پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: چگونگی ثبت فاکتور خرید و فروش
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
با سلام
من تازه شروع به استفاده از حسابداری شما کردم و در مرحله ثبت فاکتور به مشکل برخوردم ، من کلیه آیتمهای مربوط به خرید و فروش رو ثبت کردم اما زمانی که میخوام فاکتور ثبت کنم پیغام میده سرفصل مربوط به فروش یافت نشد ، و مورد دیگه اینکه خیلی از خرید و فروشهای من وارد انبار نمی شه و آیتمهای خیلی زیاد و ریز داره که با همون تعداد که خریده میشه فروخته می شه و خرید و فروش به صورت مستقیم انجام میشه بدون وارد شدن به انبار ، راه سریعتری برای ثبت این نوع فاکتورها هست ؟
با سلام.
قبل از پاسخ به سوال فوق به این نکات توجه کنید :
سیستم راهکار یک سیستم حسابداری دوبل (حسابداری شرکتی) می باشد و در حال حاضر برای استفاده از واحدهای بازرگانی بهینه شده است و در زمینه واحدهای خدماتی هنوز برخی امکانات تکمیل نشده اند. لذا اگر آیتمی در فاکتورها دارید که وارد انبار نمی شود (اگر این آیتم خدمات است) فعلآ در سیستم پیش بینی نشده است. اما بزودی امکان عملیات شرکتهای خدماتی به سیستم اضافه خواهد شد و این نوع اقلام را پوشش خواهد داد. اگر هم صرفآ قصدتان استفاده از یک سیستم فروشگاهی است (و نه حسابداری دوبل) این مژده را به شما می دهیم که یک سیستم فروشگاهی با همین نام در حال تکمیل داریم که تا اوایل سال 1394 بصورت رایگان جهت دانلود در سایت قرار خواهیم داد.

در مورد عملیات خرید و فروش ابتدا باید سرفصلهای حسابداری مشخص گردد. پیغام "سرفصل فروش یافت نشد" و یا پیغامهای مشابه آن به این دلیل است که سرفصلهای حسابداری در اطلاعات اولیه تعریف نشده اند . در مورد پیغام بالا باید در قسمت تعریف نوع فاکتور سرفصلهای حسابداری مربوط به "فروش" و "مالیات فروش" و "تخفیفات فروش" را مشخص سازید. همچنین فراموش نکنید که برای اشخاص نیز باید سرفصلهای "حسابهای دریافتنی" و "حسابهای پرداختنی" مشخص شده باشد.

در مورد اینکه راه سریعتری برای ثبت فاکتورها وجود دارد یا نه، با توجه به اینکه سیستم قابلیت پشتیبانی از چند انبار را دارد باید در هر عملیات خرید و فروش انبار معرفی گردد. اما برای آن دسته از شرکتهایی که صرفآ تک انباره هستند بزودی قابلیتی اضافه خواهیم کرد که اگر تنها یک انبار در سیستم تعریف شده بود، سیستم بصورت اتوماتیک اطلاعات مربوط به آن انبار را در رسیدها و حواله ها پر کند و مساله شما نیز حل می گردد و فقط اطلاعات فاکتور را پر خواهید کرد.

منتظر بروز رسانی ما در ماه آینده بمانید.
با اینکه با صبوری خود ما را یاری می رسانید تشکر میکنیم.
آدرسهای ارجاع