پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: نمایش نحوه تسویه حساب
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
با سلام

فرض کنیم در تنظیمات، گفته ایم پس از فروش، نحوه تسویه نقدی، چکی و کارتی نمایش داده شوند. لطفا مبلغ باقیمانده از هر مرحله چک شود و تنها در صورتی که باقیمانده، صفر نباشد، وارد مرحله بعدی شود.
مرسی
سلام.

این قسمت با این پیش فرض طراحی شده است که کاربر نرم افزار مبالغ دریافتی، یا چکها و یا کارتخوان را مطابق آنچه از مشتری دریافت می کند ثبت کند و حتی اگر بیشتر هم ثبت کند (که البته این مساله هم در شرایطی منطقی است) به حساب بستانکاری مشتری می رود و اگر هم کمتر ثبت کند به حساب بدهکاری مشتری منظور می شود.

البته می توان این قسمت را با یکسری پیغامها هوشمند تر کرد که کاربر نرم افزار بداند مانده فاکتور در چه وضعیتی است و اگر بیشتر یا کمتر بود پیغام مناسب را به کاربر بدهد.

در هر کدام از مراحل با استفاده از دکمه بازگشت به فاکتور عملیات ادامه پیدا نخواهد کرد.
کلید "بازگشت به فاکتور" عملکرد خوبی ندارد. فرض کنید ما ثبت و خروج را زده بودیم و مبلغ کالا را هم به صندوق پرداخته بودیم. حالا در مرحله چک "بازگشت به فاکتور" را میزنیم تا عملیات تمام شود.(توجه کنید که در مرحله اول ثبت و خروج از فاکتور را زده بودیم). حالا فاکتور جدیدی باز میکند که مبلغ کالاها در آن ثبت نشده‌اند. ضمن اینکه باز کار دو مرحله‌ای شد. (ثبت در صندوق و بازگشت به فاکتور در چک)
حتی اگر "ثبت و جدید" را نیز میزدیم باز فاکتور جدیدی (با شماره بزرگ پایین صفحه ۲) باز میکرد که "ثبت و جدید" در آن غیرفعال است.(برای ثبت فاکتور بعدی باید از منو استفاده کنیم).
منظورم از "مبلغ کالاها در آن ثبت نشده‌اند" اینه که اگه ثبت رو بزنیم باز باقیمانده نشون میده
لطفا به توضیحات زیر توجه کنید :

ما برای ثبت یک فاکتور فروش دو مرحله عمده داریم.

1. ثبت اقلام کالا در فاکتور،
2. ثبت تسویه فاکتور (که در نرم افزار ما بنا به نوع تسویه فاکتور می تواند خودش چند مرحله شامل نقدی، چکی، کارتخوان شود)

در مرحله تسویه فاکتور با توجه به گزینه هایی که پیشتر در تنظیمات فعال کرده اید موارد نقدی، چکی و کارتخوان نمایش داده می شوند.
حالا اگر مثلا یک فاکتور شما فقط نقدی تسویه شده باشد، شما نیازی به دو مرحله دیگر یعنی کارتخوان و چک ندارید و می توانید با زدن دکمه خروج یا کلید Esc از آنها صرفنظر کنید و عملیات مرتبط با آن فاکتور پایان می یابد.

حالا کار کلید بازگشت به فاگتور این وسط چیست :

فرض کنیم در حین عملیات تسویه متوجه شدید که باید تغییری در فاکتور بدهید، در اینجا با استفاده از این دکمه (بازگشت به فاکتور) به همان فاکتور مربوطه برمیگردید.

با توجه به این توضیحات جدید از این قسمت از توضیحات قبلی من را که نقل قول کرده ام صرفنظر کنید.

نقل قول:در هر کدام از مراحل با استفاده از دکمه بازگشت به فاکتور عملیات ادامه پیدا نخواهد کرد.
ok
ممنون
آدرسهای ارجاع