پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: مغایرت گیری
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام. وقتی میخوام مغایرت بگیرم صورت اقلام باز بانک رو چطور میبینم میشه لطفا توضیح بدبد؟

سند حسابداری چطور صادر می شود؟ برای روکش سند
با سلام.

در مورد مغایرت بانک و خزانه :

روش کلی کار اینست که شما ابتدا صورتحساب بانکی را باید وارد سیستم کنید. این کار از طریق منوی "عملیات برنامه - مالی - خزانه داری - مغایرت بانک و خزانه - صورتحساب بانک " صورت می پذیرد.

سپس وارد منوی "عملیات برنامه - مالی - خزانه داری - مغایرت بانک و خزانه - مغایرت گیری بانک و خزانه" می شوید. در صفحه دو قسمت وجود دارد. در سمت راست اقلام باز خزانه را نشان می دهد و در سمت چپ اقلام باز بانک را نشان می دهد. ابتدا حساب بانکی مورد نظر را برای مغایرت گیری انتخاب نمائید و سپس در هر قسمت با انتخاب محدوده تاریخ و کلیک دکمه "تایید (برو)" می توانید اقلام باز را مشاهده نمائید.

فراموش نکنید مبنای مغایرت گیری اطلاعات حساب بانکی هست که شما وارد می کنید و سیستم با مقایسه اسناد خزانه داری ثبت شده و همینطور صورتحساب گزارش اقلام باز را می دهد.

نکته مهم : در مورد مغایرت گیری بانک و خزانه در حال حاضر امکان ثبت یکجای صورتحساب بانکها با توجه به تنوع صورتحساب بانکهای مختلف وجود ندارد و باید اقلام صورت حساب را یکی یکی ثبت کنید. ولی پیش بینی های لازم در این زمینه صورت گرفته است تا در آینده در نسخه های بروز رسانی با یک مکانیزم عمومی امکان تعریف فرمت صورتحسابهای بانکهای مختلف بوجود آید و کار ثبت صورتحساب بصورت اتوماتیک درآید.

در مورد چاپ سند حسابداری :

وارد منوی "عملیات برنامه - مالی - حسابداری مالی - ویرایش سند حسابداری" شوید.
ابتدا سند مورد نظر را انتخاب کنید و سپس در نوار ابزار دکمه "چاپ سند انتخاب شده" را کلیک کنید.
سلام. متشکر از شما. در قسمت چکهای پرداختی وقتی بک چک رو تعریف می کنیم یک ثبت انجام می گیرد. وقتی هم پاس شدن چک را تعریف میکنیم باز هم یه ثبت . مثلا ثبت اول بابت هزینه حقوق بدهکار بانک بستانکار در ثبت دوم که مربوط به پاس شدن چک است باز هم یکبار بانک بدهکار بانک بستانکار . این ثبت دوم برای چیست ؟
با سلام.

به نظر می رسد شما در تعاریف اولیه سیستم دچار مشکل شده اید. ثبتهای اتوماتیک چک پرداختی در سیستم راهکار با درگیر کردن حساب اسناد پرداختنی صورت می پذیرد و در واقع دو ثبت فوق بدین شکل است :

بابت پرداخت چک (یا همان ثبت چک) :
1. حسابهای پرداختنی بد
2. اسناد پرداختنی بس

بابت پاس کردن چک پرداختی :
1. اسناد پرداختنی بد
2. حساب بانکی (موجودی حساب) بس

----------------------------------------------------------------------------------------------------

برای درک بهتر این موضوع وارد منوی "تعاریف پایه - مالی - خزانه داری و کنترل نقدینگی - حساب بانکی" شوید. بر روی یکی از حسابهای بانکی که در سیستم معرفی کرده اید دوبار کلیک کنید.
برای تولید اتوماتیک اسناد سیستم از شما خواسته است که سه سرفصل را انتخاب کنید :
1. موجودی حساب بانکی
2. اسناد پرداختنی حساب بانکی
3. اسناد دریافتنی در جریان وصول

حالا بررسی کنید و ببینید جلوی این سرفصلها چه انتخابهایی انجام داده اید، آن انتخابها را بدون اینکه تغییری در آن بدهید برای ما یادداشت کنید و همینجا بفرستید تا اشکال کار را پیدا کنیم.

با تشکر
آدرسهای ارجاع