پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: لیست بدهکاران و بستانکاران
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
درود برشما . لطفا راهنمایی بفرمایید چرا وقتی چکی رو ثبت میکنم، مبلغ چک و شخص گیرنده چک را در لیست بدهکاران میاره ؟
درصورتیکه باید در لیست بستانکاران ثبت بشه.
با سلام

اگر شما یک چک دریافتی را ثبت کنید، شخص مربوطه به میزان مبلغ چک بستانکار می شود. اما اگر چک پرداختی ثبت کنید، طبیعتا شخص مربوطه بدهکار می شود. طبیعتا وقتی چکی را به شخصی می دهید او باید بدهکار شود و منطقی هم هست.

البته اصل مساله به این شکل است که ابتدا مثلا از آن شخص یک فاکتور خرید نسیه دریافت می کنید و اول بستانکار می شود. سپس این فاکتور را با چک پرداختی تسویه می کنید که در نتیجه بدهکار می شود و این بدهی با آن بستانکاری تسویه خواهد شد.
حساب بدهکاران: اشخاصی هستند که به ما بدهی دارند و ماهیت حساب همیشه بدهکار است.

حساب بستانکاران: اشخاصی هستند که ما به آنها بدهکاریم و ماهیت حساب همیشه بستانکار است.
حال وقتی ما چکی را به تولید کننده میدهیم ، باید در لیست بستانکاران ثبت شود.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
با سلام

در نرم افزار حسابداری فروشگاهی راهکار، بستانکاران تجاری و یا بدهکاران تجاری از یکدیگر تفکیک نشده اند. در اینجا یک حساب کل به نام اشخاص داریم که هم بدهکاران و هم بستانکاران در زیر مجموعه آن قرار می گیرند و ماهیت مانده حساب هر شخص بدهکار یا بستانکار بودن او را تعیین می کند. اساسا در نرم افزار فروشگاهی مخاطب نرم افزار غیر حسابدارها هستند و تا حد امکان از درگیر شدن با مفاهیم حسابداری پرهیز شده است و یا مسائل ساده سازی شده اند. نه تنها این مفهوم، بلکه خیلی مفاهیم دیگر موجود در نرم افزار فروشگاهی راهکار به همین شکل هستند و توسط تیم طراحی راهکار ابداع شده اندو به عنوان یک نمونه دیگر، ما در نرم افزار فروشگاهی راهکار دوره مالی نداریم. دوره مالی شما صرفا یک دوره مالی است که از آغاز کار با نرم افزار آغاز می شود و تا بی نهایت ادامه پیدا می کند. همینطور ما اینجا تراز نداریم، بلکه چیزی مشابه آن با نام گردش و مانده حسابها طراحی کرده ایم که کاربر غیر حسابدار بتواند از آن بهره برداری کند و درکش کند و ...

اگر می خواهید به صورت حسابداری دوبل و رعایت صد در صد قوانین حسابداری کار کنید، توصیه ما اینست که از سیستم حسابداری دوبل موجود در نرم افزار یکپارچه راهکار بهره برداری کنید که برای همین منظور طراحی شده است.
ممنونم. به امید روزیکه نرم افزار فروشگاهی نیز مجهز تر شود.
فکر کنم تو نرم افزار یکپارچه از بارکد خوان استفاده نمیتونیم بکنیم.و گرنه برای کارهام از اون استفاده میکردم
آدرسهای ارجاع