله را برایتان تشریح کنم.

فرض کنید من از شما در طول یک هفته 50 بار خرید کرده ام و در نتیجه 50 فاکتور فروش برای من ایجاد کرده اید.
آخر هفته یکسری کالاهای معیوب را که از خریدهای متفاوت من میباشد برایتان برمیگردانم و شما یک فاکتور برگشت از فروش می زنید. و همه آن اقلام را در آن فاکتور برگشت از فروش ثبت می کنید.

حالا بر فرضی هم که فاکتور برگشت از فروش را بخواهید به یکی از فاکتورهای فروش بنده ارتباط دهید باز هم منطقا نمی توانید. چون این کالاها برای یک فاکتور فروش نیست و مربوط به فاکتورهای فروش متفاوتی می باشد. مگر اینکه برای تک تک کالاها مشخص کنید که این کالا از کدام فاکتور فروش بوده است و بیایید و به تفکیک هر کدام از آنها فاکتورهای برگشت از فروش مخصوص به خودش را بزنید و بگویید مثلا این کالا از فلان فاکتور فروش بوده است که اساسا نگهداری اینگونه اطلاعات گذشته از اینکه بسیار مشکل و طاقت فرسا و کار سختی می باشد، کار بیهوده ای نیز می باشد و هیچ ارزش اطلاعاتی برای شما ایجاد نمی کند.

اما روش صحیح و درست که در برنامه هم همانطور عمل شده است چیست ؟

روش صحیح اینست که شخصی که برگشت از فروش را به آن انجام میدهید همان شخصی باشد که فروش را به وی انجام داده اید و از این طریق هر زمان که بخواهید می توانید آمار برگشتی های یک شخص را به راحتی مشاهده نمایید. ضمن اینکه تاثیر مالی این برگشت از فروش ها در حساب شخص مربوطه بصورت اتوماتیک لحاظ می شود و از طریق گزارش دفتر حساب ریز وضعیت مالی وی را با توضیحات لازم می توانید مشاهده نمایید.

مسائلی که در اینجا ارزش نگهداری اطلاعات دارند همگی در برنامه لحاظ شده است که اهم آنها موارد زیر می باشند :
1. تاثیر مالی برگشت از فروش در حساب شخص
2. آمار برگشت از فروشیهای یک شخص
3. آمار برگشت از فروشیهای یک کالا
4. آمار کلی برگشتیها
5. گزارش فاکتورهای برگشت از فروش و اقلام برگشتی
و ...
درود . بسیار سپاسگزارم . آری درست می فرمایید.
اساسا نیازی به ایجاد ارتباط بین فاکتور فروش و برگشت از فروش نمی باشد.
در برخی از نرم افزارها می توان این لینک را برای گزارش گیری های بعدی برقرار نمود.و این امکان وجود دارد.
آدرسهای ارجاع