پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: نوع فاکتور چیست؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام دوست من.
از آپدیت نرم‌افزار راهکار سپاس گذارم.
ممکنه بگید چطور از بکاپ های گرفته شده استفاده بکنم؟
ممکنه بگید که آیا منظور شما از نوع فاکتور، خرید کالا و دریافت خدمات است؟
اگر فاکتور دریافت و ارائه خدمات قابل تعریف است پس چرا در زمان تعریف کالا نمی شود خدمات رو هم تعریف کرد؟
چرا موجودی کالا و صندوق و… منفی میشود اختاری از طرف سیستم داده نمیشود؟

با سلام.
پاسخ به سوالات :
1. متاسفانه در حال حاضر به دلیل کمبود امکاناتمان ، امکان پاسخگویی سریع و بر خط موجود نمی باشد. برنامه ریزی ما بر اینست که در آینده خدمات پشتیبانی تلفنی مستقیم را نیز به صورت رایگان به خدماتمان اضافه کنیم . ولی متاسفانه در آینده نزدیک میسر نمی باشد.
2. امکان بازگردانی نسخه پشتیبان در بروز رسانی های بعدی به سیستم اضافه می شود. اما اگر زودتر از آن به آن احتیاج دارید با نصب نسخه کامل نرم افزار اس کیو ال سرور 2008 می توانید مستقیمآ از داخل محیط آن نرم افزار هم بک آپ بگیرید و هم بک آپ ها را بازیابی کنید.
3. منظور از نوع فاکتور مواردی که گفتید نیست. شاید اسم این مورد را بد انتخاب کرده باشیم ، هدف از نوع فاکتور مشخص کردن سرفصلهای حسابداری برای ایجاد اسناد اتوماتیک حسابداری می باشد. شما در قسمت نوع فاکتور خرید سه گزینه برای معرفی سرفصلهای حسابداری دارید (1. سرفصل خرید، 2. سرفصل مالیات خرید، 3. سرفصل تخفیفات خرید) سیستم از روی این سه سرفصل اقدام به تولید سند اتوماتیک می کند و با توجه به اینکه در معرفی انواع فاکتور محدودیتی ندارید می توانید چندین نوع شابلون مختلف برای تولید سند اتوماتیک در سیستم داشته باشید. نوع فاکتورفروش و ... نیز برای همین دلیل در سیستم تعریف شده است.
4. در مورد خدمات پیش بینی لازم در سیستم دیده شده است وبه زودی امکان معرفی خدمات و استفاده از آن در فاکتورها را به سیستم اضافه می کنیم.
5. در مورد منفی شدن موجودی صندوق و موجودی حساب بانکی از جریان اطلاع داریم اما باید محتاطانه تر عمل می کردیم، زیرا در برخی موارد ممکن است این دو حساب مانده بستانکار داشته باشند و جزء مواردی است که مانده بدهکار آنها امکان منفی شدن را دارد. بزودی گزینه ای را اضافه خواهیم کرد که در تنظیمات برنامه اینکه سیستم امکان منفی شدن این دو حساب را بدهد یا نه به اختیار کاربر باشد و یا اینکه از نوع مانده حسابها را از کاربر بگیریم و طبق آن عمل کنیم (گزینه هایی مثل مانده فقط بدهکار، فقط بستانکار، هر دو و ....). اما در مورد سرفصل موجودی کالا فعلآ سیستم فقط به صورت ادواری کار می کند و هنوز امکان نگهداری اطلاعات کالا به صورت دائمی را ندارد.

با تشکر از پیگیری شما و در عین حال از اینکه با صبر خود ما را یاری می کنید واقعآ متشکریم.
با سلام و تشکر فراوان
پس از افزودن فاکتور فروش و تعریف سرفصل فروش برای مشتری , سیستم یکمرتبه فاکتور را به حساب مشتری مورد نظر اضافه و دوباره همان فاکتور را از حساب مشتری مذکور بصورت اتوماتیک کسر میکند در صورتیکه در قسمت تسویه فاکتور اقدامی صورت نگرفته و از قسمت ویرایش اسناد حسابداری نیز نمیتوان آرتیکل مربوط به کسر مجدد فاکتور مشتری را حذف کرد؟
با سلام.
این مساله را در سیستم تست بررسی و تست کردیم.
شما وقتی یک فاکتور فروش ثبت می کنید به شکل زیر آرتیکلها ثبت می شوند.

حسابهای دریافتنی (مربوط به مشتری) بدهکار
حساب فروش (مربوط به نوع فاکتور فروش) بستانکار

اگر برای فاکتور تسویه ثبت نکنید فقط دو آرتیکل بالا در سند وجود خواهد داشت.
ولی اگر برای فاکتور (یا مستقل از فاکتور برای مشتری مورد نظر) دریافت و پرداخت ثبت کنید سیستم با توجه به نوع دریافت و پرداخت (که چک، نقد و یا ...) باشد سند خزانه داری مناسب را تولید می نماید.

لطفآ اطلاعات بیشتری در مورد فاکتور فروش ارائه بدهید تا بتوانیم بررسی دقیقتری انجام بدهیم. در ضمن دقت کنید که سند حسابداری مربوط به فاکتور فروش از نوع فروش می باشد یعنی در فرم مشاهده اسناد حسابداری نام سیستم برابر فروش می باشد.

در مورد حذف آرتیکلهای اتوماتیک سیستم بصورت اتوماتیک همزمان با ثبت فاکتور فروش سند حسابداری را تولید می کند و اگر فاکتور فروش را ویرایش کنید آرتیکلها بصورت اتوماتیک ویرایش می گردد و همینطور اگر فاکتور را حذف کنید آرتیکلها نیز بصورت اتوماتیک حذف می گردند. منطقی است که از قسمت حسابداری امکان حذف یا ویرایش برخی اقلام آرتیکل مانند مبلغ میسر نباشد.
با سلام
مشکل همینجاست که حساب دریافتنی (بدهکار) ایجاد شده ودر حساب مشتری لحاظ میگردد و از این بابت که فاکتور بصورت نقد تسویه نمیشود ولی سیستم حساب فروش (بستانکار) برای مشتری لحاظ و مبلغ همان فاکتور را مجددا از حساب مشتری کسر میکند در حالیکه تسویه نشده است.
با تشکر از پاسخگویی صمیمانه شما
با سلام.
دوست عزیز آرتیکلها درست ثبت شده اند.
باید هم حساب فروش بستانکار شود.
بستانکار شدن حساب فروش ارتباطی با مشتری ندارد.

در حالت ساده می گوییم:
حسابهای دریافتنی (بدهکار)
حساب فروش (بستانکار)

نکته قابل توجه اینکه منظور از حساب فروش همان حساب درآمد فروش می باشد که به اختصار فروش نامیده می شود.
آدرسهای ارجاع