پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: ثبت مبالغ پرداختی در فاکتور خرید
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
با سلام
من یک فاکتور خرید ثبت کردم و مبلغ فاکتور در چند مرحله پرداخت میشه ، آیا راهی هست که بتونم چند دفعه تسویه نقدی یا چکی یا کارت خوان رو در یک فاکتور ثبت کنم ؟
ممنون
با سلام.

بله این امکان وجود دارد. در فرم ویرایش فاکتورها می توانید ابتدا فاکتور مورد نظر را انتخاب کنید و سپس در نوار ابزار بر روی دکمه "تسویه نقدی، تسویه با کارتخوان و یا تسویه چکی" کلیک کنید.

البته راه بهتر اینست که مبالغ دریافتی از مشتریها را از قسمت امور مالی ثبت کنید. هر چند از نظر تسویه بدهی مشتری تفاوتی بین این دو نیست اما از لحاظ اینکه تاریخ پرداخت متفاوت است بهتر است در قسمت امور مالی ثبت شوند تا از لحاظ تاریخی نیز اطلاعات صحیح باشند.

آموزش نحوه ثبت اسناد امور مالی در نرم افزار فروشگاهی راهکار :
http://kahlek.ir/rahkaredu/index.php/post355285
با سلام
ممنون از پاسخ ، اما باز هم من در این قسمت مشکل دارم ، من یک نفر رو به عنوان فروشنده ثبت کردم ( کسی که از اون بار میخرم ) و به این شخص در تاریخهای مختلف پول پرداخت کردم . همونطور که گفتید مبالغ پرداختی رو به تفکیک و از امور مالی ثبت کردم و به عنوان پرداخت نقدی به طرف حساب ثبت شده .حال اگر فاکتور خرید رو باز کنم باید این مبالغ به عنوان تسویه نقدی از مبلغ کل کم بشه و طرف حساب مقدار پرداخت نشده رو بستانکار باشه ، که تو فاکتور خرید کل مانده رو به عنوان بستانکاری طرف نشون میده و از مبالغ پرداختی من خبری نیست ، البته من میدونم یه جایی دارم اشتباه میکنم ولی متوجه نمیشم کجا . لطفا راهنمایی کنید.
با سلام

آن فاکتور باید در همان وضعیت تسویه نشده بماند و بنا هم نیست که تسویه شود. بلکه فاکتور شما مشخص می کند که یک فاکتوری بوده است که بصورت نسیه صورت پذیرفته و چه مقدارش را مشتری به چه شکلی در اول کار پرداخت کرده است.

ملاک مانده حساب مشتری تسویه یا عدم تسویه فاکتورها نیستند بلکه گزارش کلی مشتری در دفتر حساب ملاک این قضیه می باشد. و البته مانده ای که در خود فرم فاکتورها نیز امکان نمایش آن وجود دارد.

آموزش زیر را حتما بخوانید تا بر دفتر حساب و کاربردهای آن مسلط شوید :

آموزش گزارش دفتر حساب :
http://kahlek.ir/rahkaredu/index.php/post355284

ظاهرا چیزی که در ذهن شما است این است که باید برای هر فاکتور دقیقا مشخص شود که چه مقدارش پرداخت شده است و این در عمل کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است و از آن گذشته منطقی هم نیست. صورت مساله زیر را در نظر بگیرید تا به عمق مساله پی ببرید .

من یک مشتری شما هستم و طی یک ماه 100 بار از شما خرید کرده ام و مجموعه 5 میلیون تومان به شما بدهکار شده ام. حالا آخر ماه 3 میلیون تومان از این بدهی را برای شما آورده ام. شما چکار می کنید. میروید و تک تک در فاکتورها حساب می کنید و ثبت می کنید که مثلا 120 هزار تومان از این فاکتور مانده ، 40 هزار تومان از قلان فاکتور مانده و 80 هزار تومان از بهمان فاکتور و قس علیهذا ....

قطعا این کار منطقی نیست و شما این کار را می کنید که این آقا 5 میلیون بدهکار است حالا 3 میلیون داده پس دو میلیون مانده است.

سیستم ما هم با همین منطق کار می کند.
آدرسهای ارجاع