پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: وزن و حجم کالا
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام
آیا در نرم افزار راهکار امکان ثبت وزن و حجم کالا در معرفی کالا و محاسبه آن در فاکتور وجود دارد؟
بطوری که بتوان وزن کالاهای یک فاکتور را در زیر فاکتور چاپ کرد برای اینکه ببینیم که یک فاکتور را مثلا میتوان بار یک وانت کرد یا وسیله نقلیه بزرکتری میخواهد.
با سلام

نرم افزار راهکار یک نرم افزار عمومی برای خرید و فروش کالا و خدمات است و مخصوص شغل خاصی طراحی نشده است. در نرم افزارهای عمومی الزاما همه کالاها وزنی نیستند و جمع کردن مثلا وزن با متر معنای خاصی را نمی دهد. اما اگر شما همه کالاهایتان از یک جنس و وزنی هستند می توانید با استفاده از امکانات ابزار گزارش ساز راهکار و ویژگی Total در فست ریپورت مجموع وزن آنها را در فاکتور محاسبه کرده و نشان بدهید. در واقع تنها کاری که شما باید انجام بدهید اینست که Total فیلد مقدار را نشان بدهید. آموزش زیر در این همین زمینه است.

فیلم آموزشی : آموزش کار با توابع مجموع (Total) در فست ریپورت
http://rahkarsoft.com/rahkaredu/index.php/post355457
سلام
منظور بنده این بود که یک کالا مثل نوشابه یک شرینگش که 6عدد میباشد وزنی معادل 9کیلو دارد
یعنی اگر در معرفی کالا فیلدی بعنوان وزن یا حجم اضافه شود میتوان از آن در گزارش گیری استفاده کرد
قسمت ویژگی های کالا که در لیست کالاها نمایش داده میشود شامل چه مواردی است؟
در آن قسمت آیا امکان فیلدی بعنوان وزن یا حجم وجود ندارد؟
در اصل این موضوع ربطی به واحد کالا ندارد و فقط یک فیلد محاسباتی است مثلا برای همان واحد متر هم میتوان در معرفی کالا گفت که یک متر پارچه مثلا 2/100کیلو وزن دارد و درستونی اضافه در فاکتور وزن معادل آن نمایش داده شود.
فیلد وزن ربطی به محاسبه تعداد در فی ندارد و فقط یک فیلد نمایشی است.
پس فقط نیاز به یک فیلد عددی در معرفی کالا هستیم تا وزن کوچکترین واحد کالا را در آن وارد کنیم و در قسمتهای مختلف از آن استفاده کنیم.

باسپاس
با سلام

نقل قول:قسمت ویژگی های کالا که در لیست کالاها نمایش داده میشود شامل چه مواردی است؟

ویژگیهای کالا تقریبا مشابه آن چیزی است که شما می گویید، البته امکان چاپ در فاکتور ها یا امکانات محاسباتی ندارد. البته کاربرد اصلی طراحی آن برای منظور دیگری بوده است و هدف از آن استفاده در فروشگاه اینترنتی و برای معرفی مشخصات محصولات است. در ویژگی ها شما این امکان را دارید تا مشخصات بیشتری از یک کالا را صرفا به صورت متنی و در قالب توضیحات ثبت نمایید. به عنوان مثال اگر کالای شما یک مادربرد کامپیوتر باشد می توانید در قسمت ویژگی ها مشخصات زیر را معرفی کنید.

ترتیب - نام ویژگی - مقدار ویژگی
1. ابعاد : 19 × 30.5ميلي‌متر
2. فرم فاکتور : ATX
3. وزن : 150 گرم
و ...
سلام
یعنی امکان اینکه یک فیلد محاسباتی مثل وزن در ویژگی های کالا قرار دهید وجود ندارد و یا اینکه قسمتی تحت عنوان فیلدهای کاربر ایجاد کنید تا کاربر به اختیار خودش بتواند تعدادی فیلد با تعیین نوع داده از سوی خودش تعریف کند؟
با سلام

در اینجا بحث امکان سنجی یا شدن یا نشدن کار نیست. آنچه در نرم افزار بود به شما معرفی کردیم. آنچه هم نباشد به عنوان پیشنهاد به تیم فنی منتقل می کنیم.

با سپاس
آدرسهای ارجاع