پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: نیاز به وجود گزارشات درختی در قسمت دفتر حساب
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام
زمانیکه حسابدار ما با نرم افزار شروع به کار کرد از راحتی و سهولت ثبت فاکتور و اسناد تعجب کرد اما زمانیکه در مباحث حسابداری و گزارش گیری وارد شد با سختی و گنگ بودن این قسمت ها روبرو شد تا حدی که در حال حاضر مجبور به تعویض نرم افزار شدیم.
مهم ترین نکته از دید حسابدار ما و دوتن دیگر از حسابداران که با نر افزار هایی مثل پیشرو ،هلو ، تدارک ، آپ و ... کارکرده بودند گنگ بودن قسمت گزارشات/حسابدار/دفتر حساب بود ،که به دیده آنها کمتر مورد توجه قرار گرفته و کار کردن با ان هم مشکل است و هم بازدهی مورد نظر را ندارد.
برای مثال نیاز آنها به کنترل فاکتور ها و اسناد در این قسمت به صورت درختی مرتفع نشده و برای کنترل یک مغایرت ساده در اسناد باید شماره سند را پیدا کرد و سپس به قسمت مربوطه رفت و ان را کنترل کرد سپس به قسمت وبرایش رفت و آن را درست کرد در حالیکه در سایر نرم افزار ها که حتی در دمو آنها قابل مشاهده هست در قسمت دفتر حساب به راحتی میتوان زیرمجموعه هر بخش را دید و با یک کلیک کنترل کرد و حتی با استفاده از گزینه ویرایش ان را اصلاح کرد .
مشکل دیگر در این قسمت عدم وجودگزینه نمایش همه در قسمت نوع حساب است که برای هر نوع سند می بایست جدا جدا برسی شود و خطای کاربر زیاد و اشراف حسابدار کم می شود .
در صورت وجود بستانکاری و بدهکاری و عدم بی حساب شدن در این قسمت نمی توان علت آن را همین جا مشاهده کرد و باید کلیه اسناد و یا فاکتورها یا حساب اشخاص کنترل شود تا یک مغایرت پیدا شود .
اگر مطلب کمی گنگ بیان شده با تست دمو یک نرم افزار مشابه مثل تدارک یا هلو که نرم افزار هایی قدیمی و به نظر من بی کیفیت هستن متوجه نیازحسابداران میشوید . که در آنجا این قسمت حتی بصورت لینک سریع وجود دارد.
کاربران فروش با این قسمت ها زیاد سروکار ندارند.
با تشکر
با سلام

قبل از هر چیز از وقتی که گذاشتید و این موارد را با ما در میان گذاشتید از شما تشکر می کنم. در پاره ای موارد توضیحاتی لازم است که خدمتتان عرض می کنم.

نقل قول:زمانیکه حسابدار ما با نرم افزار شروع به کار کرد از راحتی و سهولت ثبت فاکتور و اسناد تعجب کرد اما زمانیکه در مباحث حسابداری و گزارش گیری وارد شد با سختی و گنگ بودن این قسمت ها روبرو شد تا حدی که در حال حاضر مجبور به تعویض نرم افزار شدیم.

در مورد گزارشات نرم افزار بنده نظر متفاوتی با حسابدار شما دارم. گزارشات بصورت تفکیکی در موضوعاتی مثل : اشخاص، فاکتورها، کالاها، خدمات، انبار، و ... ارائه شده اند و زیر مجموعه هر کدام از این موضوعات گزارشاتی کاملا شفاف و واضح ارائه شده است. تصور بنده بر اینست که به حد کافی روی این بخش وقت و تمرکز نگذاشته اند و البته بخشی از کم کاری نیز متوجه ما است که برای گزارشات آموزشهای ویدئویی ارئه نکرده ایم که به تیم فنی منتقل کرده ام تا در اسرع وقت یکسری آموزش بصورت فیلم در این باره تهیه کنند و در سایت قرار دهند.

