پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: درخواست راهنمایی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام و ادب
ببخشید یه راهنمایی میخواستم. میشه بپرسم که چطور میشه مانده حساب اولیه یه حساب بانکی رو ویرایش کرد؟ من به اشتباه یه حساب رو به جای بدهکار زدم بستانکار، و اصلا نمیدونم کی و چه جوری این رو ثبت کردم!! حالا میخوام ویرایش کنم، نمیدونم باید چیکار کنم!!
اگه لطف بفرمایید و یه راهنمایی بکنید .ممنون
با سلام

ابتدا وارد منوی "گزارش ها - حسابداری - دفتر حساب" شوید. سپس نوع حساب را "حساب بانکی" انتخاب کنید.
بعد در قسمت حساب، بانک مورد نظر را انتخاب کنید.
بعد تاریخ محدوده گزارش را از اولین روز شروع کار تا امروز انتخاب کنید تا همه اطلاعات در گزارش نمایش داده شوند.
حالا دکمه "برو" را بزنید تا جستجو انجام شود.

در این گزارش به شما نشان داده می شود که مورد به مورد بر اساس چه عاملی و در چه تاریخی بانک شما بدهکار یا بستانکار شده است.
یک نکته مهم در مورد حسابهای بانکی اینست که بدهکار یعنی پول به حساب بانکی شما واریز شده است و بستانکار یعنی پول از حساب شما کسر شده است.

حالا کار شما اینست که ببینید از چه زمانی بانک شما بستانکار شده است . و سند مربوطه را پیدا کنید و سپس از قسمت امور مالی آنرا اصلاح کنید.

یک نکته دیگر هم اینست که اگر میخواهید بدون مرور اطلاعات گذشته فقط موجودی بانکی تان را با موجودی واقعی در حساب بانکی یکسان کنید، می توانید با استفاده از گزینه های واریز به بانک و یا برداشت از بانک در قسمت "عملیات - امور مالی" اقدام به اصلاح موجودی نمایید.


البته در نسخه های آینده امکانی به برنامه اضافه خواهد شد که بتوانید موجودی اولیه بانکها را در همان قسمت معرفی بانک تعیین نمایید.
ممنون از توضیحات تون
منظورم مانده حساب قبلی هست که تو گزارش نشون میده، و تاریخ هم نداره، و قابل ویرایش هم نیست! تو همه حساب ها، اولین ردیف گزارش همین مانده حساب هست. میخوام اینو ویرایش کنم.
ممنون
با سلام.

به نظرم اینبار تازه متوجه منظور شما شدم.

مانده حساب قبلی بخشی از گزارش است و طبیعتا امکان ویرایش ندارد چون سیستم آنرا حساب می کند. اگر به مثال زیر توجه کنید مفهوم آنرا درک خواهید کرد.

اگر به تصاویر زیر و توضیحاتی که ارائه میدهم توجه کنید مفهوم مانده قبلی را دقیق متوجه می شوید.

در تصویر زیر دفتر حساب یک حساب بانکی را می بینید که از تاریخ 1394/1/1 تا تاریخ 1395/7/3 تراکنشهای حساب را نشان می دهد. همانطور که می بینید مانده حساب قبلی 0 می باشد چرا چون از تاریخ روز اولی که این حساب را در نرم افزار معرفی کرده ایم تمام تراکنش ها را لیست کرده است.

[عکس: 4l0r_0001.png]

حالا در تصویر زیر همان حساب بانکی را اینبار با تاریخ های متفاوتی نمایش داده ایم. مانده حساب قبلی یعنی مانده این حساب قبل از تاریخ جستجو و اگر این مانده در گزارش محاسبه نشود مانده نهایی اشتباه در می آید. به مقادیری که در گزارش هایلایت شده توجه فرمایید و دقت کنید مفهوم گزارش را کاملا متوجه خواهید شد.

[عکس: 9r3t_0002.png]
آدرسهای ارجاع