پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: سود و زیان
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام

باتشکر از روش میانگین موزون می خاستم تا یه تاریخی رو خرید کالا رو میانگین بگیره میشه یا نه؟اگه نمیشه لطفا این امکان رو اضافه کنید.

باتشکر
با سلام

در مورد میانگین موزون فرمول به این نحو است که میانگین قیمتهای خرید هر کالا را تا زمان فروش محاسبه می کند و صحیحش هم همین است. انتخاب تاریخ به عهده کاربر نیست و سیستم بصورت اتوماتیک تاریخ فروش را در نظر می گیرد و اگر بخواهد تاریخهای بعد از آن را لحاظ کند (مخصوصا با توجه به تورم موجود در ایران که قیمتها مدام در حال افزایشند) محاسبات به هم می ریزد و ارقام ناصحیحی را نتیجه می دهد.
فکر کنم منظورم را نگرفته باشید
منظورم اینه که مثلا من یه کالایی رو یه سال پیش 15000 تومان خریدم الان پس از چند ماه قیمت خریدش شده 16000 تومان بعد من الان که می خام سودمو حساب کنم،دیگه از اون کالای 15000 وجود خارجی نداره ولی الان اون 15000 تومن رو هم محاسبه میکنه.
با سلام

نقل قول:فکر کنم منظورم را نگرفته باشید
منظورم اینه که مثلا من یه کالایی رو یه سال پیش 15000 تومان خریدم الان پس از چند ماه قیمت خریدش شده 16000 تومان بعد من الان که می خام سودمو حساب کنم،دیگه از اون کالای 15000 وجود خارجی نداره ولی الان اون 15000 تومن رو هم محاسبه میکنه.

لطفا به موارد زیر توجه کنید :

برای محاسبه بهای تمام شده کالاها چند روش وجود دارد که استاندارد سازی شده اند و بخشی از قوانین حسابداری شده اند.

1. لایفو : آخرین قیمت لحاظ می شود
2. میانگین موزون : میانگینی از قیمتهای خرید یک کالا از اولین خرید تا زمان فروش. در این روش سیستم نمی تواند تشخیص دهد که کالایی که الان در انبار شما هست از کدام سری خرید شما است و اساسا بنا هم نیست این کار را انجام بدهد .
3. روش شناسایی ویژه : این روش برای کالاهای با ارزش بالاتر مثل طلا، خودرو، هواپیما و ... استفاده می شود و بدلیل اینکه نگهداری اطلاعات در این روش بسیار هزینه بر است و انرژی و هزینه بالایی می برد معمولا در فروشگاه ها هیچگاه از این روش استفاده نمی شود و این روش دقیقا آنچیزی است که شما تا حدودی به آن اشاره کردید. در این روش برای هر کالا یک سریال و برخی مواقع یک پرونده اختصاص داده می شود و کلیه سوابق خرید و فروش تک تک کالاها رصد می شود و وقتی یک کالایی به فروش می رسد دقیقا مشخص است که این کالا از کدام خرید بوده است و بهای تمام شده آن نیز دقیقا مشخص است.
اما در سایر روشها مقادیر تخمینی هستند و حسابداران با علم به تخمینی بودن قیمتها این روشها را استاندارد کرده اند.

حالا شما اگر علاوه بر استانداردهای موجود در حسابداری که ما خود را ناگزیر به رعایت آنها می دانیم روش خاصی مد نظرتان است آن را دقیقا تشریح کنید تا من به تیم تحلیل منتقل کنم روی آن بررسی انجام دهند.
ایده خوبی دارم این که وقتی می خاد میانگین بگیره نیاد از اولین باری که خریدیم میانگین بگیره و سود بده میانگین همون بازه تاریخی که مشخص می کنیم سود بده،هرچی اون کالا رو در اون بازه تاریخی خریدیم قیمت های خریدش رو میانگین بگیره امیدوارم منظورم رو متوجه شده باشید.

باتشکر
با سلام

من این موضوع را طبق وظیفه به تیم برنامه نویسی راهکار منتقل کردم تا بررسی کنند.

اما ایده خوبی نیست. چون ممکن است در آن بازه اصلا خریدی صورت گرفته نباشد و ضمن اینکه این روشی که شما می گویید غیر استاندارد و غلط است.
آدرسهای ارجاع