پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: واحدهای کالا و قیمت خرید و فروش
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام
در فروشگاهها کالا ها بیشتر بصورت کارتنی خریداری میشوند و بصورت تک به فروش میرسند.
در نرم افزار راهکار برای اینکه سود فاکتور حساب شود قیمت خرید و فروش همان واحد ملاک قرار میگیرد.
با ذکر مثال نحوه محاسبه را توضیح میدهم:
ما کالایی مثل کلوچه نادری را که در کارتن 30عددی قرار دارد میخریم قیمت هر کارتن 10500تومان میشود یعنی هر عدد 350تومان بعد این کالا را بصورت تکی هر عدد 500تومان میفروشیم و بصورت کارتنی به قیمت 14100تومان میفروشیم .

برای اینکه سیستم سود را درست حساب کند باید بصورت دستی قیمت خرید تکی را وارد کنیم که برای جاهایی که خرید زیاد دارند و اقلامشان چند هزار قلم کالا میشود تقریبا غیر ممکن میشود.
حتی در صورت وارد کردن قیمت خرید تکی بصورت دستی فقط در حالت محاسبه سود به روش قیمت خرید کالا در زمان فروش کاربرد دارد و در روش میانگین خرید محاسبه سود اشتباه است.

اگر فاکتور خرید را بصورت واحد جزء وارد کنیم در حالت فروش کارتنی به مشکل بر میخوریم.

به نظر بنده باید در نرم افزار امکانی باشد تا در هنگام خرید تمامی واحدهای وابسته به یک کالا به صورت اتوماتیک تغییر قیمت دهند چون قیمت خرید برعکس فروش به قیمت جزئی و کلی وابسته نیست و ما فقط ملاکمان جزءترین واحد کالا برای قیمت گذاری فروش است .
یعنی وقتی کارتنی میخریم ممکن هست کارتنی نفروشیم و به هر واحدی که کالا را بخریم حساب میکنیم یک عددش چقدر در آمده و بعد در فروش برای خرید کارتنی تخفیف قائل میشویم

در مورد مثالی که شما برای واحدهای کالا در آموزشهای سایت به کار بردید یعنی تخم مرغ بسته بندی با این موردی که بنده ذکر کردم متفاوت هست چون در آنجا تخم مرغ عددی فله حساب میشود و ما تخم مرغ بسته بندی نمی خریم که فله بفروشیم و در واقع هر مدل بسته بندی تخم مرغ یک کالای مجزا حساب میشود ولی در مورد خرید کالا بصورت کارتنی و فروش بصورت تکی واقعا یک کالا وجود دارد.

با تشکر
با سلام

نقل قول:به نظر بنده باید در نرم افزار امکانی باشد تا در هنگام خرید تمامی واحدهای وابسته به یک کالا به صورت اتوماتیک تغییر قیمت دهند چون قیمت خرید برعکس فروش به قیمت جزئی و کلی وابسته نیست و ما فقط ملاکمان جزءترین واحد کالا برای قیمت گذاری فروش است .
یعنی وقتی کارتنی میخریم ممکن هست کارتنی نفروشیم و به هر واحدی که کالا را بخریم حساب میکنیم یک عددش چقدر در آمده و بعد در فروش برای خرید کارتنی تخفیف قائل میشویم

این گزینه در حال حاضر در نرم افزار وجود ندارد و باید الزاما دستی قیمت خرید واحد جزء را وارد کنید. به عنوان یک پیشنهاد به تیم فنی منتقل کردیم.

با سپاس
سلام
در حالتی که دستی قیمتها را اصلاح کنیم(اگر فراموش نکنیم) گزارش سود فاکتورها و کالاها با توجه به آخرین خرید صحیح میباشد و سود فاکتورها و کالاها با توجه به قیمت میانگین اشتباه میباشد.
لذا از جنابعالی خواهشمندم که این مورد را در اولویت تیم فنی قرار دهید چرا که به گزارش سود و زیان که از گزارشات پایه ای و اصلی یک سیستم حسابداری است مرتبط است.

با تشکر
این مشکلم پارسال مطرح شد و من امسال با این مشکل برخورد کردم و هنوز کاری نکردیدواین مشکل مطرح شد ،کاش به مشکلات جدی میپرداختید
سلام یک را حل برای مشکل شما وجود دارد شما در فاکتور خرید هم واحد جز را وارد کنید و هم کل برای مثال اگر ۵ کارتن کلوچه نادری خریدی اینطوری فاکتور بزن ۴ کارتن با قیمت خرید 10500 و فروش 14100 و ۳۰ عدد باقیمت خرید 350 و فروش 500
اما در کل با محدودیت و مشکلاتی که راهکار دارد و پیشنهادات که مطرح شده و هنوز ترتیب اثر داده نشده مثل همین مورد شما یا تخفیف مبلغی بهتر دیدم نرم افزار دشت همکاران سیستم خریداری کنم که در آینده با وجود قفل سخت افزاری قابل فروش هست و هم مشکلات راهکار ندارد و معلوم هست روی آن خیلی فکر شده
نقل قول:واحدهای کالا و قیمت خرید و فروش
این مشکلم پارسال مطرح شد و من امسال با این مشکل برخورد کردم و هنوز کاری نکردیدواین مشکل مطرح شد ،کاش به مشکلات جدی میپرداختید

با سلام

دوست بزرگوار، اینکه ما می گوییم پیشنهادات منتقل شدند به این معنا نیست که قطعاً در نرم افزار گنجانده خواهند شد. تصمیم نهایی در مورد اینکه چه مواردی باید در نرم افزار گنجانده شوند یا خیر؟ و همینطور در مورد اینکه اساساً کدام موارد مهمتر می باشند بر عهده تیم فنی و برنامه نویسی محصولات راهکار می باشد. ضمن اینکه پیشنهادات شما نیز می تواند چراغ راه تیم فنی باشند.

با سپاس
باسلام به نظر شما مشکلاتی از این جمله که مثل آقا ایکس و بنده که از برنامه حسابداری راهکار بر خلاف میل و بخاطر یک ضعف دست کشیده و به حسابداریهای دیگه رجوع میکنند نباید تو اولویت باشه،؟؟؟ فکر نمیکنید این مشکل زیاد از نظر کاربران مطرح شده؟؟؟

وقتی تاریخ عضویت آقا بهشتی و مطرح کردن مشکل به این بزرگی و تاریخ امروز ،،،،،،،،، و مطرح کردن این مشکل از جانب چندین کاربر،خواهشا این مساله را بیشتر بررسی کنید
آدرسهای ارجاع