پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: ثبت هزینه بصورت مانده بستانکاری طرف حساب
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
786
با عرض سلام و خداقوت
با توجه به اینکه قبلا موضوعی با عنوان ثبت هزینه در فاکتور مطرح نموده بودم و پاسخ خود را اینطور دریافت کردم که میتوان با مکانیزم اضافات و کسورات در فاکتور ، هزینه هایی همچون کرایه حمل و.. را در سیستم ثبت کرد .
http://forum.rahkarsoft.com/showthread.p...1&pid=1202
این پاسخ در تمامی موارد نیاز ها را برطرف نمیکند .
1- فکر کنید با طرف حسابی قرارداد بستیم تمامی خدمات حمل و جابجایی مواد مورد نیاز کارگاه (خرید مواد اولیه تولید + خریدها و هزینه های کارگاه) و محصولات تولید شده (منظور همان هزینه کرایه حمل هستند) را انجام دهند و در آخر ماه سرویسها محاسبه و تسویه شود . یعنی ما میخواهیم هزینه کرایه حمل را طوری ثبت کنیم که هر روز عملکرد بحساب طرف حساب منظور گردد تا هم عملکرد طرف حساب مشخص و هم هزینه را ثبت کرده باشیم .
2- از فروشگاهی تمامی مواد مصرفی مثل سیم جوش ، لباس کارگر ، دستکش ، پلاستیک ، چسب صنعتی و ... دیگر ابزارآلات را خرید نسیه میکنیم . اما اینها خرید بمثال کالا نیستند و هزینه های کارگاهی میباشند که میخواهیم هم هزینه ثبت کنیم و هم طرف حساب از ما طلبکار (بستانکار) بماند .
مثالهای اینچنینی زیاد هستند که میطلبد امکان ثبت هزینه در فاکتور خرید/فروش ، فقط برای ثبت کالاها و خدمات هزینه ای که برای خرید و فروش نبوده و صرفا هزینه هستند ایجاد گردد . همینطور به اطلاع میرسانم ثبت هزینه در فاکتور در اکثر نرم افزارهای حسابداری که در سطح بازار موجود هستند امری رایج بوده و بنده از خود تفسیر به رای ننموده ام .

** در ضمن لازم به ذکر هستند که مکانیزم اضافات و کسورات فقط هنگام خرید/فروش کالا امکان ثبت هزینه/درامد را میدهند و از آنجایی که ما از یک طرف حساب خرید/فروش میکنیم و از یک طرف حساب دیگر خدمات حمل و نقل بصورت نسیه میگیریم ، بدیهی هست که امکان ثبت دو طرف حساب در یک فاکتور وجود ندارد ، اما این نکته هم هست که امکان ثبت یه فاکتور دیگری صرفا جهت ثبت هزینه کرایه حمل از طریق اضافات/ کسورات بدون وجود کالا/خدمات وجود ندارد .

*** اگر بخواهیم در سیستم کنونی نرم افزار راهکار هزینه ثبت کنیم میبایست هزینه بصورت نقد و یا بانک ثبت گردد که در اینصورت از صندوق / بانک مبلغ هزینه کسر میگردد . برای بستانکار کردن طرف حساب هم به ناچار ثبت دریافت از طرف حساب از صندوق /بانک (به همان مبلغ سند هزینه) میزنیم . چون هزینه هایی که انجام داده ایم نسیه بوده ، با ثبت سند دریافت از طرف حساب هم صندوق را تراز کرده باشیم و هم اینکه طرف حساب را بستانکار . بنده با این روش ثبت ، مشکل هزینه های نسیه را بصورت موقتی حل کرده ام . اما همانطور که مستحضر هستید این روشی غیر منطقی و غیر واقعی ثبت سند بوده و فقط برای رفع مشکل میباشد .
خواهشمندم در صورت امکان در اسرع وقت نسب به ارائه راه حل اقدام عاجل بعمل آورید .
با سلام

تمامی این موارد به تیم برنامه نویسی راهکار منتقل شدند.

از توضیحات کامل شما سپاسگزاریم.
آدرسهای ارجاع