پشتیبانی راهکار

نسخه‌ی کامل: مشکل محاسباتی در سیستم یکپارچه قسمت دارایی های ثابت
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
با سلام
لطفا یه دارایی ایجاد کنید که استهلاکش به روش نزولی باشه به عنوان مثال تاریخ ایجاد دارایی 96/01/01 باشه تاریخ بهره برداری 96/02/01 باشه نرخ استهلاک رو 25% در نظر بگیرید ارزش اسقاط یک و استهلاک انباشته رو صفر.
خروجی این مثال رو چک کنید ببینید درسته؟ منظورم محاسبه استهلاک هستش.
این بحث مهمی در روز جاری واسه من بود که انشا اله من اشتباه کرده باشم.
متشکر و سپاسگزارم.
با سلام

مثال را به صورت زیر معرفی کردیم :

مفروضات ما :
دارایی با تاریخ بهره برداری 1396/02/01 و نرخ استهلاک 25% در روش نزولی و بهای تمام شده دارایی 1 میلیون تومان و ارزش اسقاط 1 ریال و استهلاک انباشته صفر

استهلاک محاسبه شده در نرم افزار برای سال 1396 :

2287671 ریال

لطفا شما هم نتایج محاسبه تان را قرار دهید و همینطور در مفروضاتتان بهای تمام شده دارایی را نیز منظور کنید. و اگر احساس می کنید اشتباهی در کار است توضیحات لازم را ارائه بدهید.

با سپاس
بنده با بهای تمام شده صد میلیون به عدد 22876712 رسیدم . در صورتی که این عدد اشتباه می باشد خروجی صحیح می بایست 1250000 باشد. البته به ازای 6 ماه یعنی تا 96/07/30
لطفا بررسی نمایید.
نقل قول:بنده با بهای تمام شده صد میلیون به عدد 22876712 رسیدم . در صورتی که این عدد اشتباه می باشد خروجی صحیح می بایست 1250000 باشد. البته به ازای 6 ماه یعنی تا 96/07/30
لطفا بررسی نمایید.

با سلام

عدد صحیح می باشد. در نرم افزار اموال راهکار استهلاک از تاریخ بهره برداری تا پایان سال محاسبه می شود یعنی برای هر دارایی در هر سال فقط یکبار سند استهلاک ثبت می شود. فرقی نمی کند که شما سند استهلاک را در چه تاریخی محاسبه کنید، سیستم تا پایان سال را محاسبه می کند.

اگر در شرح سند هم دقت کنید زده است استهلاک سال مثلا 96 .

با سپاس
خب این اشتباه نیست به نظر شما؟ حالا من اگر مثلا 3 ماه آخر سال از کالا بهره برداری کرده باشم باید 1 سال محاسبه شود؟
با سلام

نقل قول:خب این اشتباه نیست به نظر شما؟ حالا من اگر مثلا 3 ماه آخر سال از کالا بهره برداری کرده باشم باید 1 سال محاسبه شود؟

یک سال محاسبه نمی شود. از تاریخ بهره برداری تا پایان سال محاسبه می شود. الان در همین مثالی که زدید استهلاک برای سه ماه آخر سال محاسبه می گردد.

در پاسخ قبلی هم دقیقا همین را گفتم، شاید لازم باشد تا دوباره آن را بخوانید.

نقل قول:در نرم افزار اموال راهکار استهلاک از تاریخ بهره برداری تا پایان سال محاسبه می شود یعنی برای هر دارایی در هر سال فقط یکبار سند استهلاک ثبت می شود. فرقی نمی کند که شما سند استهلاک را در چه تاریخی محاسبه کنید، سیستم تا پایان سال را محاسبه می کند.

با سپاس
بسیار ممنونم از توضیحات شما.
برای اینکه من بتونم تا تاریخ روز جاری یا تاریخ پایان بهره برداری استهلاک رو محاسبه کنم آیا راهی وجود داره؟ یا باید به صورت دستی انجام بشه.
سپاسگزارم.
با سلام

نقل قول:برای اینکه من بتونم تا تاریخ روز جاری یا تاریخ پایان بهره برداری استهلاک رو محاسبه کنم آیا راهی وجود داره؟ یا باید به صورت دستی انجام بشه.

این امکان وجود ندارد، مگر اینکه طبق گفته خودتان به صورت دستی محاسبه کنید و سند حسابداری بزنید. در نرم افزار راهکار تا آخر سال محاسبه را انجام می دهد.


یک نکته هم شاید لازم باشد اینجا بگویم، کلیه سالها در محاسبه استهلاک 365 روز در نظر گرفته می شوند و حتی سالهای کبیسه هم 365 روز در نظر گرفته می شوند.

با سپاس
آدرسهای ارجاع