پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: تغییر اتوماتیک بهای خرید کالاها با ثبت فاکتور خرید
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام
وقت بخیر

گزینه های "تغییر اتوماتیک بهای خرید کالاها با ثبت فاکتور خرید" و "تغییر اتوماتیک بهای فروش کالاها با ثبت فاکتور خرید" در تنظیمات عمومی ظاهرا کار نمیکنند یا من موفق نشدم.
سلام.

این گزینه کار میکند. فقط دقت کنید که این گزینه در فاکتور خرید اتفاق می افتد.
ابتدا هر دو این گزینه ها را فعال کنید و سپس یک فاکتور خرید ثبت کنید و یک کالای مشخص را در نظر بگیرید. سپس هم قیمت خرید و هم قیمت فروش آن را در ردیف مربوطه در اقلام فاکتور خرید تغییر بدهید و فاکتور را ثبت کنید.

سپس وارد بخش کالاها شوید و قیمت خرید و فروش کالا را نگاه کنید. قطعا قیمتهای جدید جایگزین قیمتهای قبلی شده اند.
قبل از ارسال این پاسخ این مساله را شخصا در نرم افزار تست کردم.
بهای واحد در فاکتورهای خرید و فروش بعدی تغییر میکند ولی فی خرید و فروش کالا در فرم کالاها، تغییر نمیکند.
قطعا باید تغییر کند.
چون فاکتورهای بعدی دقیقا از همان اطلاعات کالا، بهای خرید و فروش را می خواند و اگر تغییر نکند اطلاعات فاکتورهای بعدی صحیح نشان داده نمی شود.

شاید لازم باشد برای این مورد به کامپیوتر شما ریموت شویم و دقیق تر بررسی کنیم. ولی قبل از آن تقاضا دارم خودتان دقیق تست بفرمایید و نتیجه را اطلاع دهید.
سلام
تصویر را به پیوست برایتان ارسال میکنم.
سلام.

تصویری که ارسال کردید ابهام را از میان می برد. لطفا به نقل قول های زیر توجه کنید :

نقل قول:این گزینه کار میکند. فقط دقت کنید که این گزینه در فاکتور خرید اتفاق می افتد.
ابتدا هر دو این گزینه ها را فعال کنید و سپس یک فاکتور خرید ثبت کنید و یک کالای مشخص را در نظر بگیرید. سپس هم قیمت خرید و هم قیمت فروش آن را در ردیف مربوطه در اقلام فاکتور خرید تغییر بدهید و فاکتور را ثبت کنید.

همانطور که در نقل قول بالا بلد شده است، این گزینه ها و تغییر اتوماتیک بهای خرید و فروش کالا فقط در فاکتور خرید اتفاق می افتد و نه در فاکتور فروش.
اگر به گزینه های موجود در تنظیمات عمومی برنامه دقت کنید و متن آنها را با دقت بخوانید ابهامتان از بین می رود، گزینه ها به این شرح هستند :

"تغییر اتوماتیک بهای خرید کالاها با ثبت فاکتور خرید"
"تغییر اتوماتیک بهای فروش کالاها با ثبت فاکتور خرید"

در اینجا خبری از فاکتور فروش نیست، اما شما در تصویری که ارسال کرده اید فرم فاکتور فروش وجود دارد.

در فاکتور خرید هر بار که بهای خرید کالا را تغییر دهید و اینتر را کلیک کنید کرسر به صورت اتوماتیک بر روی قیمت فروش کالا می رود و در واقع سیستم بصورت هوشمند تشخیص می دهد که حالا که فی خرید عوض شده ممکن است فی فروش نیز تغییر یابد.

در فاکتور فروش تغییر فی فروش تاثیری در اطلاعات کالا ندارد و فلسفه آنهم بر اینست که ممکن است فروشنده به دلایل مختلف کالاهایی را به اشخاص مختلف با قیمتهای ارزانتر یا گرانتر از فی فروش موجود در اطلاعات کالا بفروشد، و این موردی است، حال اگر فروشنده بخواهد برای همیشه فی فروش را تغییر بدهد از طریق دکمه ویرایش اطلاعات کالا که در نوار ابزار فاکتور فروش نیز موجود است می تواند فی فروش را تغییر بدهد.

با تشکر.
نه اشتباه نشه. من فاکتور خرید را قبلا زده ام و مبالغ همانطور که در فاکتور فروش مشاهده می‌کنید، تغییر یافته‌اند ولی در کالاها این تغییر را نمی‌بینید.
اگر بهای خرید و فروش یک کالا را در فاکتور خرید تغییر داده اید و این اتفاق در حالی افتاده است که گزینه های زیر تیک داشته اند.

"تغییر اتوماتیک بهای خرید کالاها با ثبت فاکتور خرید"
"تغییر اتوماتیک بهای فروش کالاها با ثبت فاکتور خرید"

و علی رغم این موارد اطلاعات کالا با قیمتهای جدید بروز رسانی نشده است یک باگ در سیستم می باشد.
البته این مورد همانطور که قبلا گفتم توسط بنده روی سیستم خودم تست شد و درست کار کرد اما ظاهرا روی سیستم شما درست کار نمی کند.

این مورد تا حدودی مشکوک به خطای کاربر می باشد. البته ممکن هم هست که یک باگی در سیستم باشد که در حالت خاصی اتفاق می افتد.
در هر صورت برای بررسی دقیقتر این مورد از شما تقاضا دارم امکان ریموت با نرم افزار تیم ویور را برای ما فراهم سازید تا این مشکل را دقیقتر و در شرایط محیطی شما بررسی کنیم تا به یک راه حل اساسی برسیم.

آقا کیان، با شماره 09106790876 از طریق تلگرام پیغام بگزارید تا هماهنگی های لازم برای زمان ریموت را از این طریق انجام بدهیم.

با تشکر.
دوستان تیم پشتیبانی راهکار مشکل رو رو سیستم من بررسی کردن و معلوم شد اشکال این بوده که چون در فرم کالاها، واحد پیش فرض (بسته ۱۰ تایی) غیر از واحد اصلی بود، قیمتها روی واحد اصلی اعمال شده بودند ولی چون خودمان در تعریف واحد دوم، قیمت خرید و فروش عمده را دستی میزنیم، برای همین نشان داده نمیشد و در حقیقت اشکال از نرم افزار نبوده است.
با تشکر از تیم پشتیبانی نرم‌افزار راهکار
با تشکر از بزرگواری شما که اطلاع رسانی کردید.
ما فقط وظیفه مان را انجام می دهیم.
آدرسهای ارجاع