پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: در مورد قیمت خرید و فروش
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
با سلام.
من از نرم افزار فروشگاهی راهکار برای فروشگاه مان استفاده میکنم.
که یک سری کالا از تجار خریداری می نماییم که شامل تخفیف به عنوان مثال 15 درصد از طرف تجار برای ما هستند و ما آن کالا ها رو مثلا با تخفیف 5 الی 8 درصد به مشتری به فروش میرسانیم. سوال من این است که در زمان ثبت کالا ها و در قسمت فی خرید و فروش می توان قیمت خرید و فروش رو یکسان اعلام نمود و مشکلی در اسناد حسابداری ایجاد نمیکند؟
توضیح بیشتری خدمت شما میدهم.
مثلا دوچرخه سایز 12 خریداری شده در فاکتور خرید 2000000 هزار ریال است که 15 درصد تخفیف برای ما دارد و ما همین کالا را با همین مبلغ در فی فروش ثبت نماییم اما با 5 درصد تخفیف به مشتری اراده می نماییم ایا این روال مشکلی در اسناد حسابداری و دفتر معین بوجود نمی اورد؟
با سلام

نقل قول:سوال من این است که در زمان ثبت کالا ها و در قسمت فی خرید و فروش می توان قیمت خرید و فروش رو یکسان اعلام نمود و مشکلی در اسناد حسابداری ایجاد نمیکند؟

تعیین قیمت خرید در اطلاعات کالا حائز اهمیت بسیار بالایی است و در محاسبات مربوط به سود فاکتورهای فروش و سایر گزارشات سود و زیان به این قیمت استناد می شود. اما در قیمت فروش مبلغی را که هنگام فروش ثبت می کنید لحاظ می گردد و صرفا برای پیشنهاد دادن مبلغ فروش کاربرد دارد. این که قیمت خرید و فروش را یکسان تعریف کنید و یا حتی قیمت فروش را در تعاریف کالا زیر قیمت خرید معرفی کنید مشکلی پیش نمی آورد فقط کار ورود اطلاعات در فاکتور فروش برای شما بیشتر می شود و نمی توانید از پیشنهادات سیستم بهره برداری کنید. البته سیستم در هنگام معرفی کالا اگر قیمت فروش کمتر از خرید باشد به شما یک هشدار می دهد و شما را از این قضیه مطلع می سازد، اما جلوی ثبت اطلاعات را نمی گیرد.

نقل قول:مثلا دوچرخه سایز 12 خریداری شده در فاکتور خرید 2000000 هزار ریال است که 15 درصد تخفیف برای ما دارد و ما همین کالا را با همین مبلغ در فی فروش ثبت نماییم اما با 5 درصد تخفیف به مشتری اراده می نماییم ایا این روال مشکلی در اسناد حسابداری و دفتر معین بوجود نمی اورد؟

این رویه هیچ مشکلی را در اسناد حسابداری و یا دفاتر معین بوجود نمی آورد فقط نکته ای که باید توجه داشته باشید اینست که هنگام مشاهده گزارش سود و زیان و یا گزارش سود فاکتورها "روش محاسبه بهای تمام شده کالاها" را بر روی گزینه "میانگین قیمتهای خرید یک کالا تا زمان فروش" قرار دهید.
آدرسهای ارجاع