پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: ثبت سند نامناسب برای برگشت چک
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
با سلام

متاسفانه در سیستم خزانه داری نرم افزار » بخش چک دریافتی، تعدادی از گزینه ها مانند "برگشت زدن چک دریافتی"، "برگشت زدن چک به حساب خوابانده شده" و "سوخت شدن چک دریافتی" سند حسابداری مناسب تولید نمی‌کنند. برگشت زدن چک چنان در نظر گرفته می‌شود که انگار بانک به ما گفته موجودی ندارد و ما بدون برگشت زدن (نکول چک)، آنرا به صندوق بازگردانده ایم تا تکلیف آن مشخص شود.
با سلام.

در مورد سند برگشت زدن چک دریافتی همانطوری که خودتان اشاره کردید سیستم ما بدین نحو کار می کند که گویی چک به صندوق برگشته است. و بعد از آن هم امکان عودت چک دریافتی و یا مجددا به حساب خواباندن آن وجود دارد.

صورت مساله مربوط به واخواست چک هنوز در نرم افزار ما پشتیبانی نمی شود و به تیم برنامه نویسی منتقل کردیم تا در نسخه های بروز رسانی نرم افزار یکی از موارد مد نظر باشد.

ممنون می شویم اگر در این مورد پیشنهادی دارید مطرح نمایید.
و همینطور درخواست داریم تا شیوه ثبت های حسابداری مرتبط با واخواست چک را برایمان ارسال کنید تا به تیم تحلیل منتقل کنیم.

با تشکر.
با سلام و عذرخواهی بخاطر تاخیر
تا آنجا که سواد بنده اجازه میدهد، در سند چک واخواستی، اسناد دریافتنی (همین چک) بستانکار و حسابهای دریافتنی (با اشخاص ثبت شده در چک) بدهکار می‌شود. سوخت چک اولا برای چکهای واخواستی فقط، امکان دارد ثانیا در هنگام سوخت چک، حسابهای دریافتنی بستانکار و هزینه مطالبات مشکوک الوصول بدهکار می‌شود.
از نظر پیاده‌سازی در سیستم، فکر کنم آنچه اکنون در سوخت چک روی میدهد دقیقا همان است که باید در واخواست چک روی دهد.
در مورد پیاده سازی سوخت چک، تنها پیشنهادی که به ذهنم میرسد، افزودن یک "نوع سرفصل جدید" به تعریف اشخاص (علاوه بر حسابهای دریافتنی و حسابهای پرداختنی) مثلا با نام "سوخت حسابهای دریافتنی" است تا به حساب "هزینه مطالبات مشکوک الوصول" وصل شود.
از اطلاع رسانی و همکاری شما سپاسگزاریم.

نظرات شما به تیم طراحی منتقل شدند.

با تشکر
با اجازه مشکل کوچک دیگری را هم مطرح میکنم:
چک دریافتی و پرداختی را میتوان وصول یا پاس کرد در حالیکه هنوز تاریخ سررسید آن نرسیده است. لطفا در هنگام نمایش چکهایی که میخواهیم وصول یا پاس شدن آنها را ثبت کنیم فقط آنهایی نمایش یابند که تاریخ سررسیدشان، فرا رسیده باشد.
با تشکر
سلام.

با توجه به قانون چک این مساله را نمی توان مشکل دانست. طبق قانون چک، نباید چک مدت دار صادر کرد و بانکها قانونا باید چکهای مدت دار را نیز پاس کنند، اما عرف بانکها به دلایل سود مالی این قضیه، زیر بار این قانون نرفته اند. چه بسا روزی این امر الزامی شود و بانکها موظف به اجرای این قانون شوند.

البته به تیم برنامه نویسی اطلاع دادیم تا برای این بخش تسهیلاتی قرار دهند تا چکهای سررسید رسیده و سررسید گذشته بولد تر شوند.

با تشکر.
آدرسهای ارجاع