پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: ثبت هزینه در نرم افزار یکپارچه
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام دوستان راهکار سافت . برای ثبت هزینه ها با توجه به اینکه نرم افزار یکپادچه فاقد ثبت هزینه از قسمت خزانه داریست فکر میکنم تو قسمت خزانه داری تعاریف قسمتی وجو داره با عنوان نوع برداشت و نوع واریز . اگر ما بیام تو سرفصل نوع برداشت یکی از ارتیکلهای سرفصل هزینه ها مثل هزینه برق مصرفی و انتخاب کنیم و نام اون برداشت و بزاریم هزینه برق مصرفی و ارتباط داده شه در این صورت خود انواع بردلشت و میشه به عنوان هزینه ها استفاده کرد که در این صورت بانک بستانکار و سرفصل هزینه برق مصرفی بدهکار میشه . و را توجه به تعاریف مختلف هزینه ها میتوان تو نوع برداشت تعریف هزینهای متفاوت کرد و ارتباط داد به سرفصلشون تو گروه حساب هزینه ها .فکر میکنم بد نباشه تا برنامه نویسی هزینه ها ازش استفاده کرد . باز دوستان اگر تست کردید و انجام شدنی بود اطلاع دهید . ممنون
نقل قول:ثبت هزینه در نرم افزار یکپارچه
سلام دوستان راهکار سافت . برای ثبت هزینه ها با توجه به اینکه نرم افزار یکپادچه فاقد ثبت هزینه از قسمت خزانه داریست فکر میکنم تو قسمت خزانه داری تعاریف قسمتی وجو داره با عنوان نوع برداشت و نوع واریز . اگر ما بیام تو سرفصل نوع برداشت یکی از ارتیکلهای سرفصل هزینه ها مثل هزینه برق مصرفی و انتخاب کنیم و نام اون برداشت و بزاریم هزینه برق مصرفی و ارتباط داده شه در این صورت خود انواع بردلشت و میشه به عنوان هزینه ها استفاده کرد که در این صورت بانک بستانکار و سرفصل هزینه برق مصرفی بدهکار میشه . و را توجه به تعاریف مختلف هزینه ها میتوان تو نوع برداشت تعریف هزینهای متفاوت کرد و ارتباط داد به سرفصلشون تو گروه حساب هزینه ها .فکر میکنم بد نباشه تا برنامه نویسی هزینه ها ازش استفاده کرد . باز دوستان اگر تست کردید و انجام شدنی بود اطلاع دهید . ممنون

با سلام

این کار را نکنید. اولاً اینکه حق با شماست و نرم افزار سیستم یکپارچه راهکار هنوز سیستم هزینه ها را ندارد. اما خزانه داری کارش چیز دیگریست و ارتباطی با هزینه ها ندارد. در حال حاضر بهترین روش استفاده از بخش حسابداری مالی و ثبت سند دستی می باشد. استفاده از سایر روش ها قطعاً در بلند مدت شما را به مشکل خواهد انداخت و به هیچ وجه توصیه نمی کنیم.

با سپاس
ممنون از شما . یه سوال دیگر در مورد ثبت از طریق سیستم حسابداری . اگر از طریق سیستم حسابداری صندوق را بدهکار یا بستانکار کنیم چرا در فسمت خزانه داری موجودی صندوق را بدهکار یا بستانکار نمیکند . مثلا برای هزینه ها من‌صندوق را بستانکار میکنم و گروه حساب هزینه ها رو بدهکار . ولی تو موجودی صندوق از خزانه داری پرینت میگیرم ثبت سند رو لحاظ نمیکنه . و موجودی صندوق دچار ناهماهنگی میشه . یعنی فقط باید از قسمت گروه حساب ها و تراز حسابها موجودی درست صندوق را ببینم ؟ فکر میکنم اگر از حسابداری بخوام سند بزنم‌باید رو همه سیستم ها که مادر سیستم ها حساب میشه موجودی صندوق و یکسان کنه تو خزانه داری . مشکل اینجاست اگر نکنه موجودی صندوق از قسمت خزانه داری با گروه حساب صندوق همخونی نداره . مننون میشم راهنمایی کتید
نقل قول:ممنون از شما . یه سوال دیگر در مورد ثبت از طریق سیستم حسابداری . اگر از طریق سیستم حسابداری صندوق را بدهکار یا بستانکار کنیم چرا در فسمت خزانه داری موجودی صندوق را بدهکار یا بستانکار نمیکند . مثلا برای هزینه ها من‌صندوق را بستانکار میکنم و گروه حساب هزینه ها رو بدهکار . ولی تو موجودی صندوق از خزانه داری پرینت میگیرم ثبت سند رو لحاظ نمیکنه . و موجودی صندوق دچار ناهماهنگی میشه . یعنی فقط باید از قسمت گروه حساب ها و تراز حسابها موجودی درست صندوق را ببینم ؟ فکر میکنم اگر از حسابداری بخوام سند بزنم‌باید رو همه سیستم ها که مادر سیستم ها حساب میشه موجودی صندوق و یکسان کنه تو خزانه داری . مشکل اینجاست اگر نکنه موجودی صندوق از قسمت خزانه داری با گروه حساب صندوق همخونی نداره . مننون میشم راهنمایی کتید

با سلام

صحبت شما در مورد موجودی صندوق در خزانه داری کاملا منطقی است. اما کاری نمی توان کرد، نه تنها سیستم هزینه هنوز نداریم خیلی زیر سیستم های ضروری دیگر را نیز ممکن است تا مدتهای زیادی در نرم افزار نداشته باشیم. از اینرو توصیه ما اینست که موجودی صندوق و بانک خود را همواره از گزارشات حسابداری چک کنید و به گزارشات خزانه داری استناد نکنید.

کلیت ماجرا به این شکل است که اطلاعات تولید شده در ماژولهای مختلف (غیر از حسابداری) به حسابداری منتقل می شوند و در گزارشات لحاظ می گردند. اما عکس این حالت شدنی نیست، یعنی اسناد حسابداری شما به صورت اتوماتیک به سایر ماژول ها منتقل نمی شوند. البته ابن موضوع تا زمانی است که ماژولها تکمیل شوند و عملا نیازی به سند دستی حسابداری نداشته باشید که در سیستم یکپارچه راهکار، راه زیادی تا رسیدن به آن نقطه داریم.

نقل قول: فکر میکنم اگر از حسابداری بخوام سند بزنم‌باید رو همه سیستم ها که مادر سیستم ها حساب میشه موجودی صندوق و یکسان کنه تو خزانه داری .

نه تنها در سیستم راهکار، در هیچ نرم افزار دیگری هم به این شکل نیست. اساسا اگر بنا بود همه اتفاقات در حسابداری بیفتد ساختارهای دیگری برای انبارداری، خرید، فروش و ... طراحی نمی کردند.

با سپاس
ممنون و سپاس از دوستان عزیز راهکار سافت
آدرسهای ارجاع