پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: ثبت کالاها
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام
من میخوام نرم افزار کامل رو روی Desktop PC نصب کنم. اما برای ثبت کالاها مجبورم نسخه رایگان رو روی لپ تاپ نصب کنم و بین قفسه های فروشگاه بگردم داده ها رو ثبت کنم بعد ازشون فایل اکسل بگیرم و توی نسخه 2.5.7 ازشون استفاده کنم.دیتابیس فرقی نمیکنه توی نسخه ها ؟
با سلام

قبل از پاسخ به سوال شما یکسری توضیحات کلی ارائه میدهم که حتما بخوانید :

وقتی شما نسخه رایگان را استفاده می کنید و آنرا بروز رسانی می کنید ساختار دیتابیس تغییر می کند اما این تغییر با حفظ اطلاعات صورت می پذیرد. پس نیازی به جابجایی اطلاعات کالاها از طریق اکسل نمی باشد.

اما از نسخه بالاتر به پایینتر مثل همه نرم افزارهای دیگر توصیه نمی شود اطلاعات را بازیابی کنید. اساسا به این روش downgrade می گویند که حتی اگر در ظاهر امر هم مشکلی مشاهده نشود باز هم ممکن است خطاهایی مخفی در خود داشته باشد که بعدها خودش را نشان دهد.

قانون کلی اینست :

1. بروز رسانی یا Upgrade با حفظ کامل اطلاعات صورت می پذیرد.
2. بازگشت به نسخه های قدیمی یا Downgrade در نرم افزارهایی که بانک اطلاعاتی دارند، به هیچ عنوان توصیه نمی شود. این مورد نه فقط در مورد نرم افزار راهکار بلکه در مورد تمامی نرم افزارها همینطور می باشد.

نقل قول:من میخوام نرم افزار کامل رو روی Desktop PC نصب کنم. اما برای ثبت کالاها مجبورم نسخه رایگان رو روی لپ تاپ نصب کنم و بین قفسه های فروشگاه بگردم داده ها رو ثبت کنم بعد ازشون فایل اکسل بگیرم و توی نسخه 2.5.7 ازشون استفاده کنم.دیتابیس فرقی نمیکنه توی نسخه ها ؟

این روشی که شما استفاده می کنید روش خوبی نیست. توصیه من اینست که لپ تاپ را با کامپیوتر دیگر بصورت شبکه استفاده کنید. میتوانید برای راحتی جابجایی از شبکه های بیسیم نیز استفاده کنید. تا به محض ثبت اطلاعات در لپ تاپ اطلاعات در سرور ثبت شود و نیازی به انتقال دستی از طریق اکسل نباشد. اساسا انتقال از اکسل برای این حالتی که شما مورد استفاده قرار می دهید طراحی نشده است و برای زمانی هست که شما اطلاعاتی را قبلا در نرم افزارهای دیگر ثبت کرده اید و حالا میخواهید یکجا به نرم افزار راهکار منتقل کنید کاربرد دارد.
آدرسهای ارجاع