پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: سوال : چرا واحد اندازه گیری کالا ویرایش نمی شود؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سوال : چرا واحد اندازه گیری کالا ویرایش نمی شود؟

وقتی یه کالایی رو معرفی میکنیم بعدش باید واحد اندازه گیری، یه جفت هست و عدد، الان مثلا روی عدد تنظیم کنی، بعدها نمیشه ویرایشش کرد گذاشت روی یه جفت، درست میگم؟


پاسخ :

پاسخ خلاصه اینست که ویرایش می شود و آموزش آن را در ادامه بصورت تفصیلی برایتان می نویسم.

هنگام معرفی هر کالای جدید دو واحد اندازه گیری از شما خواسته می شود، اولی "کوچکترین واحد اندازه گیری" و دومی "واحد اندازه گیری پیش فرض" نام دارد.

با یک مثال این مساله را توضیح می دهیم. فرض کنید کالایی داریم با عنوان "برنج صدری" که شما آن را بصورت کیلویی، گرمی و حتی تن می فروشید.
در اینجا موقع معرفی کالا کوچکترین واحد اندازه گیری را "گرم" معرفی کنید. البته اگر مثلا کمتر از یک کیلو نمیفروختید می توانید "کیلو گرم" را بعنوان کوچکترین واحد اندازه گیری آن معرفی نمایید.

خوب تا حالا حق با شماست و برنامه اجازه ویرایش واحد اندازه گیری پیش فرض را نمی دهد. اما بعد از این مهم است :

اول ببینیم "واحد اندازه گیری پیش فرض" یعنی چه و چه کاربردی دارد. فرض کنیم طبق مثال فوق شما کالای "برنج صدری" را بصورت گرمی، کیلو گرم و تن می فروشید. اما معمولا بصورت کیلویی این کالا را می فروشید. در اینجا واحد اندازه گیری پیش فرض شما کیلو گرم می باشد. و هر بار که این کالا را در فاکتور فروش ثبت کنید بصورت پیش فرض این واحد را (کیلوگرم را) نشان می دهد ولی به شما امکان تغییر آن به تن یا گرم را نیز می دهد.

در قسمت معرفی کالاها، کالای برنج صدری را انتخاب کنید، سپس دکمه "واحدهای فرعی اندازه گیری کالا/بسته بندیهای متفاوت یک کالا" را در نوار ابزار کلیک کنید.
در صفحه ظاهر شده دکمه افزودن را کلیک کنید. حالا باید واحد فرعی خود را انتخاب کنید. واحد کیلو گرم را انتخاب کنید. نسبت تبدیل آن را 1000 وارد کنید. یعنی شما بعد از تکمیل اطلاعات در صفحه خواهید داشت. "هر یک کیلوگرم برابر است با 1000 گرم" .
امکان اینکه برای واحد فرعی کالا قیمت متفاوتی داشته باشید هست و دلیل آنهم اینست که معمولا در خریدهای با حجم بالا مثل تن قیمتهای خرید و فروش متفاوت می باشد و معمولا عمده ای و ارزانتر میفتد.
همینطور میتوانید بارکدی را برای این واحد اندازه گیری فرعی تعریف کنید تا در هنگام ثبت با بارکد کار ثبت اطلاعات در فاکتور راحتتر شود.
به همین ترتیب واحد تن را نیز تعریف کنید. نکته مهم اینست که هر بار باید نسبت تبدیل یک واحد به جزء ترین واحد را معرفی نمایید. در مورد تن خواهید داشت .
"هر یک تن برابر است با 1.000.000 گرم" .

در واقع الان شما برای کالای برنج صدری دو واحد اندازه گیری فرعی معرفی کرده اید. اگر مجددا به صفحه ویرایش کالای مربوطه بروید می بینید که در انتخابهای واحد اندازه گیری پیش فرض این موارد نیز اضافه شده اند.

هر مشکلی در این زمینه داشتید در همین تاپیک مطرح نمایید.
آدرسهای ارجاع