پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: اسناد پرداختنی یا دریافتنی در سر فصل حسابها
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
ببخشید نمیدونستم باید این سوال رو کجا بپرسم:
توی سرفصل های حسابهایی که برای اشخاص تعریف میشه فقط حسابهای دریافتنی و حسابهای پرداختنی وجود داره.
درصورتی که مشتری در قبال جنسی که میخره چک بده اون چک باید توی اسناد دریافتنی ثبت بشه یا برعکس اگه من خریدم رو با چک انجام بدم اون مبلغ چک باید توی حساب اسناد پرداختنی ثبت بشه.ولی توی سرفصل حسابها نمیشه حساب اسناد دریافتنی یا پرداختنی رو برای ثبت اتوماتیک برای اشخاص ثبت کرد.ممنون میشم جواب بدید
سلام.

لطفا به مثال زیر توجه کنید :

مثال : شما یک چک دریافتی از شخصی بنام "امیر" دریافت می کنید. سند حسابداری اتوماتیک به شکل زیر ثبت می شود:

اسناد دریافتنی بدهکار
حسابهای دریافتنی (شخص مربوطه) بستانکار

مشابه این وضعیت را در چکهای پرداختی با حساب اسناد پرداختنی و حسابهای پرداختنی داریم. پیشنهاد می کنم خودتان چند چک دریافتی و پرداختی ثبت کنید و سندهای ایجاد شده و صحت آنها را با قوانین حسابداری بررسی نمایید.

این موردی که می فرمایید قاعدتا نباید مشکلی داشته باشد. البته ما می پذیریم که در بحث خزانه داری که واقعا بحث گسترده ای هم می باشد نرم افزار ما نقاط ضعف و کمبودهای زیادی دارد که انشالله در نسخه های بروز رسانی آینده آنها را مورد به مورد برطرف خواهیم کرد. اما در مورد این مساله ای که شما مطرح کردید به نظر می آید نرم افزار حداقل در این مورد مشکلی نداشته باشد.

لطفا اگر مساله ای هست یا بنده اشتباه می کنم اطلاع دهید.

با تشکر.
فرمایشات شما درست ولی اینجوری یخورده پیچیده و دوباره کاری میشه.اگه اسناد دریافتنی و پرداختنی مستقیما توی سر فصل های حساب بشه اضافه بشه که خود سیستم کارهارو اتوماتیک انجام بده بهتره به نظرم
سلام.

دوست عزیز، موردی که گفتید در سیستم میسر است لطفا به موارد زیر توجه کنید :

در مورد چک دریافتی :
سرفصل اسناد دریافتنی را باید به صندوق متصل کنید. هر صندوق می تواند اسناد دریافتنی مرتبط با خودش را داشته باشد. شما برای هر صندوقی که در سیستم معرفی می کنید باید دو سرفصل مرتبط با "موجودی صندوق" و "اسناد دریافتنی نزد صندوق" را تعیین کنید و همین دو سرفصل در اسناد اتوماتیک بکار می روند.

در مورد چک پرداختی :
سرفصل اسناد پرداختنی را می توانید به حساب بانکی متصل کنید. برای هر حساب بانکی باید سرفصلهای "موجودی حساب بانکی" ، "اسناد پرداختنی حساب بانکی" و "اسناد دریافتنی در جریان وصول" مربوطه را معرفی کنید.

در واقع شما فقط سرفصلهای "حسابهای پرداختنی" و "حسابهای دریافتنی" را باید برای اشخاص معرفی کنید و بقیه اطلاعات لازم برای تولید سند اتوماتیک از دو مورد بالا که گفتم استخراج می شوند.

یک سوال از شما دارم :
آیا تا بحال چکهای دریافتی و پرداختی را در سیستم ثبت کرده اید و اسناد اتوماتیک تولید شده را بررسی کرده اید؟ اگر نه، حتما اینکار را انجام بدهید و اگر بحثی در مورد نحوه ثبت اتوماتیک اسناد دارید مطرح کنید، تا بحث هدفمند تر باشد.

با تشکر.
الان اینجوری من فقط باید یدونه حساب اسناد دریافتنی درست کنم یا مثل حسابهای دریافتنی واسه هر شخص جداگونه؟
اگه واسه هر کس جدا گونه باشه چطور باید همشونو به صندوق متصل کنم؟
نیازی نیست برای هر شخص یک سرفصل "حساب دریافتنی" جداگانه معرفی کنید. شما باید به ازاء هر صندوق و همینطور به ازاء هر حساب بانکی یک "حساب دریافتنی" معرفی نمایید که البته هر دو آنها نیز می تواند به یک سرفصل مشترک مرتبط باشد.

جسارتا، به نظر بنده می رسد شما در خود دانش حسابداری مساله داشته باشید و مساله بیشتر از اینکه مرتبط با نرم افزار باشد مربوط به خود دانش حسابداری می باشد.
آدرسهای ارجاع