نقل قول:مهم ترین نکته از دید حسابدار ما و دوتن دیگر از حسابداران که با نر افزار هایی مثل پیشرو ،هلو ، تدارک ، آپ و ... کارکرده بودند گنگ بودن قسمت گزارشات/حسابدار/دفتر حساب بود ،که به دیده آنها کمتر مورد توجه قرار گرفته و کار کردن با ان هم مشکل است و هم بازدهی مورد نظر را ندارد.

در مورد گزارش دفتر حساب به موارد زیر توجه کنید :
هدف از این گزارش اینست تا ریز عملکرد دریافت و پرداخت های مالی مربوط به یک شخص، حساب بانکی، صندوق و یا هزینه قابل مشاهده باشد و گزارش کاملا گویا و واضح می باشد. و کاملا هدف از ساخت آن را برآورده می کند.

نقل قول:برای مثال نیاز آنها به کنترل فاکتور ها و اسناد در این قسمت به صورت درختی مرتفع نشده و برای کنترل یک مغایرت ساده در اسناد باید شماره سند را پیدا کرد و سپس به قسمت مربوطه رفت و ان را کنترل کرد سپس به قسمت وبرایش رفت و آن را درست کرد در حالیکه در سایر نرم افزار ها که حتی در دمو آنها قابل مشاهده هست در قسمت دفتر حساب به راحتی میتوان زیرمجموعه هر بخش را دید و با یک کلیک کنترل کرد و حتی با استفاده از گزینه ویرایش ان را اصلاح کرد .

بخشی از مواردی که گفتید کاملا وارد است و اتفاقا در نسخه های بروز رسانی بعدی یکی از برنامه های کاری افزودن میانبرها در قسمتهای مختلف برنامه است تا کار کاربران برای حرکت بین صفحات مختلف برنامه ساده تر گردد.

نقل قول:برای مثال نیاز آنها به کنترل فاکتور ها و اسناد در این قسمت به صورت درختی مرتفع نشده ...

این مورد را واقعا درک نکردم. منظور شما از کنترل فاکتورها و اسناد بصورت درختی دقیقا چیست؟ لطفا در این مورد بیشتر توضیح دهید.

نقل قول:مشکل دیگر در این قسمت عدم وجودگزینه نمایش همه در قسمت نوع حساب است که برای هر نوع سند می بایست جدا جدا برسی شود و خطای کاربر زیاد و اشراف حسابدار کم می شود .

گزینه نمایش همه در اینجا مفهومی ندارد. در واقع این صفحه در ابتدا قرار بود در 4 صفحه مختلف با اسامی دفتر حساب اشخاص، دفتر حساب صندوق و ... طراحی شود که با این تفکیک چهار صفحه را تبدیل به یک صفحه کرده ایم. تعیین نوع حساب از پارامترهای ضروری این صفحه می باشد و بر اساس آن حسابهای اشخاص، صندوقها و ... نمایش داده می شوند. اتفاقا بر خلاف نظر شما بنده اعتقاد دارم که اگر نوع حساب در این صفحه نمی بود کار با آن سخت تر می شد و گزارش به تعبیر شما گنگ می شد.

نقل قول:در صورت وجود بستانکاری و بدهکاری و عدم بی حساب شدن در این قسمت نمی توان علت آن را همین جا مشاهده کرد و باید کلیه اسناد و یا فاکتورها یا حساب اشخاص کنترل شود تا یک مغایرت پیدا شود .

در کنار هر ردیف شرحی وجود دارد که دلیل بدهکار یا بستانکار شدن را به وضوح نشان می دهد. به چند نمونه از شرح ها در تصویر زیر توجه فرمایید :

[عکس: 2hoc_capture.png]

همانظور که می بینید همه چیز مشخص است. این که می فرمایید در صورت وجود بستانکاری و بدهکاری و ... نمی توان علت آن را همین جا مشاهده کرد دقیقا منظورتان چیست. علت از این واضحتر.

لطفا نمونه ای از چیزی که مد نظرتان هست را در قالب تصویر برای ما بفرستید تا بررسی کنیم و با مقایسه نقاط قوت و ضعف را بهتر بتوانیم بررسی کنیم.

با سپاس فراوان از شما
آدرسهای ارجاع