پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: نحوه ثبت هزینه حمل و نقل
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
باسلام
ببخشید یه سوال حسابداری داشتم، خیلی گشتم چیزی پیدا نکردم. گفتم با توجه به تخصص شما ، بهترین راه حل رو پیشنهاد خواهید داد.
هزینه های حمل و نقل که از مشتری دریافت میشه و از طرف ما دوباره به شرکت های حمل و نقل یا پست پرداخت میشه (یعنی نه درآمد هست و نه هزینه) باید چه جوری توی نرم افزار ثبت بشه!؟
اگر آپشن ارسال رایگان باشه که نوعی هزینه برای ماست دیگه نه!؟
ممنون
با سلام

اینگونه موارد را در اضافات و کسورات فاکتور ثبت نمایید. ابتدا وارد منوی زیر شوید :
"تعاریف - فاکتورها - انواع اضافات فاکتور"
و همچنین منوی :
"تعاریف - فاکتورها - انواع کسورات فاکتور"

در اینجا انواع اضافات و کسورات ممکن را ثبت نمایید.
سپس در قسمت فاکتورها می توانید از این انواع معرفی شده استفاده نمایید.

یک نکته در فرمایشات شما نیز قابل بحث است که در زیر به آن اشاره می کنم :
نقل قول:هزینه های حمل و نقل که از مشتری دریافت میشه و از طرف ما دوباره به شرکت های حمل و نقل یا پست پرداخت میشه (یعنی نه درآمد هست و نه هزینه)

این طرز برداشت صحیح نیست . بعنوان مثال مبالغی که از مشتری بعنوان کرایه حمل و نقل دریافت می کنید قطعا درآمد است و مبالغی که به عنوان هزینه به شرکتهای حمل و نقل می پردازید قطعا هزینه است. گاها نیز ممکن است خود این مبادله منجر به سود یا زیان برای شما شود . بعنوان مثال اگر کرایه ای را که از مشتری دریافت می کنید کمتر از مبلغی باشد که به شرکت حمل و نقل پرداخته اید مابه التفاوت آن بعنوان سود شما می باشد .
و یا در بسیاری از موارد ممکن است شما کالاها را در تعداد بالا بخرید و سپس از طریق پیک هایی که در استخدام شما هستند ارسال کنید که قطعا هزینه حمل و نقل شما در خرید بابت تعداد زیادی کالا یکبار بوده است و درآمد حمل و نقلش می تواند برای شما سود ده باشد.

به هر حال حتی اگر هیچ سود یا زیانی در میان نباشد مبالغ دریافتی درآمد و مبالغ پرداختی هزینه محسوب می گردند.

نقل قول:اگر آپشن ارسال رایگان باشه که نوعی هزینه برای ماست دیگه نه!؟

بله در این مورد قطعا برای شما یک هزینه است و منجر به کاهش سود شما از مبادله می گردد.
آدرسهای ارجاع