پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: مشکل در محاسبه بهای تمام شده !
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
786
با سلام ، بنده با استفاده از فرمولاسیون تولید محصولاتی که در کارگاه تولید میشوند را تعریف و اطلاعات مواد بکار رفته در تولید محصولات مورد نظر را برای هرکدام از محصولات را وارد نمودم ، حال با استفاده از گزینه ثبت سند تولید به تولید محصولات می پرداختم ، اکنون متوجه این مساله شدم که برنامه حسابداری هنگام ثبت سند تولید مواد را از انبار کسر کرده ولی بهای تمام شده محصول تولیدی را در سیستم لحاظ نکرده و باعث اشتباه در محاسبه سود شده است . خواهشمند است بنده را جهت رفع مشکل راهنمایی فرمایید .
با سلام

بهای تمام شده از روی قیمت خرید محصول تعیین می شود. شما برای هر محصول باید قبل از ثبت سند تولید قیمت خرید یا همان قیمت تمام شده را در مشخصات کالا وارد نمایید. البته سیستم امکانی را برای محاسبه اتوماتیک این قیمت در اختیار شما قرار می دهد که در فرم معرفی فرمول ساخت برای یک محصول تعبیه شده است. در تصویر زیر این دکمه را مشاهده خواهید کرد که با رنگ زرد هایلایت شده است.

[عکس: 0078.png]
ممنون از پاسختون ، تا جایی که بنده متوجه شدم هنگام تعریف مواد اولیه محصول ، قیمت خرید و فروش مواد اولیه را وارد میکنیم .
1- اولین ایراد بنده قیمت خرید و فروش مواد اولیه را یکسان وارد میکردم ( که این باعث میشد قیمت بهای تمام شده محصول با قیمت فروش هنگام ثبت سند تولید یکسان محاسبه گردد)
2- اشکال دومی که داشتم همانطور که اشاره کردید این بود که دکمه محاسبه اتوماتیک قیمت بهای تمام شده و قیمت فروش را انتخاب نمیکردم و این باعث شده تا بهای تمام شده یا همان قیمت خرید در هنگام ثبت سند تولید محصول مورد نظر اعمال نگردد و سود بصورت اشتباه محاسبه شده است . تا اینجا اشتباهات خود را اصلاح نمودم و از بابت کمک در رفع اشکالاتم متشکرم .

پیشنهاد :
1- اگر گزینه ای وجود داشته باشه تا * هنگام تعریف کالا برای مثال تیک مواد اولیه بخوره تا از مشاهده ی این کالاها که مواد اولیه هستند در قسمت جستجوی کالاها در فاکتور فروش جلوگیری شود .
2- مورد بعد هنگام ثبت فرمولاسیون برای مثال** گزینه ی فقط محاسبه قیمت بهای تمام شده محصول در ثبت سند تولید لحاظ گردد تیک بخوره و قیمت فروش محصول را خودمان در کادری بصورت دستی وارد کنیم تا هنگام ثبت سند تولید قیمت فروش محصول نیز اعمال گردد . چون هدف از بهای تمام شده بدست آوردن قیمت تمام شده یک محصول آماده برای فروش هستش و در اکثر موارد قیمت فروش بصورت کلی محاسبه و بصورت دستی لحاظ میگردد نه اینکه بصورت تک تک برای همه مواد اولیه قیمت فروش بزاریم و شبیه محاسبه بهای تمام شده ، بهای فروش را نیز محاسبه کنیم که در اینصورت ،گذاشتن قیمت فروش مناسب و رند و برنامه ریزی شده برای تمامی محصولات آن هم با این اوضاع بازار که هر روز امکان تغییر قیمت وجود دارد سخت و خیلی زمانبر میگردد .

البته با گذاشتن *** تیک انتخاب دیگه ای این امکان را هم برای کسایی که به صورت اتوماتیک میخوان بهای فروش رو محاسبه کنن نیز می توان قرار داد .

هدف من از این پیشنهاد این بود که کاربر رو متوجه نحوه محاسبات قرار بدیم و با گذاشتن چند تیک و یا مرحله ای کردن همراه با پرسش نحوه فرآیند محاسبه بهای تمام شده و بهای فروش ، از این اشتباهاتی که برای بنده پیش آمده جلوگیری کنیم . چون اصلاح و ویرایش اطلاعات وارد شده عملی زمانبر و ریسک پذیر میباشد .
با سلام

تمامی این موارد به تیم برنامه نویسی راهکار منتقل شدند.
از پیشنهادات خوب شما سپاسگزاریم.
آدرسهای ارجاع