پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: سوال جهت خرید برنامه
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام.
میخواستم نسخه اصلی برنامه شما را خریداری کنم منتها یه چند تا سوال داشتم
1-موقعی که فاکنور فروش و خرید را ایجاد میکنم چرا هر دو تا را موقع چاپ بعنوان خریدار چاپ میکند

2-آیا در نسخه اصلی برنامه میتوان آرم فروشگاهم را در فاکتورها تعریف کرد؟

3-موقعی که فاکتور خرید را میزنم اون طرفی که کالا را به من میفروشد باید اون فرد بستانکار شود کدوم حسابم بدهکار میشود آیا باید یک حساب جدید ایجاد کرد یا خیر؟

4- موقعی که فاکتور فروش را صادر میکنم باید اشخاص بدهکار شود آیا این بستانکاری در انبار ثبت میشود یا باید خودم بصورت دستی ایجاد کنم
دوست عزیز سلام.

نقل قول:1-موقعی که فاکنور فروش و خرید را ایجاد میکنم چرا هر دو تا را موقع چاپ بعنوان خریدار چاپ میکند

این مورد یک اشکال در نرم افزار می باشد که به تیم برنامه نویسی منتقل کردیم تا برطرف کنند. دلیل اینکه این مشکل تا الان کشف نشده بود و از دید ما مخفی مانده بود اینست که معمولا شما نیازی به چاپ فاکتور خرید ندارید و فروشنده است که فاکتور خرید را چاپ می کند و به شما می دهد. شما صرفا فاکتورهای فروش خود را چاپ می کنید. لطفا در صورت امکان لزوم چاپ فاکتور خرید را نیز برای ما بنویسید تا در بررسی های آینده این موضوع را مدنظر داشته باشیم.

نقل قول:2-آیا در نسخه اصلی برنامه میتوان آرم فروشگاهم را در فاکتورها تعریف کرد؟

برای قراردادن آرم فاکتور یا اختصاصی کردن ظاهر فاکتور نیازی به نسخه جدید نمی باشد و در نسخه تمام رایگان نیز این قابلیت وجود دارد. در قسمت "تنظیمات برنامه - ویرایش قالب گزارشات چاپی" این امکان وجود دارد و البته نیاز به کمی آموزش دارد که یک ویدیوی آموزشی بزودی در مورد این قابلیت در سایت قرار داده می شود.

نقل قول:3-موقعی که فاکتور خرید را میزنم اون طرفی که کالا را به من میفروشد باید اون فرد بستانکار شود کدوم حسابم بدهکار میشود آیا باید یک حساب جدید ایجاد کرد یا خیر؟

در قسمت "گزارش ها - حسابداری - اسناد حسابداری" اسناد اتوماتیک تولید شده قابل مشاهده می باشند و اگر اسناد ایجاد شده برای فاکتورهای خرید را بررسی کنید مشاهده خواهید کرد که سرفصلی بنام "خرید" وجود دارد و این سرفصل همان حسابی است که بدهکار می شود. البته این عملیات کاملا اتوماتیک توسط سیستم مدیریت می شود و بنای طراحی همکاران ما در نرم افزار فروشگاهی این بوده است که کاربران را درگیر مسائل حسابداری دوبل نکند و این اتفاقات بصورت پشت صحنه و توسط سیستم مدیریت شود. فکرتان را درگیر این موضوع نکنید و مطمئن باشید که این قسمتهای سیستم دقیق تست شده اند و درست کار می کنند. اگر هم نیاز به حسابداری دوبل دارید که این قابلیت در نرم افزار فروشگاهی وجود ندارد و باید از سیستم یکپارچه راهکار استفاده نمایید.

نقل قول:4- موقعی که فاکتور فروش را صادر میکنم باید اشخاص بدهکار شود آیا این بستانکاری در انبار ثبت میشود یا باید خودم بصورت دستی ایجاد کنم

این مورد نیز بصورت اتوماتیک صورت می پذیرد و شما صرفا باید فاکتور ثبت کنید و هیچ کار دیگری نیز نیاز نیست تا انجام بدهید.
در قسمت "تنظیمات برنامه - تنظیمات کاربر" یکسری گزینه نیز وجود دارد که توسط شما قابل تغییر می باشد و نحوه تسویه فاکتورها و غیره را می توانید تعیین نمایید. بعنوان مثال اگر تمامی فروش شما نقدی است می توانید گزینه مربوط به "تسویه پیش فرض نقدی در فاکتور فروش" را تیک بزنید و سیستم بصورت پیش فرض تمامی فاکتورهای شما را نقدی محاسبه می کند. پیشنهاد می کنم گزینه های این بخش را با دقت مرور کنید، این گزینه ها طوری نام گذاری شده اند که کاربردشان کاملا مشخص باشد. هر جا هم ابهامی داشتید در تالار مطرح کنید تا بررسی کنیم و پاسخ بدهیم.

