17-12-2017, 09:28 AM
با سلام و احترام
سوالی داشتم، ممنون می شوم راهنمایی فرمایید:
فروشنده کالا نیستم، فروشنده خدمات هستم و همچنین صندوق ندارم و حساب بانکی، در نرم افزار تعریف و با آن کار می کنم.
بعضی اوقات برای کارفرما جنسی را می خرم (مثلا یک تلفن رومیزی به مبلغ 300 هزار تومان و با فروشنده کالا، تسویه می کنم و پول کالا را می دهم)، بعد فروشنده جنس و فاکتور را، به کارفرمای من می دهد. نهایتا چون هزینه اش را من پرداختم، کارفرما پول را به حساب من واریز می کند.
ممکن است این واریز پول توسط کارفرما 2 هفته، 3 هفته، یک ماه و ... طول بکشد ولی نهایتا واریز می کند. می خواهم این گونه موارد را ثبت کنم تا فراموش نکنم. (یا اگر کارفرما فراموش کرد و واریز نکرد پیگیر شوم.)
لازم به ذکر است در فاکتور فروشم به کارفرما، که ماهیانه ایجاد می کنم، بابت کالایی که برای کارفرما خرید کردم، موردی درج نمی کنم، چون فروشنده کس دیگری بوده و فاکتورش را داده است و هزینه اش را گرفته است و این وسط من موقتا هزینه آنرا از طرف کارفرما داده ام.
سوالم اینجاست اگر من بخواهم سندی، بابت پرداخت وجه به فروشنده (مثلا فروشنده تلفن رومیزی)، در نرم افزار بزنم، چه نوع سند مالی بایستی ثبت کنم ؟ (پرداخت هزینه از بانک/ برداشت از سرمایه بانک/ ...)
همینطور برای عودت وجه توسط کارفرما، که به حساب واریز می کند، چه سندی مالی بایستی بزنم؟ (دریافت از طرف حساب/حواله طرف حساب/ ...)
با تشکر
سوالی داشتم، ممنون می شوم راهنمایی فرمایید:
فروشنده کالا نیستم، فروشنده خدمات هستم و همچنین صندوق ندارم و حساب بانکی، در نرم افزار تعریف و با آن کار می کنم.
بعضی اوقات برای کارفرما جنسی را می خرم (مثلا یک تلفن رومیزی به مبلغ 300 هزار تومان و با فروشنده کالا، تسویه می کنم و پول کالا را می دهم)، بعد فروشنده جنس و فاکتور را، به کارفرمای من می دهد. نهایتا چون هزینه اش را من پرداختم، کارفرما پول را به حساب من واریز می کند.
ممکن است این واریز پول توسط کارفرما 2 هفته، 3 هفته، یک ماه و ... طول بکشد ولی نهایتا واریز می کند. می خواهم این گونه موارد را ثبت کنم تا فراموش نکنم. (یا اگر کارفرما فراموش کرد و واریز نکرد پیگیر شوم.)
لازم به ذکر است در فاکتور فروشم به کارفرما، که ماهیانه ایجاد می کنم، بابت کالایی که برای کارفرما خرید کردم، موردی درج نمی کنم، چون فروشنده کس دیگری بوده و فاکتورش را داده است و هزینه اش را گرفته است و این وسط من موقتا هزینه آنرا از طرف کارفرما داده ام.
سوالم اینجاست اگر من بخواهم سندی، بابت پرداخت وجه به فروشنده (مثلا فروشنده تلفن رومیزی)، در نرم افزار بزنم، چه نوع سند مالی بایستی ثبت کنم ؟ (پرداخت هزینه از بانک/ برداشت از سرمایه بانک/ ...)
همینطور برای عودت وجه توسط کارفرما، که به حساب واریز می کند، چه سندی مالی بایستی بزنم؟ (دریافت از طرف حساب/حواله طرف حساب/ ...)
با تشکر