پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: چاپ سند حسابداری
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
با سلام. یه سوال در مورد نرم افزار فست ریپرت داشتم.
بنده میخوام توی هر صفحه از گزارش دفتر روزنامه ام فقط 25 سطر نمایش بده، به عبارت دیگه از سطر 1-25 تو صفحه اول بیاد، 26-50 تو صفحه دوم و.... آیا فست ریپرت این قابلت رو داره؟
سلام.

ابتدا توصیه می کنم فیلم آموزشی کار با فست ریپورت را مشاهده کنید، تا با الفبای کار با فست ریپورت و مفهوم قسمتهای مختلف آن آشنا گردید.
لینک دانلود فیلم آموزش کار با فست ریپورت :
http://kahlek.ir/index.php/post316801?bl...ahkarclips

نقل قول:بنده میخوام توی هر صفحه از گزارش دفتر روزنامه ام فقط 25 سطر نمایش بده، به عبارت دیگه از سطر 1-25 تو صفحه اول بیاد، 26-50 تو صفحه دوم و.... آیا فست ریپرت این قابلت رو داره؟

بله این قابلیت وجود دارد و کمی دقت می خواهد.
در محیط گزارش قسمتهای PageHeader - PageFooter - ReportHeader - ReportFooter - ReportSummary قسمتهایی هستند که اندازه آن مطابق اندازه ای که شما می دهید ثابت می باشد و در واقع می توانید به آنها اندازه ثابت بدهید.
حال می ماند قسمت Data که در واقع بخشی است که داده ها در آن تکرار می شوند. در این قسمت شما می توانید اندازه یک ردیف را تعیین کنید و برنامه بصورت اتوماتیک به اندازه فضای یک صفحه ردیف می چیند و سپس به صقحه بعد می رود.
حالا با کمی محاسبات ریاضی شما می توانید صفحه را طوری تنظیم کنید که 25 یا 26 ردیف در آن بخورد.

مثال :
ارتفاع یک صفحه A4 برابر با 29.7 سانتیمتر می باشد. اگر شما 4.7 سانتیمتر را به قسمتهای ثابت اختصاص دهید می توانید با تنظیم 1 سانتیمتر ارتفاع برای قسمت Data تعداد 25 ردیف در آن صفحه داشته باشید.

نکات : قسمتی بنام Margin در گزارش وجود دارد که در واقع حاشیه سفیدی است که در آن چاپ صورت نمی پذیرد. اگر برای Margin مقداری داده اید آنرا نیز در محاسبات لحاظ کنید.

سخن پایانی : روش کلی همینی است که گفتم بقیه اش دیگر به خودتان و سلیقه تان بستگی دارد.
از پاسخ جامعتون ممنون. مشکلم برطرف شد. البته این راه حل در صورتی که آیتو بریک فعال باشه و تعداد خطوط تغییر کنه با مشکل روبرو میشه.به هر حال ممنون
یه سوال دیگه هم داشتم.
در صورتی که بخوایم در هر صفحه فقط اطلاعات یک سند چاپ بشه چجوری باید تنظیمات رو انجام بدیم. به عنوان مثال بنده میخوام تو صفحه اول گزارشم آرتیکل های سند شماره یک فقط چاپ بشه و اگه آرتیکلهای سند یک تموم شد بقیه صفحه رو خالی بزاره و سند دو رو از ابتدای صفحه بعدی شروع کنه الی آخر... برای این کار هم راه حلی وجود داره؟
نقل قول: البته این راه حل در صورتی که آیتو بریک فعال باشه و تعداد خطوط تغییر کنه با مشکل روبرو میشه.

قطعا همینطور است. هنگامی که چنین قصدی دارید گزینه های زیر باید غیر فعال باشند. چون این گزینه ها در ارتفاع ردیف تغییر ایجاد می کنند:

Can Grow
Can Break
Can Shrink
Grow To Bottom
Word Wrap

البته گزینه هایی که اسم بردم جزو بخشهای هوشمند سازی فست ریپورت هستند و در جای مناسب خودشان گزینه های بسیار مفید و عالی هستند.


نقل قول:در صورتی که بخوایم در هر صفحه فقط اطلاعات یک سند چاپ بشه چجوری باید تنظیمات رو انجام بدیم. به عنوان مثال بنده میخوام تو صفحه اول گزارشم آرتیکل های سند شماره یک فقط چاپ بشه و اگه آرتیکلهای سند یک تموم شد بقیه صفحه رو خالی بزاره و سند دو رو از ابتدای صفحه بعدی شروع کنه الی آخر... برای این کار هم راه حلی وجود داره؟

یک نکته مهم : ابزار گزارش ساز راهکار در هر صفحه منبع داده متفاوتی دارد و مفروض من در این پاسخ این بوده است که شما در مورد چاپ سند حسابداری صحبت می کنید. اگر در مورد چاپ صفحه دیگری صحبت می کنید لطفا نام صفحه مربوطه و آدرس آن (مسیر منوها تا منوی مربوطه) را اعلام کنید.

این امکان در فست ریپورت موجود نیست. در واقع فست ریپورت بر مبنای منبع داده ای که هنگام لود شدن آن به آن می دهیم عمل می کند و از آنجا که در چاپ سند حسابداری ما فقط اطلاعات یک سند را به آن می دهیم طبیعتا به سایر اسناد دسترسی ندارد.

به عنوان یک راه حل ساده پیشنهاد می کنم شما موقع چاپ سند حسابداری در صفحه ای که انتخاب پرینتر ظاهر می شود گزینه Current Page را انتخاب کنید تا فقط صفحه ای را که انتخاب کرده اید چاپ شود. و همینطور می توانید گزینه Pages را انتخاب کنید و در آن مقدار 1 را که نمایانگر صفحه اول می باشد را تایپ کنید.

البته تیم برنامه نویسی می توانند چنین امکانی را برنامه نویسی کنند. لطفا اهمیت این گزارش، کاربرد آن و در واقع ارزش وجودی آن را برایمان تشریح کنید و در صورتی که چنین قابلیتی کاربرد عمومی داشته باشد به تیم برنامه نویسی منتقل می کنیم تا در نسخه های بروز رسانی آنرا لحاظ کنند.
بنده تعداد سندهام در نرم افزار زیاده و انتخاب تک تک آنها از صفحه ویرایش سند حسابداری و چاپ سند از نظر زمانی به صرفه برام نیست. واسه همین یک روکش سند حسابداری توی قسمت گزارشات دفتر روزنامه،ریز آرتیکلها طراحی کردم. توی اون بخش تمامی اطلاعات تمامی سندها موجوده. فایل گزارش طراحی شده ام رو آپ میکنم براتون. در صورتی که بشه این امکانی که تو پست قبلی توضیح دادم رو عملی کرد دیگه لازم نیست که سند ها رو تک تک چاپ بگیریم و با یک بار درخواست چاپ فرستادن تمامی سند ها پشت سر هم پرینت گرفته میشه...

فایل پیوست
با سلام.

این مورد را به تیم برنامه نویسی منتقل کردیم تا در نسخه های بروز رسانی مدنظر قرار دهند.
از اطلاع رسانی شما سپاسگزارم.
آدرسهای ارجاع