پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: وو قسمت فی خرید و فروش نتونستم اعشاری چیزی بنویسم
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
ما توو فروشگاهمون یه سری اجناس هست کیلویی میخریم ولی گرمی بسته بندی میکنیم.مثلا پودر کاکائو کیلویی میخریم ولی ۱۰۰ گرمی بسته بندی میکنیم.میشه بگید توو وارد کردن کالا اینو چجوری ثبت کنم که فی خرید و فی فروش درست در بیاد.و اینکه من هر کاری کردم توو قسمت فی خرید و فروش نتونستم اعشاری چیزی بنویسم.نمیشه نوشت؟
---------------------------------------------------------------

با سلام

برای کالاها می توانید واحد اندازه گیری فرعی و یا بسته بندی تعریف نمایید و حتی برای این واحدهای فرعی قیمت و بارکد جداگانه ای تعریف نمایید.

در قسمت معرفی کالاها در نوار ابزار بر روی گزینه "واحدهای فرعی اندازه گیری کالاها / بسته بندیهای متفاوت یک کالا" کلیک کنید و در آنجا واحدهای فرعی را معرفی نمایید.

نقل قول:من هر کاری کردم توو قسمت فی خرید و فروش نتونستم اعشاری چیزی بنویسم

این گزینه منطقی است. مقادیر پولی نرم افزار راهکار بر اساس ریال می باشد و ما در ریال اعشاری نداریم. اعشار برای دلار است که مثلا می گوییم 10.2 یعنی ده دلار و دو سنت.
در ریال و حتی تومان اعشار کاربردی ندارد.
ممنون از راهنماییتون.اگه میشه توو این مورد خاص به من بگید دقیقا چیکار کنم تا بقیه رو بفهمم.ببینید ما پودر کاکائو میخریم کیلویی مثلا ۲۳۵۰۰ ریال بعد به صورت نیم کیلویی میفروشیم ۲۰۰۰۰ ریال.حالا من توو قسمت تعریف کالا دقیقا چی وارد کنم تا موقع فاکتور فروش سیستم بفهمه این کالا کیلویی خریده شده ولی بسته های ۵۰۰ گرمی فروش میره.اگه دقیق بگید ممنون میشم.بازم ببخشید طولانی شد
با سلام

برای انجام اینکار مطابق مثال شما کارهای زیر را انجام بدهید.

1. ابتدا وارد منوی "تعاریف - کالاها و خدمات - واحدهای اندازه گیری" شوید. دکمه افزودن را بزنید و یک واحد کالا با عنوان "نیم کیلو و یا بسته 500 گرمی" معرفی نمایید.

2. سپس وارد منوی "تعاریف - کالاها و خدمات - کالاها " شوید.

3. دکمه افزودن را بزنید، بارکد 100 را (بعنوان مثال) وارد کنید. نام "پودر کاکائو" را وارد کنید.کوچکترین واحد اندازه گیری را "نیم کیلو" انتخاب کنید. فی خرید را 11,750 وارد کنید. فی فروش را 20,000 وارد کنید. دکمه ثبت و خروج را بزنید.

4. حالا در همان صفحه کالاها ابتدا کالای "پودر کاکائو را انتخاب کرده تا رنگ آن آبی شود و سپس دکمه "واحدهای فرعی اندازه گیری" را که در نوار ابزار همین صفحه می باشد کلیک کنید. در صفحه ظاهر شده دکمه افزودن را بزنید. جلوی عبارت "هر یک : " دکمه سه نقطه را بزنید و واحد "کیلو گرم" را انتخاب نمایید. جلوی عبارت "برابر است با : " مقدار 2 را وارد کنید. فی خرید را 23,500 وارد کنید. از آنجا که در مثال شما این کالا را به شکل کیلویی نمی فروشید فی فروش را 0 وارد کنید. در ردیف پایین جلوی بارکد پیش فرض مقدار 101 را وارد کنید. (البته میتواند خالی نیز باشد اما وارد کردن آن در عملیات خرید و فروش کمک می کند). دکمه ثبت و خروج را بزنید. اگر پیغام داد که فی فروش کمتر از فی خرید است تایید کنید.

5. حالا می توانید عملیات خرید و فروش را انجام بدهید. موقع خرید کیلویی بخرید و موقع فروش نیم کیلویی (یا بسته 500 گرمی) بفروشید.

نکته مهم : از آنجا که این کالا دارای دو واحد اندازه گیری می باشد در عملیات خرید و فروش باید واحد کالا را برای آن انتخاب کنید. نرم افزار به شما اجازه می دهد تا یک واحد اندازه گیری را بعنوان واحد پیش فرض در اطلاعات کالا معرفی نمایید و پیش فرض آنرا در فاکتور ثبت می کند شما در مواقع لازم می توانید واحد پیش فرض را تغییر دهید.

لطفا مراحل بالا را انجام دهید و هر مشکلی بود در همینجا مطرح نمایید.
آدرسهای ارجاع