پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: گزارش ساز
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام
دو سوال دارم
1- یک گزارش برای دفتر حساب ساخته ام و شرح را گنجانده ام. مـثلا در شرح قید شده پرداخت چک شماره 654852 از حساب ملی اما در ستون بدهکار مبلغ چک نشان داده نمی شود و صفر است و فقط مانده حساب کم شده است. چه کنم تا تا در گزارش ستونی برای مبلغ چک ایجاد شود؟
2- در همان گزارش فوق هر کار میکنم دو ردیف یا بهم نمی چسبد یا روی هم می افتد. (طبق تصویر) لطفا راهنمایی کنید. متشکرم
با سلام

نقل قول:در ستون بدهکار مبلغ چک نشان داده نمی شود و صفر است

این مورد نیاز به بررسی دقیق دارد، حدس بنده اینست که در این مورد شما اشتباهی را مرتکب شده باشید، اما باز تا دقیق بررسی نکنم اظهار نظر سخت است. فایل frx مربوط به گزارش را ذخیره کنید و برایمان بفرستید تا بررسی کنیم.

نقل قول: در همان گزارش فوق هر کار میکنم دو ردیف یا بهم نمی چسبد یا روی هم می افتد. (طبق تصویر) لطفا راهنمایی کنید.

در تصویر ارسالی شما دقت کردم. اگر واحد اندازه گیری گزارش را کوچکتر کنید می توانید با دقت بیشتری این تنظیم را انجام بدهید. البته این مساله نیاز به ساخت یک آموزش کامل دارد که حتما آموزش مربوطه را می سازیم و در دانشنامه راهکار اضافه می کنیم. اما برای الآن خلاصه راه حل را به شما می گویم :

1. ابتدا در محیط ویرایش گزارش وارد منوی View و سپس Units شوید و گزینه Milimeters را انتخاب کنید. با این کار واحد اندازه گیری آیتم های گزارش شما و مقیاس حرکت آنها در صفحه بر اساس میلیمتر می گردد.

2. حالا دوباره وارد منوی View و سپس Options شوید. مشابه تصویر زیر در قسمت snap size یک اندازه کوچک مثلا 0.1 میلیمتر را وارد کنید و ok کنید. حالا با این تغییری که داده اید قدرت مانور شما و امکان جابجایی اقلام گزارش روی صفحه طراحی گزارش بسیار بهتر می شود.

[عکس: 00000000000000008639.png]

نکته : می توانید snap size را روی اندازه های دیگر مثل 1 میلیمتر یا ... نیز تنظیم کنید تا به مقیاس دلخواهتان برای طراحی برسید.
متشکرم
مشکل جدول حل شد و طبق نظر شما فایل گزارش را جهت بررسی مبلغ چک می فرستم (لطفا پس از دریافت فقط پسوند آن را از txt به frx تغییر دهید چون با پسوند frx در سایت آپلود نمی شد)
با سلام

فایل frx مربوط به گزارش شما را بررسی کردیم. مشکلش این است که شما در ستون بدهکار، از منبع داده ستون بستانکار استفاده کرده اید و این اشتباه شما بود.

یک اشتباه دیگر در Format همین ستون وجود داشت که این دو مساله در فیلم آموزشی کاملا تشریح شده اند. لینک فیلم آموزشی مربوطه را برایتان می فرستم، حتی اگر فیلم را دیده باشید، این بار دوباره با دقت بیشتری ببینید.

فیلم آموزش ابزار گزارش ساز راهکار
http://khoshamoz.ir/index.php/post658
مشکلش این است که شما در ستون بدهکار، از منبع داده ستون بستانکار استفاده کرده اید و این اشتباه شما بود.

یک اشتباه دیگر در Format همین ستون وجود داشت

با تشکر مشکل منبع داده حل شد ولی نفهمیدم format چه اشکالی دارد؟ لطفا راهنمایی کنید.
با سلام

در Format ستون بدهکار، دو عدد اعشاری بعد از رقم آخر وجود دارد و همینطور کلمه ریال به تک تک مبالغ اضافه شده بود. این باعث می شد تا با ستون بستانکار و مانده از نظر ظاهری همخوانی نداشته باشد. در فیلم آموزشی در مورد نحوه فرمت بندی اعداد و تعیین تعداد ارقام اعشاری و یا بدون اعشار نشان دادن مبلغ آموزش داده شده است. در مورد واحد پولی ایران که ریال می باشد اساساً عرف نیست که رقم اعشار وجود داشته باشد، اما مثلاً در مورد دلار معنا دارد، چرا که با اعشار سنت ها را نمایش می دهند.

مورد دیگری نداشت و فقط همین بود.
آدرسهای ارجاع