پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: سوال : چرا شماره رسید و حواله انبار در هر سال مالی از 1 شروع نمی شود
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
نقل قول:سوال :
در سال مالی 95 دو فقره حواله انبار صادر کردم که با شماره یک و دو ثبت شدند
اما پس از آن که در سال مالی 94 حواله صادر کردم سیستم با شماره سه آن را ثبت نمود در صورتی که هر سال مالی باید اسناد شماره خود را داشته باشند

پاسخ :

سیستم یکپارچه راهکار طوری طراحی شده است که فقط اطلاعات حسابداری مبتنی بر دوره های مالی می باشد و سایر اطلاعات مستقل از دوره مالی مدیریت می شوند. منطق پشت این قضیه اینست که اساسا اطلاعات انبار، خزانه داری، دبیرخانه و یا سایر قسمتها ربطی به مفهوم دوره مالی ندارند و البته هر جا که نیاز به صدور سند حسابداری باشد با توجه به تاریخ ثبت حواله ، رسید چک یا ... سند حسابداری برای دوره مالی مربوطه (دوره مالی جاری که کاربر در آن لاگین کرده است) ثبت می شود. اساسا دلیل اینکه این تصور برای شما پیش آمده است که حتما باید در هر دوره مالی کلیه سیستم ها نیز به همراه دوره مالی بسته شوند و از صفر شروع شوند رویه اشتباهی بوده است که مدتها در طراحی نرم افزارهای مالی و اداری رواج داشته است و البته مشکلات زیادی نیز در آن رویه وجود دارد مانند انتقال چکها از دوره مالی قبل و از قبیل کارهای اضافی که بدلیل ضعف در طراحی سیستمها به کاربر تحمیل می شود.

مشخصا در مورد موضوع مورد بحث شما یعنی انبارداری، هیچ الزامی وجود ندارد که با پایان دوره مالی حواله ها و رسیدهای انبار از نو شماره گذاری شوند.

اگر مبحثی در این زمینه دارید لطفا در همین تاپیک مطرح نموده و پاسخ آن را پیگیری نمایید.
آدرسهای ارجاع