با تشکر
خیلی ممنون از راهنمایی شما؟
چند روزی است که از نسخه رایگان این برنامه استفاده میکنم خدا را شکر مشکلی برام ایجاد نکرده اما الان سایر گزارشات را برام باز میکند اما موقعی که مشاهده گزارش را میزنم صفحه را باز نمیکند آیا مشکلش از تنظیمات برنامه است یا در نسخه رایگان محدودیت ایجاد کردید؟
در نسخه رایگان هیچ گونه محدودیتی ایجاد نکرده ایم و این خلاف سیاستهای کاری ما است و در قسمت درباره ما در سایت اصلی توضیحاتی در مورد سیاستهای کاری راهکار سافت ارائه کرده ایم.
این موضوع می تواند بدلیل باگی باشد که در نرم افزار فست ریپورت وجود دارد. برای حل این مشکل لینک زیر را بخوانید و دستورات آنرا بکار ببندید، لطفا نتیجه را نیز به ما اطلاع دهید.

http://forum.rahkarsoft.com/showthread.php?tid=133

نقل قول:این یک باگ در نرم افزار FastReport می باشد که ما از آن برای ابزار گزارش گیری استفاده نموده ایم.
در کامپیوتر خود فایل FastReport.config را جستجو کنید و آنرا پاک کنید.

در ویندوز سون معمولا این فایل در مسیر زیر قرار دارد.

C:\Users\user_name\AppData\Local\FastReport\FastReport.config

برای اطلاعات بیشتر در مورد این خطا لینک مربوط به اعلام این باگ به شرکت تولید کننده این نرم افزار را قرار می دهیم که هموطن عزیزمان آقای سعید مرادی این مساله را به شرکت فست ریپورت اطلاع داده اند.

https://www.fast-report.com/en/forum/lof...t5496.html
سلام ببخشید یه سوال و یه پیشنهاد داشتم در رابطه با پرینت سایر گزارشات
در کالاهای من نیم کیلو تعریف شده مثل 4.5 اما موقع پرینت در قسمت سایر گزارشات این عدد را بصورت 5 نمایش میدهد مشکلش چیست؟
یه پیشنهاد
من فاکتورها را بصورت روزانه ثبت میکنم مثلا چند کالا را در یکروز ثبت میکنم اما موقعی که میخواهم پرینت یکماه را بگیرم بصورت پشت سر هم نشان میدهد اگه امکان داره براساس تاریخ یعنی 1/1/95 همه کالاها را نمایش دهد بعد مبلغ کل این فاکتور را نمایش دهد سپس فاکتور این تاریخ بسته شود بعد پایین فاکتور 2/1/95 را به همین منوال نمایش دهد. تا نهایتا آخرین فاکتور را همراه با جمع کل مبلغ نمایش دهد.
نقل قول:در کالاهای من نیم کیلو تعریف شده مثل 4.5 اما موقع پرینت در قسمت سایر گزارشات این عدد را بصورت 5 نمایش میدهد مشکلش چیست؟

برای حل این مشکل باید مقداری قالب گزارش تغییر یابد.
وارد تنظیمات برنامه و سپس ویرایش قالب گزارشات چاپی شوید.
فاکتور مورد نظر را انتخاب کنید و روی آن دوبار کلیک کنید.
در قسمت مقدار گزینه با محتویات "[اقلام فاکتور.مقدار]" را پیدا کنید. روی آن راست کلیک کنید. گزینه "Format..." را انتخاب کنید.
تب General را انتخاب کنید.
و سپس دکمه "OK" را کلیک کنید.
در پایان دکمه "ذخیره کردن و خروج" را کلیک کنید.
مجددا پرینت را بررسی کنید. اگر مراحل را درست انجام داده باشید مشکل حل شده است.

لطفا نتیجه را اطلاع دهید.
سلام من همه این مراحلی را که گفته بودی انجام دادم باز هم عددهای اعشاری را نمایش نمیدهد.

البته این را هم باید اضافه کنم موقعی که در سایر گزارشات عدد 4.5 چهار و نیم را تبدیل به 5 میکند جمع کل مبلغ را مبلغ 4.5 کیلو را نمایش میدهد فقط مشکلش اینه عدد اعشاری را نمایش نمیدهد و همه مراحلی که شما توضیح دادید انجام دادم اما باز هم عدد اعشاری را نشان نمیدهد.
سلام دوباره.

در اولین فرصت ممکن از طریق تلگرام این موضوع را اطلاع دهید تا همکاران ما به کامپیوتر شما ریموت شوند و مشکل را از نزدیک بررسی کنند.
شماره تلگرام ما : 09106790876
آدرسهای ارجاع