پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: چند مشکل و البته پیشنهاد برای حسابداری فروشگاهی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام و ادب
خداقوت بابت نرم افزار بسیار خوب تون.
چند مورد اشکال بنده در استفاده از این نرم افزار دارم که عرض مینمایم:
1- اگه امکانش باشه در قسمت موجودی کالا، ستونی با عنوان قیمت محصول اضافه بشه، چرا که کاربر وقتی میخواد دنبال کالایی بگرده، یه بار باید تو لیست کالاها قیمت رو سرچ کنه و یه بار از قسمت موجودیها، تعداد کالا رو ، و این میشه دوباره کاری.
2- بعد از سرچ در قسمت موجودی کالاها، خطای 207 ظاهر میشه، اونم دوبار پشت سرهم و دلیلش رو هم خودم نمیدونم!
3- اگه امکانش باشه در قسمت گزارشهای مختلف سود و زیان، فاکتور، اشخاص و سایر گزارشات ، معیار انبار هم اضافه بشه. این برای مواقعی است که فرضا چند شعبه داریم و میخواهیم میزان فروش و سود و ... هر شعبه رو جداگانه محاسبه نماییم.فعلا همچین امکانی وجود ندارد.
4- هنگام ویرایش فاکتورها، ویرایش مواردی همچون شرح فاکتور، تاریخ و امثالهم در صورتی که تعداد کالاهای فروخته شده از تعداد فاکتور کمتر باشد (بعد از فروش)، خطای "فروش کمتر از موجودی" میدهد. یعنی اگر شما 3 عدد کالا داشته باشی و 2 رو فاکتور کنی، بعد واسه ویرایش مثلا تاریخ ، دوباره فاکتور رو باز کنی و بخوای ثبت کنی میگه موجودی کافی نیست.(بنده با مراجعه به قسمت تنظیمات و برداشتن تیک "اجازه فروش بیشتر ازموجودی" مشکل درست شد، ولی خب مسلما این راهکار نیست!)
5- اگر امکانش باشه، در قسمت گزارشات مربوط به فاکتور، لیستی از فاکتورهای خرید و فروش هم گنجانده شود که بتوان فاکتورها رو در یک بازه زمانی سرچ کرد.فعلا این امکان در نرم افزار برای یک شخص قابل سرچ هستش، یعنی معیار طرف حساب هست نه فاکتور. در اکثر نرم افزارهای دیگه این امکان وجود داره.
در پایان باز هم از زحمات شما تشکر می نمایم.
ممنون میشم اگر بگید که کدوم مواردقابل ارائه و کدوم موارد کلا باید منصرف شد!
با احترام
با سلام.

قبل از هر چیز از وقتی که گذاشتید و این موارد را لیست کردید سپاسگزارم. قطعا نظرات کاربران با ارزش ترین سرمایه ما است.
تمامی موارد را به تیم برنامه نویسی منتقل کردم و شک نکنید روی تک تک آنها فکر و وقت می گذارند و در بروز رسانی های بعدی نتیجه آن را خواهید دید.

نقل قول:ممنون میشم اگر بگید که کدوم مواردقابل ارائه و کدوم موارد کلا باید منصرف شد!
گفتن این مورد سخت است، فقط مطمئن باشید روی تک تک این موارد تفکر و وقت گذارده می شود.

با سپاس فراوان از شما
با سلام
ممنون از وقتی که شما گذاشتید بابت خوندن اون متن طولانی!!
یه سوال دیگه هم داشتم از خدمت شما بزرگوار..
اینکه در جایی دیدم که گفته بودید نمیشه دو تا اسم مشابه حتی با دو کد متفاوت ایجاد کرد و نرم افزار خطا می گیره، حالا سوالم (و مشکلی که هست) اینه که برای محصولات متغیر که خصوصیات مختلف با قیمت های مختلف دارن باید چیکار کرد؟ مثلا شما یک شلوار با یک کد و یک اسم دارین ولی با دو سایز مختلف که قیمت های آنها با هم متفاوت هستش، آیا همچین امکانی هست که بشه متغیر برای محصولات اضافه کرد؟ (معیارهایی چون رنگ، سایز و ...)
ممنون از شما بابت پشتیبانی
با سلام.

لطفا این لینک را با دقت بخوانید :
http://forum.rahkarsoft.com/showthread.php?tid=126

بحث نام کالا دقیقا برگرفته از مشخصات کالا می باشد، اساسا در استانداردهای کدینگ کالا مثل ایران کد نیز همین کار را انجام می دهند و نتیجه آن اینست که اسامی کالاها طولانی تر می شود. برای همین است که ما در قسمت معرفی کالا ستونهایی با عنوان "نام اختصاری کالا" و "نام لاتین کالا" را نیز قرار داده ایم.

نقل قول:برای محصولات متغیر که خصوصیات مختلف با قیمت های مختلف دارن باید چیکار کرد؟ مثلا شما یک شلوار با یک کد و یک اسم دارین ولی با دو سایز مختلف که قیمت های آنها با هم متفاوت هستش، آیا همچین امکانی هست که بشه متغیر برای محصولات اضافه کرد؟ (معیارهایی چون رنگ، سایز و ...)

در موردی که شما فرمودید اساسا اینها هم کد متفاوت می خوردند هم نام متفاوت دارند . فرض کنیم نام کالای شما "شلوار جین" باشد.

شما باید به این شکل چند کالا تعریف کنید :
شلوار جین آبی سایز XL
شلوار جین مشکی ساز L
شلوار جین مشکی سایز XL

دقیقا این کاری است که سیستمهای کدینگ کالا انجام میدهند.
بنده تجربه شخصی قبلی فعالیت در مجموعه ایران کد را داشته ام و با اطمینان به شما می گویم که شیوه صحیح نام گذاری کالاها به همین منوال و بر اساس مشخصات کالا می باشد و اصطلاحا به آن ژنریک سازی کالا می گویند. البته داستانهای زیاد دیگری چون درخت سیستم و ... دارد که از بحث ما خارج است.

خلاصه کلام اینست : اگر نرم افزاری اجازه بدهد که کالای با نام و کد تکراری معرفی کنید اشکال منطقی دارد و اساسا نباید چنین باشد.
البته یک بحث باقی می ماند و آن راحتی کار با نرم افزار توسط کاربر می باشد. که ما در تمامی برنامه سعی کرده ایم این مطلب را رعایت کنیم اما نه به قیمت دور زدن منطق ها.

یک پیشنهاد هم من به شما دارم :
اگر در جایی احساس کردید تنوع یک کالا با شیوه معرفی صحیح آن زیاد می شود و اساسا مثل کار پوشاک که ممکن است از یک جنس یکی دو جین بخرید و دیگر اصلا از آن جنس نیاورید. پیشنهاد من اینست که یک کالا تعریف کنید با یک اسم عمومی مثل "شلوار جین" و در فاکتورهای خرید و فروش مدام آن را با قیمتهای متفاوت خرید و فروش ثبت نمایید. این روش هر چند که از نظر انبارداری آمار صحیحی از هر مدل به شما نمی دهد و در گزارشات سود و زیان فاکتورها نیز همینطور آمار دقیقی نمی دهد، اما باعث راحتی ثبت اطلاعات می شود.

همه چیز بستگی به شیوه کار شما و اهمیت آمار آن مدل خاص برای شما دارد.

با تشکر.
آدرسهای ارجاع