پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: برداشت موقت از بانک
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
با سلام و احترام
سوالی داشتم، ممنون می شوم راهنمایی فرمایید:
فروشنده کالا نیستم، فروشنده خدمات هستم و همچنین صندوق ندارم و حساب بانکی، در نرم افزار تعریف و با آن کار می کنم.
بعضی اوقات برای کارفرما جنسی را می خرم (مثلا یک تلفن رومیزی به مبلغ 300 هزار تومان و با فروشنده کالا، تسویه می کنم و پول کالا را می دهم)، بعد فروشنده جنس و فاکتور را، به کارفرمای من می دهد. نهایتا چون هزینه اش را من پرداختم، کارفرما پول را به حساب من واریز می کند.
ممکن است این واریز پول توسط کارفرما 2 هفته، 3 هفته، یک ماه و ... طول بکشد ولی نهایتا واریز می کند. می خواهم این گونه موارد را ثبت کنم تا فراموش نکنم. (یا اگر کارفرما فراموش کرد و واریز نکرد پیگیر شوم.)
لازم به ذکر است در فاکتور فروشم به کارفرما، که ماهیانه ایجاد می کنم، بابت کالایی که برای کارفرما خرید کردم، موردی درج نمی کنم، چون فروشنده کس دیگری بوده و فاکتورش را داده است و هزینه اش را گرفته است و این وسط من موقتا هزینه آنرا از طرف کارفرما داده ام.
سوالم اینجاست اگر من بخواهم سندی، بابت پرداخت وجه به فروشنده (مثلا فروشنده تلفن رومیزی)، در نرم افزار بزنم، چه نوع سند مالی بایستی ثبت کنم ؟ (پرداخت هزینه از بانک/ برداشت از سرمایه بانک/ ...)
همینطور برای عودت وجه توسط کارفرما، که به حساب واریز می کند، چه سندی مالی بایستی بزنم؟ (دریافت از طرف حساب/حواله طرف حساب/ ...)
با تشکر
با سلام

برای مدیریت دریافت و پرداختها انواع مختلفی در سیستم دیده شده است. به عنوان مثال اگر وجه را به صورت نقد به شخصی می دهید یا دریافت می کنید، دریافت نقدی و یا پرداخت نقدی را می توانید استفاده نمایید. اگر به صورت کارتخوان دریافت و پرداخت انجام می دهید، گزینه مناسب آنها نیز وجود دارد. در لینک آموزشی زیر لیست کامل دریافت و پرداختها با توضیح هر کدام و کاربرد هر کدام ذکر شده است. حتما برای این آموزش وقت بگذارید.

مدیریت اسناد امور مالی
http://khoshamoz.ir/index.php/post931

با سپاس
آدرسهای ارجاع