پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: چند سوال در باره نرم افزار فروشگاهی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام در ابتدا واقعا تبریک میگم به خاطر برنامه فوق العاده خوب و مفیدتون و اینکه این برنامه رو به صورت رایگان در اختیار کاربرا گذاشتید ایول دارید !
گه لطف کنید به سوالاتم جواب بدین ممنون میشم
ن نرم افزار فروشگاهی رو نصب کردم کارم فروشگاه آنلاین هست و از ترکیه همه نوع محصول وارد میکنم.
چندتا سوال دارم اگه منو راهنمایی کنید واقعا کمک بزرگی کردین و ممنون میشم.
1-من هر دو هفته یک بار میفرستم ایران اینو باید تو انبار بزنم مثلا انبار 15مهر بار بعدی انبار 30 مهر درسته؟
2-الان موجودی انبار و چطور باید افزایش بدم؟
3-بجای بار کد اسم بار و بنویسم درسته دیگه؟
4-ما برای هر فاکتور (هر کالا) یک قیمت داریم باید دونه دونه هر کالا رو تعریف کنم؟
5-قیمت ها ترکیب لیر و ریال هست. مثلا یک کفش هست ترکیه 50 لیر من هر لیر 2000 تومن حساب میکنم و برای مشتری میارمش فاکتور میخوام بزنم میخوام اگه بشه لیر و ریالش معلوم باشه .
یه چیز دیگه اینکه لیر 1200 هست فعلا من 800 بابت خدمات میگیرم که میارمش ایران بعد یه پول پست هم داره حالا اینم اگه بجای سوال 5 بشه وارد کنم میشه که فقط قیمت کفش رو بدم 50 لیر بعد ریالی بگم 50×1200 بعد خدمات بزنم 800 × 50 مجموع بده
فقط واسم خیلی مهمه که هر بار که میفرستم (15 مهر -30 مهر ...) از هم جدا شه و بشه میزان سود و زیانشو در بیارم
ممنون میشم از راهنماییتون
با تشکر
با سلام.
پاسخ به سوالات :
1. تعریف انبارها به سلیقه شما می باشد ولی معمولآ تفکیک انبارها بر روی تفاوت در فضای فیزیکی نگهداری کالاها می باشد و نه پارت های ارسالی. و با تفکیک انبارها می توانید موجودی کالاها در هر محل را جداگانه داشته باشید و انتظار بیشتری از این قسمت نمی رود. ذکر این نکته نیز ضروری می باشد که تفکیک انبارها به خاطر تفکیک سود و زیان از اساس اشتباه می باشد.

2. برای افزایش موجودی انبار باید فاکتور خرید ثبت نمایید، اهمیت فاکتور خرید علاوه بر این مساله اینست که محاسبه سود بر اساس مقایسه قیمت های خرید و فروش صورت می پذیرد.

3. نام کالا را در قسمت بارکد ننویسید، زیرا این قسمت مخصوص بارکد کالا و یا کد اختصاص داده شده توسط شما به کالا می باشد. برای وارد کردن نام کالا جای بخصوصی در بخش معرفی کالاها قرار دارد همینطور می توانید نام لاتین یا نام اختصاری (خلاصه) کالا را نیز در قسمتها مرتبط با خودشان وارد نمایید.

4. این جمله که گفته اید "فاکتور (هر کالا) " اشتباه است. اساسآ فاکتور چیز دیگریست و ربطی به کالا ندارد. شما هر کالا را فقط و فقط یکبار تعریف کنید. و صد البته که باید به ازاء هر کالای متفاوت یک تعریف در بخش معرفی کالاها صورت پذیرد.

5. نرم افزار ما در حال حاضر تبدیلات ارزی را انجام نمی دهد و شما باید برای خودتان یک واحد پولی (ریال یا لیر) را بعنوان استاندارد در نظر بگیرید و تمامی مبادلات خرید و فروش را با آن واحد ثبت نمایید ، در غیر اینصورت محاسبات سود و زیان سیستم دچار مشکل می شود.

نکات مهم دیگر :
در نرم افزار فروشگاهی راهکار امکان اینکه سود و زیان مرتبط با هر فاکتور فروش را جداگانه گزارش بگیرید می باشد و اگر شما هر پارت از بار ارسالیتان را در یک فاکتور فروش ثبت نمایید می توانید سود و زیان مرتبط با آن را جداگانه گزارش بگیرید.

با تشکر.
مرسی از جواب کامل و جامعتون
اینایی که گفتین رو گرفتم اما من میخوام هر بار که ارسال میشه رو جدا جدا فاکتور کنم و بدونم مشتریام چقد هر کدومشون مثلا تو بار 30 مهر یا 15 ابان خرید کردن ؟
با سلام.
متاسفانه چیزی دقیقآ شبیه موردی که شما نیاز دارید در نرم افزار وجود ندارد. اما یک سری گزارشات وجود دارد و پیشنهاد می کنیم بخشهای گزارشی برنامه را به دقت بررسی کنید تا ببینید آیا نرم افزار می تواند برای شما کاربردی داشته باشد یا نه.
گزارشاتی مثل گزارش فاکتورهای مربوط به یک شخص، اقلام فاکتورهای مربوط به یک شخص، آمار فروشندگان و خریداران یک کالا و ... شاید بتواند مشابه مساله شما را برآورده نماید.

با تشکر.
آدرسهای ارجاع