پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: عدم کارایی فیلتر تسویه شده و نشده ها در جست جوی فاکتور
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
با سلام
در قسمت ویرایش فاکتورها، یه بخشی به عنوان نوع فاکتور هست که فروش،خریدو... ، و قسمت های بعدی وضعیت تسویه شدن و یا نشدن فاکتور و همچنین مهلت تسویه ذکر شده، که به نوعی برای اسان تر کردن جستجو و دسته بندی فاکتورها گذاشته شده. اما در عمل وقتی که میخوایم فاکتور های مثلا فروش رو که تصفیه نشده، پیدا کنیم، گزینه مربوطه رو که انتخاب میکنیم، هیچ عکس العملی نشون نمیده مگه اینکه قبلا در فاکتور فروش، تیک مربوطه به تصفیه رو زده باشی.
به نظر بهتره که نرم افزار خودش بر اساس مبلغ دریافت شده(به هر شکلی) تشخیص بده که ایا فاکتور تصفیه شده یا خیر، چون خیلی از مواقع ما تیک "تسویه شد" رو نمی زنیم یا فراموش میکنیم، و فقط مبالغ ذکر میشه. (و مخصوصا برای فاکتور هایی که تا قبل از اینکه تیک مربوطه به نرم افزار اضافه بشه.
ممنون ازشما

در ضمن "تسویه" به معنای کاربردی که در نرم افزار حسابداری هست، اشتباهه، باید "تصفیه" بشه Wink
چون همونطور که مستحضرید، تسویه یعنی مساوی کردن و منظور ما در حسابداری تسویه نیست، تصفیه هست.
برعکس نظر شما در حسابداری تسویه صحیح است یعنی مساوی و پایاپای کردن، برابر کردن و پانته کردن حساب

تصفیه یعنی صاف کردن، از آلودگی زدودن مثلا آب گل آلود را تصفیه کردن، خون را تصفیه کردن

اگرچه اساتید فن هر دو را پذیرفته اند و بعضی می گویند تسویه بعضی می گویند تصفیه صحیح است.
با سلام

اول در مورد کلمه "تسویه" یا "تصفیه"، این را به عهده اهل فن می گذاریم تا قضاوت کنند، هر کدام که صحیح باشد آن را در نرم افزار می گنجانیم. اگر واژه انتخابی ما مناسب نباشد، پیشاپیش از اهل فنش پوزش می خواهیم. اگر هم هر دو واژه صحیح باشد که خوب ما یکی را گزینش کرده ایم.

در مورد تیک تسویه در فاکتورها :

ما در نرم افزار فروشگاهی راهکار، چیزی به نام اینکه یک فاکتور خاص تسویه شده باشد نداریم. و صرفا میزان بدهی نهایی مشتری ملاک تسویه حساب می باشد. در واقع تسویه اشخاص داریم و نه تسویه فاکتورها. دلیل آن هم منطقی است که در ادامه توضیحاتش را خواهم آورد.

اما آن تیک تسویه برای چیست؟
شما می توانید با استفاده از آن برای فاکتورها مهلت تعیین کنید و اگر برای فاکتوری مهلت تعیین کرده باشید می توانید با آن گزینه های فیلتر بررسی کنید که کدام فاکتورهای خاص مهلتشان گذشته و هنوز تسویه (یا به قول شما تصفیه) نشده اند. در واقع این تیک هیچ ارتباطی با وضعیت مالی حساب مشتری ندارد و صرفا برای پیدا کردن فاکتورهای مهلت دار تسویه نشده می باشد.

این موضوع در فیلم آموزشی زیر کاملا تشریح شده و دلایل منطقی آن نیز ذکر شده است.

فیلم آموزشی درباره تسویه حساب اشخاص و تسویه فاکتورها در نرم افزار فروشگاهی راهکار
http://rahkarsoft.com/rahkaredu/index.php/post355411

با سپاس
آدرسهای ارجاع